Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:46
Goedendag allen,

Mijn schoonbroertje kwam afgelopen week met een vraag bij mij waar ik niet 1-2-3 antwoord op wist te geven of wist te vinden. Vandaar dat ik de vraag maar eens aan de mede Tweakers stel.

De situatie is als volgt:
Hij heeft een Samsung Galaxy S4 waarvan het scherm defect is geraakt. Het scherm reageert niet meer op touch en ook het beeld is volledig afwezig. Ergo, het scherm doet niet meer.
Nu heeft hij nog data op de telefoon staan (zoals foto's en videootjes) die hij toch graag eraf zou willen halen.
Uiteraard heb ik hem al de 'preek' gegeven dat hij bij de volgende telefoon beter een automatische upload richting de cloud kan instellen of op zijn minst de foto's kan oplsaan op een SD kaartje. Maar goed, daar hebben we op het moment helemaal niets aan.

Mijn vraag is als volgt:
Hoe krijgen we zijn foto's van het toestel af ondanks het feit dat het scherm dus niet meer werkt maar de telefoon wel een 'swype-to-unlock' code heeft.

Uiteraard hebben we de telefoon aangesloten via USB aan de computer maar omdat de telefoon niet van het slot afgehaald kan worden is de data folder niet zichtbaar.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp en inzichten!

Don

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Hmm. Niemand die een idee heeft?

*sowieso

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Helaas is hier geen oplossing voor zover ik weet. Ik heb dit nu al meerdere keren bij mensen in mijn omgeving gezien. De enige manier om weer aan je data te komen, is door een nieuw scherm erin te laten zetten. Misschien dat ze bij een belhuis voor twee tientjes een scherm er even in willen zitten, zodat je een back-up kan maken en daarna weer het scherm eruit halen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Propeer AirDriod eens. Als je telefoon vanzelf op het Wifi netwerk aanmeld moet je normaal via play.google.com een app kunnen installeren, en die komt er dan automatisch op. Zo kan je dan op je GSM.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Regel een Samsung of Sony OTG kabel, sluit hier een muis op aan en ontgrendel met de muis het toestel. Zet de beveiliging uit, sluit het daarna opnieuw aan op een computer en ga redden waar je nog bij kan komen.
Contacten "even" exporteren naar een SD-kaart of koppelen aan een Gmail account en synchroniseren.

Beloning voor deze tip: kratje bier, te bezorgen in Groningen :-)

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Snake schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:02:
Propeer AirDriod eens. Als je telefoon vanzelf op het Wifi netwerk aanmeld moet je normaal via play.google.com een app kunnen installeren, en die komt er dan automatisch op. Zo kan je dan op je GSM.
Helaas, stap 2 verhinderd enige voortgang daar het scherm op de telefoon niet werkt: https://www.airdroid.com/get.html
burrfoot schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:19:
Regel een Samsung of Sony OTG kabel, sluit hier een muis op aan en ontgrendel met de muis het toestel. Zet de beveiliging uit, sluit het daarna opnieuw aan op een computer en ga redden waar je nog bij kan komen.
Contacten "even" exporteren naar een SD-kaart of koppelen aan een Gmail account en synchroniseren.

Beloning voor deze tip: kratje bier, te bezorgen in Groningen :-)
Dan ga je er vanuit dat ik iets kan zien op het scherm.. en dat lukt dus niet. Dus hoe ga ik het scherm ontgrendelen als ik niets zie?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
*bril oppoetsen doet*

Ja, zonder beeld wordt het hem niet inderdaad.
Zit er niet veel anders op dan een scherm regelen..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Naar de lokale telefoonboer gaan en voor een tientje de telefoon uit laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:00
Ik heb het met mijn telefoon als eens op een manier gedaan als hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339530
Pagina: 1