Toon posts:

TCP/IP guide

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan deze grote vakantie eens ales ovr tcp/ip te studeren wat er over bestaat
met welke hardware het mogelijk is, met welke besturingssystemen, en hoe,...
Ik was dan ook van plan om alles wat ik lees, te herformuleren naar duidelijke taal met schema's en tekeningen, om zo een alom te gebruiken TCP/IP guide te maken

deze gids zou de layers de opzet en dus de gehele theorethische kant moeten illustreren, moeten uitleggen hoe tcp/ip servers te configureren onder winnnt40, w2k, linux, freebsd en hoe clients in te stellen, ook voorgaande OSen en W9*
Dit alles is zeer handig, en om het voledig te maken zou ik alle mogelijke manieren om tcp/ip te gebruiken wilen beschrijven voor alle OSen, dus hoe een intranet te maken, met implementatie van internet (VEILIG), hoe een klein netwerkje te maken, eventueel met impementatie van internet, hoe een domainserver, mailserver, ... te maken

kortom ik zoek dus allerhande info over tcp/ip

ik ben mij ervan bewust dat het een huzarenwerkje zal worden, maar ik denk dat er toch wel behoefte is aan en goed en gestructureerde gids die informatie bied over tcp/ip

het boek zal verschijnen onder gnu public licence

geeft u dus maar alle links, titels van boeken en dergelijke waar ik kan in beginnen, dit zowel over de theorethische kant van tcp als de technische opzet binnen allerhande OSen

dank bij voorbaat

Verwijderd

Alle informatie over TCP/IP en zo'n beetje alle andere protocollen kun je hier vinden:

ftp://ftp.isi.edu/in-notes/

ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc-index.txt

Het meeste is of erg theoretisch of erg technisch, maar dit zijn de officiele beschrijvingen van TCP/IP en andere protocollen (SMTP, DNS etc etc etc)

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Zelf heb ik voor de vakantie de volgende boeken ingeslagen, Building multilayer switched networks en Routing TCP/IP.
Zekers de laatste is een must als je iets over TCP/IP wil weten, het is geschreven door Jeff Doyle.
Verder kan je de rfc's erop na slaan en uiteraard de diverse handboeken van de OS'sen die je opgeeft (die zijn vast in de bieb wel te vinden).

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, keep us (me) informed.

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Topicstarter
ik zal jullie zeker op de hoogte houden, maar dit zal wel een werkje worden dat een tijdje zal duren

als iemand hulp wil bieden mag dit natuurlijk altijd, dan wordt het een echt gnu-werkgroepje :)

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Hier een hele zooi tcp/ip links
Oja sterkte met het boek! Weet waar je aan begint ;)

Amantes amentes
--
Be inspired!

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

dit wil jij in je ééntje opzetten? Hier zijn al generaties groepen wetenschappers mee bezig.
Sommige met de technische kant (de RFC's), andere met de gebruikterskant (LDP, MS Technet, etc).
Wat je misschien wel kunt doen is wat how-to's bij elkaar zetten, maar ik denk niet dat dit een nuttig project voor het publiek wordt.
Zou er toch wel mee doorgaan, de beste manier om je stof eigen te maken is er mee bezig te zijn, en dat ben je dan zeker.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Topicstarter
Zeer kool,

al die info,

idd ik ben mij ervan bewust dat het niet zo envoudig zal worden, maar het is dus niet de bedoeling om zomaar wat howto's bij elkaar te gooien

het nadeel aan die howto's is dat ze alles op een zeer abstracte manier uitleggen

mijn bedoeling is nu om dit naar wat verstaanbare schema's en teksten om te zetten, zodat iedereen die iets wil doen met tcp/ip, een klein huisnetwerkje tot een groot intranet eficiënt aan de slag kan

ondetussen heb ik dus al heel wat links ivm tcp/ip,
maar nu ben ik dus ook nog druk op zoek naar enkele tutorials die expliciet verwijzen naar bepaalde OSen want van winnt40 en w2k ken ik zo goed als niets

als er iemand daar dus info over heeft, laat maar komen !!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 12:17 schreef Noble_Paladin het volgende:
Zeer kool,

al die info,

idd ik ben mij ervan bewust dat het niet zo envoudig zal worden, maar het is dus niet de bedoeling om zomaar wat howto's bij elkaar te gooien

het nadeel aan die howto's is dat ze alles op een zeer abstracte manier uitleggen

mijn bedoeling is nu om dit naar wat verstaanbare schema's en teksten om te zetten, zodat iedereen die iets wil doen met tcp/ip, een klein huisnetwerkje tot een groot intranet eficiënt aan de slag kan

ondetussen heb ik dus al heel wat links ivm tcp/ip,
maar nu ben ik dus ook nog druk op zoek naar enkele tutorials die expliciet verwijzen naar bepaalde OSen want van winnt40 en w2k ken ik zo goed als niets

als er iemand daar dus info over heeft, laat maar komen !!
Voor Windows NT: MCSE TCP/IP voor Dummies, misschien..?
Pagina: 1