[Win7] Productcode ongeldig na omwisselen graka en raidcontr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Om dat de fan van mijn raidcontroller de laatste tijd steeds meer geluid ging maken hem ik de raidcontroller er vanmiddag uitgeschroefd om te kijken of ik de fan kan vervangen.
Nadat ik de afmetingen en specs van de fan had genoteerd wilde ik de kaart weer terug inbouwen, maar kwam tot de conclusie dat de bekabeling beter weg te werken is als ik de raidcontroller en videokaart van plaats zou wisselen. Zo gezegd zo gedaan, niets aan het handje. Windows start ook weer gewoon op nadat alles in elkaar zit. Maar nu krijg ik de melding dat de Windows productcode niet geldig is.

Ik mocht een nieuwe code opgeven, een nieuwe code kopen of telefonische activatie doen. Ik heb maar voor het laatste gekozen en nu is mijn Windows weer legitiem.

Voor de duidelijkheid het gaat om een zelfbouw PC met een oem W7 licentie, er werden geen hardware wijzigingen doorgevoerd anders dan het van plek wisselen van de raidcontroller en videokaart.

Vraag: Is het gebruikelijk dat de Windows productcode ongeldig wordt wanneer je een dergelijke minieme hardware wijziging doorvoert?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

sjirafje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:31:
Om dat de fan van mijn raidcontroller de laatste tijd steeds meer geluid ging maken hem ik de raidcontroller er vanmiddag uitgeschroefd om te kijken of ik de fan kan vervangen.
Nadat ik de afmetingen en specs van de fan had genoteerd wilde ik de kaart weer terug inbouwen, maar kwam tot de conclusie dat de bekabeling beter weg te werken is als ik de raidcontroller en videokaart van plaats zou wisselen. Zo gezegd zo gedaan, niets aan het handje. Windows start ook weer gewoon op nadat alles in elkaar zit. Maar nu krijg ik de melding dat de Windows productcode niet geldig is.

Ik mocht een nieuwe code opgeven, een nieuwe code kopen of telefonische activatie doen. Ik heb maar voor het laatste gekozen en nu is mijn Windows weer legitiem.

Voor de duidelijkheid het gaat om een zelfbouw PC met een oem W7 licentie, er werden geen hardware wijzigingen doorgevoerd anders dan het van plek wisselen van de raidcontroller en videokaart.

Vraag: Is het gebruikelijk dat de Windows productcode ongeldig wordt wanneer je een dergelijke minieme hardware wijziging doorvoert?
Per systeem zijn de geregistreerde zaken verschillend, een ander die het zelfde doet zal misschien geen melding krijgen. Het systeem ziet dat een storage controller een ander devicepath heeft gekregen (met de daar aan gekoppelde disks). Nu is van een RAID volume geen serienummer op te vragen, dus zal hij naar andere disk parameters gekeken hebben, bijvoorbeeld het devicepath van de RAID-disk bijvoorbeeld.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik kon middels de telefoon de licentie weer activeren. Maar nu ben ik een beetje bang dat je dit niet oneindig vaak mag doen, wat betekent dat ik niet naar harte lust onderdelen aan mijn pc mag toevoegen en verwijderen. Klopt dat?

Waar kan ik achterhalen welke onderdelen ik wel en niet mag veranderen?

Ook valt me nu op dat mijn Windows 10 Upgrade icoontje weg is. Ben ik nu mijn upgrade kwijt?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het telefonisch activeren is toch ook weer niet zoveel werk? Dit zou je tot in de oneindigheid door moeten kunnen doen, tenzij je een moederbord vervangt. En dan nog willen ze wel eens heractiveren.

Waarom sommigen naar hartelust veranderen van hardware en geen problemen krijgen met de activatie, en anderen wel, dat is mij ook een raadsel.

Als je echter een tweaker in hart en nieren bent en elke maand je configuratie ingrijpend wijzigt dan was je beter uit geweest met een Retail versie van het besturingssysteem.

[ Voor 4% gewijzigd door Reepje op 25-08-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik verander niet elke maand mijn configuratie, dat zal ongeveer 1 keer per +/- 9 maanden zijn. Ik heb echter nooit eerder meegemaakt dat mijn licentie verliep. Vandaar dat ik ook een beetje verbaasd/geschrokken was.

Het gaat me er ook niet om dat het telefonisch registreren zoveel werk is, maar er stond me iets van bij dat je dit maar een keer of 4-5 mocht doen. Als dat ook gewoon oneindig mag dan is er niets aan de hand.

Overigens is na een paar keer opnieuw opstarten mijn Windows 10 upgrade weer terug gekomen. en hij heeft ook gewoon onthouden dat ik mij geregistreerd had voor de upgrade.