Jquery load functie en PHP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hoi allen,

Ik zit een beetje met een uitdaging voor mezelf en ik weet niet helemaal hoe ik het moet gaan aanpakken.

Uitleg:
Ik heb drie groepen. Deze drie groepen moeten een (verschillend) formulier invullen. Nadat alle drie de groepen de verschillende formulieren hebben ingevuld wil ik de ingevulde waardes kunnen oproepen op 1 pagina. Het was niet de bedoeling om er een hele database achter te hangen. Ik wilde het eigenlijk een beetje simpel houden.

Ik heb dus een formulier gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html> 
    <body>  
<form action="resultaat.php" method="post">
     Catalogusnummer:<br>
    <input type="text" name="catalogusnummer">
    Bedrag:<br>
    <input type="text" name="bedrag">
    <input type="submit" value="Submit">
</form>
  </body> 
</html>

Totaal niet spannend, werkt prima.

Daarna het betreffende resultaatbestand
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
<body>
<?php
$catalogusnummer=$_POST['catalogusnummer'];
$bedrag=$_POST['bedrag'];

?>
<html>
<body>
<div id="catdaken">
Het nummer is: <?=$catalogusnummer?> <br>
Het bedrag is: <?=$bedrag?> <br>
</div>
</body>
</html>

Ook vrij eenvoudig, werkt ook gewoon. Krijg netjes de waardes te zien. Misschien valt het al op dat ik een div heb aangemaakt. De waardes (had ik zo bedacht) die gepost worden wil ik namelijk later terugzien in een later op te vragen pagina.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<html> 
  <head> 
    <script src="js\jquery-2.1.4.min.js"></script> 
    <script> 
    $(function(){
      $("#resultaat").load("resultaat.php #catdaken"); 
    });
    </script> 
  </head> 

<body> 
  Wat zijn de resultaten? <br>
    DAKEN<br>
     <div id="resultaat"></div><br>
     Wat was juist? 
    <br>
    bla.. <br>
  </body> 
</html>

Joh, waarom zo moeilijk zou je zeggen.. nou het gaat er dus om dat ik uiteindelijk 3 divs ga vullen op de eindpagina met daarin de waardes van de ingevulde formulieren.. ik krijg er echter geen één waarde in terug. Iemand enig idee? De tekst komt namelijk wel terug, dus met de code lijkt me niet zoveel mis.

Als iemand een beter idee heeft om dit op te lossen sta ik daar zeker voor open.

Ik weet even niet hoe ik drie pagina's in een JSFIDDLE krijg, anders had ik dat wel even gedaan :)
Ik heb me al suf gegoogled, maar ik zoek misschien verkeerd.. (hoogstwaarschijnlijk wel) voor zover ik het snap zou dit gewoon moeten werken :P Maar ik zal vast wel iets over het hoofd zien.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 24-08-2015 23:40 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 21:00
Op het moment dat je de pagina waar je na het formulier komt verlaat, ben je je POST waardes kwijt. Als je de data voor langere tijd terug wilt zien zul je toch aan de slag moeten met een database of eventueel een tekstbestandje. Wil je de data alleen tijdens de browsersessie bewaren, dan kun je de POST-waardes in je PHP-sessie zetten. Sluit je je browser, of laat je je pagina 24 minuten (standaard instelling van PHP) open staan, dan ben je de data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
endness schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:40:
Op het moment dat je de pagina waar je na het formulier komt verlaat, ben je je POST waardes kwijt. Als je de data voor langere tijd terug wilt zien zul je toch aan de slag moeten met een database of eventueel een tekstbestandje. Wil je de data alleen tijdens de browsersessie bewaren, dan kun je de POST-waardes in je PHP-sessie zetten. Sluit je je browser, of laat je je pagina 24 minuten (standaard instelling van PHP) open staan, dan ben je de data kwijt.
Maar die pagina verlaat ik juist niet. Die blijft gewoon open staan.

Oh.. het kwartje valt... denk ik.. mijn nieuwe pagina begrijpt die variabelen natuurlijk niet.. Ok, dat is jammer.. Dan zal ik de data misschien in cookies moeten wegschrijven? Nou, ik ga er morgen wel weer even mee aan de slag.. mijn hoofd zit nu toch te vol met alles wat ik heb gelezen..

Edit: Ja, de data hoeft alleen maar tijdens de browsersessie (die is minder dan 24 minuten) bewaard te worden. Misschien een tipje van de sluier over het vastzetten van POST waardes in de PHP sessie? Klinkt wel als wat ik nodig heb.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 24-08-2015 23:45 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Jquery roept de pagina via AJAX aan. Als je die pagina opent in je browser: dat is precies wat je terugkrijgt. De postwaarden worden meegegeven in de request vanaf je formulier.

Cookies is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Hou er wel rekening mee dat alleen diegene die het formulier dan de data kan zien. Dit is trouwens bij een sessie ook het geval.

Iets in de richting van het volgende:

code:
1
2
3
4
<?php
$_SESSION['catalogusnummer'] = $_POST['catalogusnummer'];
$_SESSION['bedrag'] = $_POST['bedrag'];
?>

Op een pagina waar je de waarden wilt tonen doe je vervolgens
code:
1
2
3
<?php
print $_SESSION['catalogusnummer'];
?>

of
code:
1
2
3
<div id="results">
<span>Het catalogusnummer is: <?=$_SESSSION['catalogusnummer']?></span>
</div>

Je zult die pagina dan wel moeten vernieuwen om de waarde uit de sessie te tonen nadat deze gevuld is.

[ Voor 42% gewijzigd door endness op 24-08-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
endness schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:46:
Jquery roept de pagina via AJAX aan. Als je die pagina opent in je browser: dat is precies wat je terugkrijgt. De postwaarden worden meegegeven in de request vanaf je formulier.

Cookies is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Hou er wel rekening mee dat alleen diegene die het formulier dan de data kan zien. Dit is trouwens bij een sessie ook het geval.
Hmm.. ja..
Nee.. dat gaat hem dus ook niet worden.. he bah.. :P Nouja, weer veel geleerd vanavond zullen we maar zeggen.

Ik heb zeg maar drie pc's/telefoons/ipads whatever. Op alledrie draait een formulier. En deze data moet dus worden doorgestuurd naar één pagina die ik toon op de beamer. Maar de enige optie is dus met een tussenliggende dbase ben ik bang?

------------Nieuwe pagina-----------------

-----------Input form 1----------------------
-----------Input form 2-----------------------
-----------Input form 3----------------------

----------------------------------------------------

Ben in ieder geval al blij dat het niet helemaal aan mij lag dat ik er niet uitkwam. Komt gewoon omdat het niet kan :+

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 24-08-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Ik denk inderdaad dat een database hiervoor het makkelijkste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een database betekent natuurlijk niet dat je een MySQL server of andere server nodig hebt. Met iets simpels als dit volstaat SQLite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
endness schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:53:
Ik denk inderdaad dat een database hiervoor het makkelijkste is...
Well.. that's it :) Dank iedereen voor de snelle reacties in ieder geval, dan ga ik van de week even een dbase bouwen.. nouja, met mijn kennis en programmeerkunde is dat niet even, maar dat gaat wel lukken. ;)
johnkeates schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:54:
Een database betekent natuurlijk niet dat je een MySQL server of andere server nodig hebt. Met iets simpels als dit volstaat SQLite.
Oh, dat ken ik niet eens. Zal eens even kijken :) Maar het enige waar ik iets van weet is MySQL server, maar zal vast niet ingewikkelder zijn :) )

[ Voor 33% gewijzigd door St@m op 24-08-2015 23:56 ]

Pagina: 1