Videokaart RMA: tips voor verzend doos nodig!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvdk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 06:14
Hallo Tweakers,

Ik heb na 1.5 jaar RMA aangevraagd voor mijn videokaart. Nu heb ik helaas de doos waarin hij geleverd werd niet meer (dom) en vroeg me af wat de beste manier is om aan een goede doos te komen om hem in te sturen.

De videkaart is een R9 280X en met een 269mm lengte vrij lang voor een pakket. De kleinste doos die ze op postnl hebben is helaas vrij groot in de andere dimensies wat zeer veel ruimte over laat voor de videokaart om in rond te vliegen.

Heeft er iemand een goed idee om aan een beter passende doos te komen? Of zou de doos van postnl met goed opvulmateriaal geen probleem moeten zijn?

Alvast bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop bij de Gamma een rol bubbeltjesplastic en rol hem daar in. Vult de doos op, gaat prima :)
Uiteraard wel de kaart ook nog even in een antistatisch zakje doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:14
neem 2 of 3 kranten maak daar losse proppen van, leg een bodem onder in de gewenste doos, doe de videokaart (in een zakje) erbij en vul de doos helemaal op met proppen krant.

Ik haal zelf altijd losse dozen bij de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

PostNL heeft ook kleinere formaten. Weet niet wat ze daar tegenwoordig nog van hebben bij de postagentschappen. Vroeger hadden ze die dacht ik allemaal wel bij de postkantoren. Echte postkantoren bestaan echter haast niet meer.

Het is ook wel handig om wat geschikt herbruikbaar verpakkingsmateriaal te bewaren van als je zelf een pakje krijgt precies voor dit soort situaties.

Supermarkten hebben ook hopen dozen die je gratis mag meenemen. Die zijn wisselend in grootte en vooral ook in sterkte.

Veel winkels en bedrijven krijgen ook veel aangeleverd en hebben dus ook vaak veel van dat verpakkingsmateriaal als afval. Vraag desnoods maar bij Blokker of Kruidvat of wat er maar bij je in de buurt zit of waar je een beetje contact mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvdk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 06:14
@The Eagle: antistatisch zakje ga ik zeker doen. Enige idee hoe ik hier makkelijk aan kan komen?

@nachtnet: kranten proppen zijn geniaal. Gratis vulling is de beste vulling!

@CaptJackSparrow: Ah ik keek niet naar de kleinere dozen. Daar zitten zeker betere opties tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07

-tom-562

Oliesjeik

Pak gewoon een random doos (schoenendoos o.i.d.) of een veel te grote doos, en snij 'm op maat en plak 'm met ducktape. Als vulling gebruik ik vaak krantenproppen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oZZzz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04 19:13
Computerwinkels die zelf systemenbouwen leveren vaak niet alle verpakkingen mee bij het systeem. Misschien een computerwinkel in de buurt die nog wat verpakkingsmateriaal over heeft wat geschikt is? Waaronder antistatisch plastic.
Met wat geluk als je het verhaal uitlegt mag je het zo meenemen, anders gooien ze het toch weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:43
Kleine tip: Denk je er ook aan, voor het verzenden, een aantal foto's te nemen van je kaart? Makkelijke manier om je in te dekken tegen vervoersschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
Let er ook op dat het verzenden van een product naar RMA vaak aan specifieke eisen moet voldoen. Ga voor de zekerheid de voorwaarden van je RMA aanbieder na. (ESD bag, bescherming op PCI-E fingers etc.)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog tip.
Een veelgemaakte >:) (beginners)verpakkingsfout is het feit dat iemand een onderdeel in een doos stopt en de rest opvult met b.v. proppen papier of bubbeltjesplastic. Maar daarbij wel het te beschermen artikel aan één zijde tegen de binnenkant van de doos plaatst.
M.a.w. het te verzenden object moet aan alle kanten tegen impact/deuken/duwen beschermd zijn. Dus zorg dat het object, 3D gezien, zich in het midden van de omverpakking bevindt. Dus nergens tegen de kanten aan...

Klassieke fout is bijvoorbeeld een glazen fles, met inhoud, in een doos stoppen, centimeters aan beschermend materiaal er bovenop, maar de onderkant ligt gewoon op de bodem van de doos... Tja, in een vrachtwaggel of op de lopende band van een distributiecentrum kennen ze geen onder of boven, slechts één manier: doordouwen met die handel! :Y
(en ditzelfde geldt voor printplaten of displays bijvoorbeeld)

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 25-08-2015 14:31 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1