Parallels Desktop 11 en Nested virtualization

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 21:58

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Heren,

Onlangs de upgrade gedaan naar Parallels Desktop 11 en vanuit hier Windows 7 Professional geüpgraded naar Windows 10 Pro, echter, ik mis in het configuratiescherm van de VM de optie Nested Virtualization. Iemand hier ook al tegenaan gelopen?

Hyper-V kan nu namelijk niet aangezet worden in W10 omdat het al draait, maar weet wel dat het met de vorige Parallels wel kon... Of wordt dit (nog) niet ondersteund op Windows 10?

Heb al geprobeerd wat te zoeken op internet maar kom dezelfde combinatie nog niet tegen, alleen VMware bijvoorbeeld...

Mvg,

Marco

Edit: al aan kunnen zetten door naar de config.pvs in de pakketinhoud van de VM te gaan en de waarde 'VirtualizedHV' van 0 naar 1 te zetten. :) Nu kan ik Hyper-V gewoon aanzetten!

[ Voor 14% gewijzigd door KRAI.7 op 25-08-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SUPER! Hoe kom je er achter? Had ook netjes betaald voor versie 11 maar had zonder jouw oplossing beter kunnen downgraden naar versie 10 want daar is het blijkbaar wel mogelijk om 'te virtualiseren binnen een virtuele omgeving' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 21:58

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Ik ben zelf wat gaan zoeken in de config file, aangezien daar al je instellingen in staan, daar leek mij die optie VirtualizedHV mij het meest logische synoniem voor Nested Virtualization, dus nadat ik die waarde aan had gepast kon ik Hyper-V wel activeren. :)