Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor studie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

De laptop is voor mijn zoon, deze zal hoofdzakelijk voor studie gebruikt worden.

De laptop wordt hoofdzakelijk gebruikt voor studie, grafisch ontwerpen. Programma's als Photoshop / Illustrator / Indesign / After Effects / Adobe Premiere moeten er op gedraaid kunnen worden

Wat is je budget?
Budget ongeveer 900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Huidige laptop is een Asus N-serie, 17 inch scherm werkt prettig

De huidige laptop wordt traag en is inmiddels 4 jaar oud.
Qua geheugen zit ik aan 8Gb te denken, eventueel ssd-schijf.
Welke processor kan het beste met deze programma's omgaan, en aan welke videokaart past hier het beste bij?

Alvast bedankt voor de reactie.

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:09
welke Asus N heeft ie? ik heb zelf een N73JQ met een I7, en het is nog een geweldige machine. en heb je er wel eens aan gedacht om de huidige te upgraden?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Als de laptop veel mee moet dan is een 15.6" toch wel het maximum dat je altijd wil meenemen of kleiner.

Qua processor zou ik toch kijken voor een i7 quadcore (geen U processor) en inderdaad zeker een SSD. Die kan je eventueel er achteraf zelf in steken en de HDD in de optische drive via een HDD bay.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Voor € 848,00 zeker de Asus N551JB-CN021H. Hier moet je ook nog een SSD bij rekenen. Momenteel ook niet op voorraad, wel nog te bestellen.

Voor € 879,00 kan als volgende de Asus N551JQ-CN020H (review van mijzelf) interessant zijn. Hier moet nog wel een SSD bij gerekend worden.

Zoek je een beter videokaart dan is de Asus N551JX-CN176H een leuke optie. Hier zit een SSHD in, iets sneller dan een HDD, dus eigenlijk nog weer de kosten voor een SSD.

17", dan is de Asus N751JX-T7046H leuk geprijsd voor € 999,00. Met GTX 950M en 3 jaar garantie (bij de MyCom). Ook hier investeren in een SSD.

[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 24-08-2015 23:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn keuze zal waarschijnlijk op een 15,6" vallen. Zag bij Azerty het volgende: Asus N551JQ CN073H, (excuses voor het ontbreken van een link) deze heeft volgens mij toch behoorlijke specificaties, met 24 GB SSD cache (voor het sneller opstarten neem ik aan?)

Zal de videokaart voldoende wezen voor grafische bewerkingen?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Die pricewatch: Asus N551JQ-CN073H is € 920,40. De specificaties zijn hetzelfde als deze pricewatch: Asus N551JQ-CN020H exclusief de 24GB SSD Cache. Maar ik zou die € 25,00 lekker steken in het budget voor een echte SSD.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1