Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
Ik wil graag voor mijn vader een home cinema setje kopen (wordt 65 jaartjes oud).
Maar ik wil wel graag een fatsoenlijk setje voor hem kopen aangezien ik ook nog thuis woon :P

Ik heb een beetje zitten kijken maar kan niet zo snel goeie reviews vinden of duidelijkheid voor wat ik wil. Ik heb er verder ook niet zo heel veel verstand van.

Mijn broer had het over een receiver en paar lossen boxen dat dat veel goedkoper is. Maar is dat ook beter?

mijn budget is ongeveer 300 euro.
Ik wil het liefst zo min mogelijk bekabeling.
5.1 of 2.1 is prima
Met Blu-ray speler erin.

En een sound bar is dat een leuke optie voor mijn budget?

Onze TV is een Sony Bravia KDL-48W605B

als jullie me uit de penarie willen helpen zou dat fijn zijn! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Pietertjeeuh op 24-08-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 19:27
Voor 300e heb je bij de MediaMarkt een prima 5.1 setje.

Kijk eens naar de volgende setjes, dit is mét 5.1 receiver en speakertjes:

Pioneer Setje:
http://www.mediamarkt.nl/...59,906865.html?langId=-11

Onkyo Setje:
http://www.mediamarkt.nl/...59,284961.html?langId=-11

Als het mogelijk is, ga dan even naar de MM en bekijk en luister even naar de verschillende setjes.
Je hoeft écht geen getrained oor te hebben om te horen wat jij het mooist vind klinken.

Wat bedoel je trouwens met zo min mogelijk bekabeling? Je zult zeker kabels naar de speakers moeten trekken ...

Gezien de receivers allemaal een paar HDMI ingangen hebben kun je, als je dat wilt, alle apparaten die nu op direct op de TV zijn aangesloten op de receiver aansluiten. Er gaat dan nog maar 1 HDMI kabel van de receiver naar de TV.

Maar vertel eens, wat verwacht JIJ van het setje 'voor je vader' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Soundbars van weg blijven. Die surround sound is alleen maar virtueel en je zit alsnog met een subwoofer. Dan liever 2.1 of 5.1
Voor 300 euro mag je niet veel verwachten. Die gelinkte setjes bij de MM zitten in budget, maar daar zit geen BR speler bij. En een losse BR speler doet al bijna 80 euro.
Wat je sowieso voor die 300 euro kunt verwachten is een geluidkwaliteit die eigenlijk te laag is voor het geld. Dat gaat namelijk met name naar de receiver. You pay for what you get, zogezegd.

Dan kun je naar zo'n leuk alles in 1 setje kijken, maar ook daar mag je een standaard blikkerig geluid verwachten. Die satelietjes hebben simpelweg het volume niet om fatsoenlijk middentonen weer te geven en daardoor moet de sub veel voro zijn rekening nemen. Komt het geluid allemaal niet ten goed.

Mijn devies: eerst eens vragen bij je pa of ie er uberhaupt op zit te wachten voor je geld uit geeft. Zo nee, iets anders zoeken. WIl ie wel mee, dan samen kopen waarbij ie evt meebetaalt voor iets echt fatsoenlijks. Want dit is, hoe goed bedoeld ook, eigenlijk net niks :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
De onkyo set schijnt best goed te zij voor zijn geld.

Komende week is de iBood hunt, dan koop je waarschijnlijk een jamo hcs 426 voor ongeveer 179 euro. Vervolgens koop je via marktplaats een receiver en je hebt best een leuke set. Even later voeg je een subwoofer toe om het af te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 19:27
@The Eagle; je hebt helemaal gelijk. Ik ben de BR speler idd al vergeten :)
Voor 300euro een leuk setje is bijna niet te doen.

@TS ; neem Eagle's advies ter harte en praat even met je pa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
Hmmm daar hebben jullie wel een punt. Maar voor een leuk setje hoeveel zou ik daarvoor ongeveer kwijt zijn? het hoeft niet high end te zijn maar medium range vind ik wel prima!

Ons pap die wil wel graag een speaker setje dus dit vind ik wel een leuk cadeau! want op dit moment zitten we met het standaard geluid van de Sony TV..

Is het een oplossing om eerst een receiver te kopen met 2 boxen? dat kan ik toch wel halen met 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nauwelijks. Een beetje receiver begint bij 250 euro, en dan heb je nog speakers nodig. Snap je meteen waarom die speakers die bij die setjes zitten niet heel veel kunnen zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zou gewoon in de winkel gaan luisteren naar verschillende setjes; klinkt het voor jullie goed, neem je die mee.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1