Toon posts:

Processor-cooler afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HMmm. ik begon vandaag te case-modden,, en toen ik mn processor-cooler bekeek, toen zag ik tot mijn verbazing, dat er 1 van de 7 "vleugeltjes" van die fan is afgebroken..

Weet iemand of je die Fannetjes kunt bijbestellen? of gewoon laten zitten... kan het kwaad?

Het is zo'n Socket A cooler van TiTan

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat het slim is om de koeler zo te laten draaien, want hij is uit evenwicht...

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

Je kan het vaantje aan de andere kant er ook afbreken. Dan is hij weer in evenwicht.

Houd wel je temp in de gaten.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
ik zou er niks aan doen als ie goed draaid

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 15:24
Op maandag 18 juni 2001 22:48 schreef MrK het volgende:
Je kan het vaantje aan de andere kant er ook afbreken. Dan is hij weer in evenwicht.

Houd wel je temp in de gaten.
Nee, doe dat maar niet, er zitten 7 vleugeltjes op deze fan, dus er zit er geen precies tegenover de vleugel die is afgebroken, dus hoeveel vleugeltjes je ook afbreekt, hij blijft altijd uit balans.

koom maar gewoon een nieuwe koeler, of, als de koeler erg duur was, kun je een aparte fan kopen bij een elektronika zaak

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Ik zou gewoon een andere cooler kopen , kost toch niet zo veel .

• Da_Bink
  • Laatst online: 15-12-2025
Wat je kan proberen is met superlijm die fin er weer op te plakken, ik heb zelf een keer een fin van een 120mm fan afgebroken (was een 12 v fan op 24V en toen ging mijn duim er in >:) bloed, bloed, bloed) maar toen heb ik die fin met superlijm er weer op geplakt en op 36V draait hij nu nog steeds perfect, breekt er dus niet zo af.

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 12:09
Yep, secondelijm werkt perfect.
Let wel op dat je hem precies op de juiste plek erop plakt anders heb je een uitbalans geraakte mini 747 op je cooler hangen...

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 02:56
Op maandag 18 juni 2001 22:57 schreef Atteman het volgende:
Yep, secondelijm werkt perfect.
Let wel op dat je hem precies op de juiste plek erop plakt anders heb je een uitbalans geraakte mini 747 op je cooler hangen...
Dit klinkt heeeel gevaarlijk >:)

Maarre, XastroX: welk type TITAN cooler heb je? Titan heeft veel verschillende modellen en typen, ik kan niet uit je verhaal opmaken of het een ORB of ander model cooler is... die ORB's hebben een heel vreemd model fannetje in het midden zitten, daarvan weet ik niet of die wel zo te krijgen zijn. Zelf heb ik de Titan GoldenOrb (TTC-M1AB om precies te zijn) en weet dat dus zo goed, gelukkig heb ik er zelf geen probs mee

Verwijderd

Topicstarter
geen idee.. er staat thermaltake op..
in het midden een rondje met dat kapotte coolertje en aan de zijkant nog 3 koelribben aan iedere kant.... ik heb nu alles uit te kast gehaald en los aangesloten en maar effe een 8cm cooler op de cpu gericht

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 11:32
ik denk dat hij deze bedoeld :
Afbeeldingslocatie: http://www.regenboog.net/images/products/MT1AB(L)Twin200x200.JPG

Is niet zo'n fijne koeler heb hem ook namelijk

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb zo'n rechtopstaande cpu van 13cm breed en 7 cm hoog

Verwijderd

Topicstarter
Socket A, toch?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Waarschijnlijk zo'n slot 1/A Golden Orb idee..
Zoiets: Slot 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/productSlot1-1.gif
Of zoiets: Slot A
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/Socket423final-a.gif

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad.. AttiX.SkategoaT
Het is die tweede..

Dat eraan-plakken vind ik geen goed idee.. omdat het een cooler van mijn server is.. en die staat lang aan, als dat ding dan losschiet en blokkeerd.. dan heb ik er nog niks aan...
maar om 80 piek uit te geven voor een nieuwe.. dat is ook jammer....

• Wirf
  • Laatst online: 19-05 15:24
Op maandag 18 juni 2001 23:42 schreef XastroX het volgende:
inderdaad.. AttiX.SkategoaT
Het is die tweede..

Dat eraan-plakken vind ik geen goed idee.. omdat het een cooler van mijn server is.. en die staat lang aan, als dat ding dan losschiet en blokkeerd.. dan heb ik er nog niks aan...
maar om 80 piek uit te geven voor een nieuwe.. dat is ook jammer....
Cooler voor je server??

kom op zeg, wat doe je hier nog, als de bliksem naar de winkel voor een nieuwe cooler!

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Winkel is nu dicht ja... maar met een 8 cm fan ertegen doet ie het ook supergoed... ik kan de orb gewoon vasthouden... en met die ouwde cooler erin, kon dat niet...

Verwijderd

mooie oplossing

ik zat te denken aan gewoon een 60x60 er bovenop schroefen, wel eerst de originele fan er uit, maar als ie het met een 80x80 goed doet is dat helemaal mooi

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 23:32

B4tman_DH

To the Bat.....

Ik zou hem gewoon laten draaien.....
Kan prima denk ik zo, alleen als hij echt aal geluid gaat maken ff een andere d'r optrappen CQ vinnetje erop plakken B-)

Of idd wat je hierboven zegt, een ander losse fan erop schroeven.....
Pagina: 1