KPN iTV TV Ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
Weet iemand toevallig of de KPN iTV / TV ontvanger per se op de Experia Box van KPN moet worden aangesloten? Of kan het ook op een andere router worden aangesloten?

M'n tante heeft dus 2 iTV / TV ontvangers van KPN. Ze gebruiken er maar 1. De iTV ontvanger staat aangesloten op de Experia Box van KPN. Kan ik de andere iTV ontvanger ook aansluiten in een andere woning? Daar gewoon op de router die ook gewoon verbinding maakt met het internet?

Ik vermoed van niet, aangezien de Experia Box specifiek aangesloten moet worden op poort 3 van de Experia Box, maar vraag het toch even aan kenners hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 12:43
uit mijn hoofd moeten de boxen op poort 3 & 4 worden aangesloten, met een 2e router werkt het niet, met een switch (of hub) gaat het wel, zolang de switch is aangesloten op poort 3 of 4.

http://forum.kpn.com/t5/I...wat-moet-waar/td-p/147211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:38
Ze zijn tevens geregistreerd per abonnee, dus je kunt ze niet op een ander adres gebruiken.

Vanaf de experiabox mag er geen routering meer plaatsvinden, dus enkel switchen gebruiken.
Als ik het goed heb kun je tegenwoordig al meer dan alleen poort 3 en 4 gebruiken, en ook TV en Internet tegelijk via een switch achter de experiabox.

Dit alles is natuurlijk anders als je weet van VLANs en daar de apparatuur voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
dragoncry schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:44:
uit mijn hoofd moeten de boxen op poort 3 & 4 worden aangesloten, met een 2e router werkt het niet, met een switch (of hub) gaat het wel, zolang de switch is aangesloten op poort 3 of 4.

http://forum.kpn.com/t5/I...wat-moet-waar/td-p/147211
Nee dit hoeft al lang niet meer. Bij de nieuwere modellen (H220N en nieuwer) kan je elke poort gebruiken.
jeroen3 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:10:
Ze zijn tevens geregistreerd per abonnee, dus je kunt ze niet op een ander adres gebruiken.

Vanaf de experiabox mag er geen routering meer plaatsvinden, dus enkel switchen gebruiken.
Als ik het goed heb kun je tegenwoordig al meer dan alleen poort 3 en 4 gebruiken, en ook TV en Internet tegelijk via een switch achter de experiabox.

Dit alles is natuurlijk anders als je weet van VLANs en daar de apparatuur voor hebt.
Ja met VLANs kan het anders. Maar je zal ook een simpele (IGMP Snooping) switch kunnen gebruiken.

Je iTV ontvanger is gekoppeld aan je abonneenummer. Je kan die wel omwisselen met die van je familie, maar je kan niet (altijd) zomaar 1 extra aansluiten. Bijvoorbeeld als je 2 hebt, een derde aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
Ok, dank voor jullie antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:51
Er is een soort van registratie per abonnee maar tenzij je boven een bepaald maximum komt (geen idee hoe hoog dat ligt) kraait er geen haan naar en kun je er gewoon meer aansluiten dan bij het abonnement horen.
Er vindt geen actieve monitoring plaats en er zijn zat mensen die extra ontvangers kopen op marktplaats en deze probleemloos gebruiken.

Voor wat betreft het gebruiken op een ander adres, afhankelijk van de situatie kan dat wel of kan dat niet.
Is er op dat andere adres een KPN verbinding actief (gaat mogelijk ook op voor andere providers die onderdeel zijn van KPN) inclusief iTV dan kan het, is het een willekeurige andere provider dan kan het niet.
Op bijv een UPC aansluiting kun je dus geen iTV kastje van KPN gebruiken om TV te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:29:
Er is een soort van registratie per abonnee maar tenzij je boven een bepaald maximum komt (geen idee hoe hoog dat ligt) kraait er geen haan naar en kun je er gewoon meer aansluiten dan bij het abonnement horen.
Er vindt geen actieve monitoring plaats en er zijn zat mensen die extra ontvangers kopen op marktplaats en deze probleemloos gebruiken.

Voor wat betreft het gebruiken op een ander adres, afhankelijk van de situatie kan dat wel of kan dat niet.
Is er op dat andere adres een KPN verbinding actief (gaat mogelijk ook op voor andere providers die onderdeel zijn van KPN) inclusief iTV dan kan het, is het een willekeurige andere provider dan kan het niet.
Op bijv een UPC aansluiting kun je dus geen iTV kastje van KPN gebruiken om TV te kijken.
Dat is interessant. Ik heb zo'n kastje ooit gekregen bij mijn abonnement (2e kastje). Nooit gebruikt, omdat ik maar 1 TV heb. Dat ding ligt dus ongebruikt in de doos. Heb inmiddels wel een omruilverzoek voor mijn experia box en 1 tv-ontvanger. Ze gaven met aan dat ik maar 1 TV-ontvanger heb. Die zou ik dus ook kunnen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
bazzemans schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:51:
[...]

Dat is interessant. Ik heb zo'n kastje ooit gekregen bij mijn abonnement (2e kastje). Nooit gebruikt, omdat ik maar 1 TV heb. Dat ding ligt dus ongebruikt in de doos. Heb inmiddels wel een omruilverzoek voor mijn experia box en 1 tv-ontvanger. Ze gaven met aan dat ik maar 1 TV-ontvanger heb. Die zou ik dus ook kunnen verkopen?
Nou, ze gaven aan dat je 1 (in gebruik) hebt. Maar als je strict de voorwaarden volgt is de ontvanger nog steeds van KPN en mag je deze niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
bazzemans schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:51:
[...]

Je hebt maar 1 ontvanger aangemeld op je abonnementsnummer en pincode. Niet zo gek want je hebt maar 1 tv. Maar volgens je abonnement heb je wel 2 kastjes. Als je dus ooit de boel gaat opzeggen moet je 2 inleveren. En anders krijg je een boete ivb huurapparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
Duidelijk. Toch een kleine nuance.
Ik heb mijn abonnement nu ruim een jaar geleden aangepast naar een abonnement met 1 kastje. Door de klantenservice werd destijds aangegeven dat ik een verzoek zou krijgen om het tweede kastje terug te sturen. Dat is nooit gebeurd. Ik sta dus mogelijk nergens meer geregistreerd met 2 kastjes.

Ik ben ook eigenlijk helemaal niet van plan om het te verkopen. Wist helemaal niet dat het kon. Mijn reactie was ook wat ongepast enthousiast.
Pagina: 1