Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Bug] De anchor-tag onthoudt de verkeerde regel.

Pagina: 1
Acties:

• MadIceXIII
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09-2022
De anchor-tag onthoudt niet de positie waar de anchor-tag staat, maar in plaats daarvan de regel erna.

Ik heb een kleine testje in één van mijn reviews gedaan, zodat je kunt zien wat ik bedoel. De anchor-tag staat op dezelfde regel als de img-tag, maar als je er na toe springt dan verdwijnt een deel van het plaatje als consequentie van de bug.

Je kunt het hier in actie zien. Aan het einde van die review staat een link (Testje 1 voor Stoute Bugs). Als je daar op klikt zie je een plaatje waarvan het bovenste deel ontbreekt.

In die review heb ik wat capriolen uit moeten halen om toch naar de goede plekken te springen. Ik plaats dan de anchor-tag wat regels boven de positie waar ik heen wil laten springen. Dat heb ik dus niet gedaan in dat ene test-linkje aan het einde van de review.

Edit: Testje weggehaald. Zie de reactie van crisp hieronder.

[ Voor 4% gewijzigd door MadIceXIII op 24-08-2015 23:39 ]

Lex Poetelia Papiria.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Volgens mij heb je de header vaststaan, dan komt het overeen met deze bug: anchor/jump code en headers in user-reviews

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is 't wel zeker, want de fix in de link van Dirk heb ik in mijn eigen custom css en heb geen enkel probleem met de jump naar 't plaatje, het staat pixel perfect onder de header. De andere links naar anchors komen dan weer net iets te laag hierdoor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MadIceXIII
Bedankt voor de reacties. Begrijp ik het nu goed dat een custom CSS alleen werkt voor mij en niet voor andere bezoekers? In dat geval blijft het gewoon een bug.

[ Voor 25% gewijzigd door MadIceXIII op 24-08-2015 21:29 ]

Lex Poetelia Papiria.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De CSS die bedoelt wordt is sowieso niet meer dan een workaround, er is helaas geen echt praktische oplossing voor dit probleem...

Intentionally left blank

• MadIceXIII
crisp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:46:
De CSS die bedoelt wordt is sowieso niet meer dan een workaround, er is helaas geen echt praktische oplossing voor dit probleem...
Ah. Dat is jammer. Dan blijf ik doorgaan met mijn eerder gevonden oplossing, omdat die ook werkt voor mensen zonder custom CSS.

Bedankt voor jullie tijd. :)

Ik zal het testje weghalen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MadIceXIII op 24-08-2015 23:22 ]

Lex Poetelia Papiria.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hier hebben we ondertussen een generieke oplossing voor gevonden :) Bij de volgende release online :Y)

Intentionally left blank

Pagina: 1