Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 19:25
Gisteren van een kennis een ASRock ConroeXFire-eSata2 systeempje ontvangen met een defecte toetsenbord controller. Het liefst wil hij dit systeem gewoon blijven gebruiken, echter is dat zonder toetsenbord vrijwel onmogelijk.

Wat is hier de beste oplossing voor? Zijn er eventueel ook losse PCI(e) controllers te krijgen om er gewoon bij te prikken? Of komt het neer op iets dat niet te repareren valt met standaard gereedschap en een soldeerstationnetje?

Ik kan me zo gauw niet bedenken welke informatie nog nodig is, mocht er nog iets ontbreken hoor ik dat graag!

Edit: dit is overigens getest met verschillende toetsenborden, bekabeld en draadloos, USB en PS2.

[ Voor 8% gewijzigd door computer1_up op 24-08-2015 18:09 ]

Did you try turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
Wat heeft een USB-toetsenbord met een defecte toetsenbord-controller(je bedoelt PS/2 neem ik aan?) te maken?

[ Voor 16% gewijzigd door mad-dog op 24-08-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
Dat welk toetsenbord ik er ook aan hang, de input van het toetsenbord niet wordt gebruikt. Als ik uiteindelijk uitkom op het scherm INSERT PROPER BOOT MEDIA AND PRESS ANY KEY TO CONTINUE (o.i.d.) en ik met geen enkel toetsenbord (zowel PS2 als USB) een reactie krijg, en ook niet in de bios kan komen omdat het systeem niet weet dat er een toets wordt ingedrukt, dan denk ik toch dat het de toetsenbord controller is. Als het alleen de USB controller was, dan zou de PS2 poort nog moeten werken, toch?

De toetsenborden zelf werken wel perfect op andere systemen, overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door computer1_up op 24-08-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Usb legacy support in bios..
Je hebt zeker niet getest met een live cd.

[ Voor 42% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-08-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
Dat zou ik wel willen doen, maar de PC boot niet in de juiste volgorde en aangezien ik niet in de BIOS kom wordt dat voor nu ook moeilijk. Het zijn niet alleen USB toetsenborden die niet werken, het zijn ook een aantal PS2 toetsenborden die niets doen. Voor zover ik weet wordt er regelmatig nog gebruik van PS2 gemaakt als USB toetsenborden om wat voor reden dan ook niet werken, maar in dit geval werken ook deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt kans dat je ps2 poort kapot is en je bios usb keyboard support voor bios niet aan heeft staan. Je zou nog een bios reset kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
Waauw, wat achterlijk dat ik daar zelf niet aan dacht, dat is dus blijkbaar het geval.

Pagina: 1