Ik wil binnenkort beginnen met VJen (Resolume) en mis ook al een tijdje m'n game pc (waar ik niet veel meer op wil kunnen doen dan Kerbal Space Program
) en doe ook nog software development (C#, Ruby) dus ben op zoek naar een laptop die dit allemaal kan. Ik ben vooral benieuwd of ik het ga redden met m'n budget.
Wat ga je met je laptop doen?
Videorendering (OpenGL, Cinema4D, Resolume), Gamen, Software Development (in that order). Het gaat dus om een grafisch werkpaard.
Wat is je budget?
800-1200 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het is vooral thuis gamen en video renderen en op locatie VJen. Gewicht speelt daarbij geen rol aangezien hij toch de flightcase in gaat dan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben wel gecharmeerd van Lenovo vanwege de ThinkPad look en feel.
Verder is een SSD belangrijk voor het snel laden van videos (hoeft niet meer dan 128G te zijn) en wil ik toch wel 8G aan werkgeheugen.
Het zou mooi zijn als er gemakkelijk Linux op kan worden gedraaid (drivers?)
Wat ga je met je laptop doen?
Videorendering (OpenGL, Cinema4D, Resolume), Gamen, Software Development (in that order). Het gaat dus om een grafisch werkpaard.
Wat is je budget?
800-1200 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het is vooral thuis gamen en video renderen en op locatie VJen. Gewicht speelt daarbij geen rol aangezien hij toch de flightcase in gaat dan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben wel gecharmeerd van Lenovo vanwege de ThinkPad look en feel.
Verder is een SSD belangrijk voor het snel laden van videos (hoeft niet meer dan 128G te zijn) en wil ik toch wel 8G aan werkgeheugen.
Het zou mooi zijn als er gemakkelijk Linux op kan worden gedraaid (drivers?)
You can't drive your house, but you can sleep in your car!