Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor nieuwe studie

Pagina: 1
Acties:

• Revi94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Hoi,

Voor mijn nieuwe opleiding ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Ik heb hieronder aangegeven wat ik er graag mee zou willen. Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor mijn nieuwe opleiding Digitale Media & Communicatie. Ik moet sites gaan maken (nog niet bekend mee), afbeeldingen en video's bewerken. Ook zou ik er op willen gamen maar dit hoeft geen super mooie graphics te hebben.

Wat is je budget?
600-700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij moet in mijn eastpak passen. Dus maximaal 15,6(?) inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wil graag een goede snelle processor. Alle suggesties zijn welkom!

Had zelf dit gevonden: pricewatch: Asus R556LA-XX1015H

Gr,

Revi

[ Voor 8% gewijzigd door Revi94 op 24-08-2015 15:36 ]

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Het beste wat ik voor dit kan vinden is het volgende:
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-2E6

+Snelle processor
+8GB geheugen
+SSD 256GB

-1366x768 scherm

Daarnaast als je maar een klein beetje handig bent, is er in mijn ogen nog een beter alternatief:
pricewatch: Lenovo B50-80 (80EW00HENX)

Vrijwel gelijk alleen een 1TB HDD en een 1920x1080 scherm. Nu heb je nog 70 euro van je budget over. Doe hier 10 euro bij en koop een nette SSD. Deze is ontzettend eenvoudig te monteren (1 klepje).

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• Revi94
Dankjewel voor de reactie!

Heeft de lenovo ook een betere videokaart?

En wat voor SSD is dan een aanrader?

• mobstaa
  • Niet online
Als ik het goed heb komen de Intel processoren standaard met een onboard GPU. In dat geval hebben ze dus allemaal dezelfde onboard GPU, omdat: zelfde processoren. Daarnaast heeft de Lenovo ook nog dedicated videokaart: Radeon R5 M230. Volgende bron linkt naar deze videokaart, wanneer je helemaal naar onder scrolled kun je wat game benchmarks zien. http://www.notebookcheck....eon-R5-M230.108655.0.html
Spellen als Fifa en Mincraft zijn aardig te spelen. Verwacht echter niet dat je hier goed op kunt gamen, dan zou ik voorstellen door te sparen.

Zelf heb ik in mijn desktop een Crucial MX100 256GB SSD, deze vind ik aardig snel. Daarnaast heb ik in mijn laptop een Samsung 840 EVO SSD, ik moet zeggen dat deze toch nog net wat sneller aanvoelt. Al heeft de Crucial wel extra bescherming bij stroom uitval, zodat hij netjes afsluit.

Wanneer ik een nieuwe SSD nodig zou hebben, zou ik wel voor de Samsung gaan. Dan uiteraard de nieuwste dus:
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Een belangrijk verschil tussen de laptops is 1080p t.o.v. 768p. Veel Tweakers (waaronder ik) vinden dat 768p niet meer zou mogen bestaan in laptops en vooral niet van deze prijs klasse. Dit ga je echt merken met de 'ruimte' op het scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door mobstaa op 24-08-2015 20:57 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• Revi94
Heel erg bedankt voor de reactie. Heb ik erg veel aangehad.

Nu was ook even aan het kijken in V&A en zag deze laptop voorbij komen: V&A aangeboden: HP EliteBook 840 G1 (H5G28EA)

Is dit het geld waard? Kan je mij iets vertellen over de processor? Is die erg veel minder dan niet low voltage processoren ?

Levi

• mobstaa
  • Niet online
Ik heb even gezocht naar de versie waar de verkoper het over had. Let op dat dit dus niet de specificaties zijn waar hij naar door linkt(!). Dus geen i7 maar een i5 processor.

Note: Ik ga er vanuit dat de HP een 4200U processor is, dat kan ik echter niet met alle zekerheid zeggen.

Als ik deze moet vergelijken met de Lenovo die ik aanraadde dan zijn er een aantal verschillen.
De Lenovo heeft een nieuwere processor. De processor van de HP komt uit de 4000 serie (Haswell), die van Lenovo uit de 5000 serie (Broadwell). Al met al wat betere prestaties en ook op grafisch vlak wat beter. Dit komt doordat de 5200U met een nieuwe onboard GPU komt. Bron: http://www.ultrabookreview.com/6146-intel-core-i5-5200u/
Volgens mij is de 5000 serie ook wat zuiniger, maar ook dit weet ik niet zeker.

In de Lenovo zit op dit moment een 1TB harde schijf, deze is duidelijk trager dan de SSD in de HP. Zoals ik al zei doe je er goed aan om de Lenovo direct up-te-graden met een SSD.
Ga er vanuit dat ook de batterij al 1 jaar actief is gebruikt. Deze zal standaard ook minder 'goed' zijn, vergeleken met een nieuwe batterij van dezelfde capaciteit.

De verkoper geeft aan dat de laptop beschikt over 16GB, dit is mooi meegenomen als je veel gebruikt maakt van virtuele machines etc. Maar ik denk dat je aan 8GB zeker genoeg hebt voor nu. Naast upgraden van de HDD is ook upgraden van het RAM ontzettend eenvoudig bij de Lenovo.

Ook heeft het scherm van de HP een lagere resolutie: 1600x900 ipv 1920x1080. Voor een opleiding tot CMD'er kan ik de hogere resolutie zeker aanraden.
Let wel op garantie bij een tweedehands laptop.

Ik haat het om zo pro-Lenovo te moeten zijn in dit Topic, maar deze is qua specificaties in mijn ogen een stuk sterker.

• Revi94
Dankje voor weer de duidelijke uitleg! Zelf dacht ik ook aan 8gb genoeg te hebben. Ik had het gevraagd aan de verkoper en in de HP zit een i5 4300u processor.

En waarom erg om pro-lenovo te zijn? Staan deze laptops niet goed aangeschreven?

Veel op de opleiding gebruiken macbooks had ik vernomen. Nu vond ik deze tweedehands macbook in V&A. Ziet er na mijn idee wel goed uit alleen geen ssd, zou die er nog eventueel in kunnen?

V&A aangeboden: Apple Macbook Pro 15,4” 2.66 i7 mid 2010 speciale krachtige “Build-to-order" variant

• Revi94
En kan die SSD naast de HDD of vervangt de SSD de HDD? In de lenovo

[ Voor 10% gewijzigd door Revi94 op 26-08-2015 15:21 ]

• Revi94
De lenovo opeens nergens meer leverbaar..
Pagina: 1