Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN brengt 100Mbit/s-vdsl naar nog eens 1,5 miljoen huishoud

Pagina: 1
Acties:

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
hallo,

in het artikel wordt het volgende gezegd:

Een groot deel van de huishoudens woont echter binnen 1500 meter van de wijkcentrale of heeft een zogenaamde rechtstreekse lijn is waar geen verdeelkast tussen de klant en de centrale zit. Dankzij VDSL Binnenringen krijgen volgens KPN ook die 1,5 miljoen adressen nu de mogelijkheid de hogere snelheden te ontvangen.

dit is niet correct het artikel op wba site geeft het volgende weer:

Zoals aangekondigd in onze nieuwsbrief van 24 juli jl. start KPN ook met de uitrol van VDSL Binnenringen. Binnenringen zijn straatkasten die op minder dan 1500 meter afstand van de MDF-centrale staan.

het gaat dus om kabelverdelers die op een afstand van minder dan 1500 meter van de hoofdverdeler staan, lijnen die direct vanuit de hoofdverdeler (zonder kabelverdeler) komen gebeurt dus niks mee.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Toch wel, ik baseerde me op de genoemde nieuwsbrief, waarin staat:
In navolging op de 'buitenringen', wil KPN VDSL2 en vectoring ook inzetten op de zogenaamde 'binnenringen' (straatkasten binnen 1500 meter van de MDF-centrale), het directe net en de centrales waar geen MDF Access wordt afgenomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf op 24-08-2015 15:48 ]

• harryslinger
Olaf schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:47:
Toch wel, ik baseerde me op de genoemde nieuwsbrief, waarin staat:

[...]
je weet wat mdf access is? ik denk dat je het nog even een keer moet doorlezen want kan gaat geen vectoring leveren vanuit de mdf gewoonweg omdat dit teveel verstoorders zijn om weg te rekenen.

ze gaan dus nu alleen vectoring leveren vanuit de straatkasten niet vanuit de hoofdcentrale met een directe lijn

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Apart, zoals het er stond was de uitleg zoals iemand binnen KPN die gaf. Ik heb de directe bewoordingen van KPN er maar ingeplakt: nieuws: KPN brengt 100Mbit/s-vdsl naar nog eens 1,5 miljoen huishoudens

Hoe moet ik het dan zien dat KPN "VDSL2 en vectoring gaat inzetten op het directe net en de centrales waar geen MDF Access wordt afgenomen"?

• harryslinger
Olaf schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:37:
Apart, zoals het er stond was de uitleg zoals iemand binnen KPN die gaf. Ik heb de directe bewoordingen van KPN er maar ingeplakt: nieuws: KPN brengt 100Mbit/s-vdsl naar nog eens 1,5 miljoen huishoudens

Hoe moet ik het dan zien dat KPN "VDSL2 en vectoring gaat inzetten op het directe net en de centrales waar geen MDF Access wordt afgenomen"?
je moet het zien dat klanten die nu op de hoofdverdeler zitten waar een straatkast dus kabelverdeler er tussen staat deze klanten vanaf de mdf worden gemigreerd naar de binnenring.

klanten met een rechtstreekse lijn blijven gewoon met vdsl of adsl op de hoofdverdeler (mdf) zitten zonder vectoring maar wel pairbonding indien beschikbaar.