Ik zoek een?
Ben op zoek naar een monitor / twee monitoren voor mijn nieuwe Game PC. Ik twijfel nog erg tussen het nemen van één goede monitor voor de toekomst, of twee dezelfde monitoren met mindere specs (binnen mijn budget).
Wat is je budget?
Mijn uiterlijke max is €800,- wat ik eraan kwijt wil zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifieke merk voorkeuren, maar wel wat voorkeuren voor de specs. Mijn idee is in ieder geval om maar te gaan gamen op 1 vd 2 schermen. De tweede wil ik gebruiken voor tijdens werk (wat ik ook naast het gamen op de PC ga doen).
Qua specs zit ik flink te twijfelen tussen een 1440p, 1080p, 60/144hz scherm. G-Sync is ook nog een optie die ik overweeg.
Ik heb het idee dat mijn PC specs een 144hz scherm met 1080p goed aan kan, een 1440p scherm daarentegen wat minder.
Een voorbeeld van wat ik aan het overwegen ben is de pricewatch: Acer XB270HU Zwart die mij werd aangeraden.
Voordeel:
Voordeel:
Zoals ik hierboven heb vermeld ga ik hem/hen gebruiken voor mijn nieuwe Game-PC, alsook voor werk (programmeren e.d.) op die PC.
Specs van genoemde PC:
Waar ik graag advies over wil
Ik ben vooral op zoek naar advies of ik met dit budget beter voor 1 erg goed scherm, of twee minder goede schermen zou gaan. Ook alle alternatieven zijn welkom!
Ben op zoek naar een monitor / twee monitoren voor mijn nieuwe Game PC. Ik twijfel nog erg tussen het nemen van één goede monitor voor de toekomst, of twee dezelfde monitoren met mindere specs (binnen mijn budget).
Wat is je budget?
Mijn uiterlijke max is €800,- wat ik eraan kwijt wil zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifieke merk voorkeuren, maar wel wat voorkeuren voor de specs. Mijn idee is in ieder geval om maar te gaan gamen op 1 vd 2 schermen. De tweede wil ik gebruiken voor tijdens werk (wat ik ook naast het gamen op de PC ga doen).
Qua specs zit ik flink te twijfelen tussen een 1440p, 1080p, 60/144hz scherm. G-Sync is ook nog een optie die ik overweeg.
Ik heb het idee dat mijn PC specs een 144hz scherm met 1080p goed aan kan, een 1440p scherm daarentegen wat minder.
Een voorbeeld van wat ik aan het overwegen ben is de pricewatch: Acer XB270HU Zwart die mij werd aangeraden.
Voordeel:
- Gebouwd voor de toekomst, 1440p, 144hz en G-Sync maken dit wel een erg aantrekkelijke monitor om een lange tijd te gebruiken
- IPS Display
- Erg goede reviews
- Prijs is hoog, daardoor geen twee schermen
- Ik vraag me af of mijn hardware het wel genoeg ondersteund. Door G-Sync zou het minder uitmaken als ik FPS drops krijg, maar 144fps zou ik niet halen op nieuwe games.
- Misschien komt er binnen nu en een half jaar een monitor uit met vergelijkbare specs voor een stuk lagere prijs? Ofterwijl, is het het early-adopten waard?
Voordeel:
- Twee schermen! Erg fijn tijdens werken
- Goede reviews en betaalbaar
- IPS scherm
- 60hz, in mijn ogen daardoor minder toekomstgericht
- Geen G-Sync
Zoals ik hierboven heb vermeld ga ik hem/hen gebruiken voor mijn nieuwe Game-PC, alsook voor werk (programmeren e.d.) op die PC.
Specs van genoemde PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 205,- | € 205,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 76,- | € 76,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 366,95 | € 366,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/16 | € 85,50 | € 85,50 |
Waar ik graag advies over wil
Ik ben vooral op zoek naar advies of ik met dit budget beter voor 1 erg goed scherm, of twee minder goede schermen zou gaan. Ook alle alternatieven zijn welkom!