downgrade werkt niet van win10 naar win 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tb-303
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Na 2 weken win 10 te hebben gebruikt wil ik graag terug naar win 7 home 32bit op mijn desktop en win7pro op mijn laptop. Ik heb de op beide computers dit geprobeerd door in win10 de optie te hebben gekozen om het systeem te herstellen naar de oude win 7.

Tot mijn verbazing, krijg ik op beide computers de melding dat het niet kan, er zouden bestanden missen.

Op beide computers heb ik nog steeds het mapje staan met windows.old

Terug zetten met de originele dvd kan natuurlijk ook, maar vind het wel heel toevallig dat beide systemen deze melding geeft.

Ik loop tegen heel veel problemen aan met windows 10, beginnen bij mijn desktop:

Op dag 1 dat ik win10 geïnstalleerd had, heb ik mijn digitale mengtafel/firewire soundcard van yamaha werkend gehad door de firewire legacy drivers te installeren, dit werkte perfect kon er alles weer mee, dus was er blij mee. Totdat een paar dagen later er een update werd geïnstalleerd van win 10. Toen was het niets meer, kon hem met geen mogelijkheid meer werkend krijgen! Kreeg het advies, om eens te proberen om handmatig die update ongedaan te maken, maar dat was geen succes. Denk wacht ik nog een paar dagen, maar tot op heden geen nieuwe andere update geweest, zodat de ik mijn mengtafel weer werkend kon krijgen onder windows 10. Ondertussen ben ik er ook achter dat de communicatie van mijn andere synth hardware met de computer ook niet vlekkeloos verloopt. Dus wil hier zo snel mogelijk weer terug naar win7, schone installatie dan maar... maar ergens klopt er iets niet.

Nu naar de sleptop,
Deze gebruik ik voor mijn andere hobby. Ondervind gewoon heel veel problemen met win10 icm mijn Kenwood TS-590sg en voor mijn andere transceivers de cg antenna sb2000 interface. De programma die nog wel werken, kunnen met geen enkele mogelijkheid communiceren met de transceiver, of ik kan alleen maar zenden en ja ga maar door, dus ook hier heb ik gewacht totdat er misschien een update zou komen en ja je hebt maar een maand om terug te gaan, daar ga ik niet op wachten. heb ondertussen wel kunnen werken in psk31 met een oude vista sleptop, dus de hobby kon wel doorgaan, maar werk toch liever met een win 7 pc, werkt toch het beste. Dus wil ik hier ook graag terug naar win7pro.

Iemand een idee om zonder hem opnieuw te installeren, terug te gaan naar win7 op beide pc's met de windows.old map. Vraag me af wat er eigenlijk mist, wil vooral op de laptop, op deze manier terug, aangezien ik niet alles opnieuw hoeft in te stellen voor mijn transceivers, zoals in fldigi, ham radio deluxe, mmrtty enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Heb het zo geprobeerd
Als het minder dan een maand geleden is dat een upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd, kunt u naar de vorige versie van Windows teruggaan via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik 1 van mijn systemen had geüpgraded naar Windows 10 ziet mijn boot er zo uit in msconfig:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/kdc4udzq2ov.jpg
Ik weet niet wat er gebeurd als ik de rollback toepas, en waarschijnlijk haal ik die zelf wel weg voordat het over een maand automatisch gebeurd.
Hoe ziet dat er bij jou uit?
Als dat dan niet lukt, dan kan Microsoft net zo goed die regel niet meer mee installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tb-303
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
@r44, dat werkt niet helaas, hij geeft aan dat er bestanden missen.

@Erik777, heb dit uitgevoerd, maar zie dat er alleen de regel met windows 10 staat, dat andere onbreekt bij mijn computers.

Denk dat er niets anders op zit dan een schone installatie van beide computers.

Is er iets bekend of de key van win7home en win 7 pro ongeldig worden na die maand of kan ik met een schone installatie altijd terug, mij de keys die ik heb bij beide computers, zijn beide wel OEM keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

"Bestanden missen" is veel te vaag, welke bestanden ? Kijk of je een log kunt vinden.