Ik heb sinds eergisteren nieuwe hardware in mijn pc
:CPU; Skylake I7-6700K OC @ 4.5GHZ
GPU: MSI GAMING GTX 980 TI 6GB
PSU : CX STORM 750W
RAM: 16 GB DDR4
MOBO : ASUS Z170M-PLUS
Na het hebben geïnstalleerd van mijn hardware ( met de hulp van mijn vriend )
Startte de pc heel raar op . Scherm stond aan maar er was geen beeld. Muis en toetsenbord werkten niet.
Toen maar via een USB windows 8 er opnieuw opgezet. Tijdens de installatie kreeg ik vaak BSOD. Zoals : Whea uncorrectable error. Toen maar gekeken naar de overclock settings. Ik heb toen Turbo mode uitgedaan en toen kon ik wel windows 8 installeren zonder crashes. Na het installeren hebben we weer turbo mode aangedaan , en de settings van de overclock aangepast. 4.7 ghz bleef die freezen met prime95.
Nu maar op 4.5 ghz , en wat er gebeurde op idle hing alles , terwijl ik 2 uur heb gegamed zonder problemen.
Waar zou het probleem aan liggen ? Ik heb ook memtest gedaan geen errors.
Zou het komen omdat het nieuwe hardware is en er nog niet veel updates zijn ?
:CPU; Skylake I7-6700K OC @ 4.5GHZ
GPU: MSI GAMING GTX 980 TI 6GB
PSU : CX STORM 750W
RAM: 16 GB DDR4
MOBO : ASUS Z170M-PLUS
Na het hebben geïnstalleerd van mijn hardware ( met de hulp van mijn vriend )
Startte de pc heel raar op . Scherm stond aan maar er was geen beeld. Muis en toetsenbord werkten niet.
Toen maar via een USB windows 8 er opnieuw opgezet. Tijdens de installatie kreeg ik vaak BSOD. Zoals : Whea uncorrectable error. Toen maar gekeken naar de overclock settings. Ik heb toen Turbo mode uitgedaan en toen kon ik wel windows 8 installeren zonder crashes. Na het installeren hebben we weer turbo mode aangedaan , en de settings van de overclock aangepast. 4.7 ghz bleef die freezen met prime95.
Nu maar op 4.5 ghz , en wat er gebeurde op idle hing alles , terwijl ik 2 uur heb gegamed zonder problemen.
Waar zou het probleem aan liggen ? Ik heb ook memtest gedaan geen errors.
Zou het komen omdat het nieuwe hardware is en er nog niet veel updates zijn ?