Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valvy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:32
Op het moment ben ik bezig met het schrijven van een computer spel in opengl. Echter werk ik op Mac os X (yosemite) en compileer alles via mingw en test het uit via wine.

Het probleem is echter dat ik niet verder kom dan opengl 2.1, terwijl de native mac binary opengl 4.1 kan gebruiken

Op een normale windows 7 werkt de binary op opengl 4.1,

Weten jullie misschien hoe ik wine kan configureren om toch volledige opengl te kunnen benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom niet gewoon native compileren voor Linux? Scheelt je veel gedoe en hoofdpijn vanwege de nukkigheden die Wine toevoegd. Dat staat je ook veel netter als ontwikkelaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valvy
Het is native voor MacOs (en linux werkt nog maar half)

Als ik het gebruik als portfolio is het handig dat werkgevers/school het kan draaien op windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Begrijp ik nou dat je Wine gebruikt om te testen of 't in Windows native gaat werken? Dat lijkt mij geen goed idee. Doe het goed en test op elk OS native, of doe alleen op de platformen waar je het echt wilt laten werken. Maar ga niet naar een half/half oplossing zoeken om het maar cross-platform te maken. Zoals ik al zei, je wilt niet met de nukkigheden van Wine gaan zitten rommelen. Kans is aanwezig dat je dan extra work-arounds gaat maken die helemaal niet hoeven.

Even op mijn systeem wat gecheckt. Ik heb OpenGL 4.4.0 en OpenGL ES 3.1 beschikbaar door de nVidia driver. Ik kan niet snel terug vinden welke versie Wine aanbied, maar wat ik wel kon vinden lijkt erop dat 't gewoon de OpenGL versie pakt die 't beschikbaar heeft in 't OS. Dat kan dus 2.1 zijn, maar ook nieuwer, afhankelijk van de driver.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Wat voor videokaart drivers heb je?

Ik herinner me een wine bug report hierover. Het zou moeten werken met nvidia binary driver (dus de niet-opensource) of met de i965 driver.

Ik zal kijken of ik het bug nummer nog kan vinden.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valvy
Rainmaker schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:22:
Wat voor videokaart drivers heb je?

Ik herinner me een wine bug report hierover. Het zou moeten werken met nvidia binary driver (dus de niet-opensource) of met de i965 driver.

Ik zal kijken of ik het bug nummer nog kan vinden.
Apples standaard drivers voor intel hd 4400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat je op OS X onder Wine geen goede Windows compatibility test gaat krijgen. Gebruik een VM. Je kan elke Windows versie vanaf Windows 7 prima zonder key gebruiken tijdens de trial periode. Je kan hem niet activeren.

Met virtualbox heb je een gratis hypervisor, is dus ook niet moeilijk of duur.

Daarmee kan je (al zal het als je HW accel uit hebt niet super snel gaan) het native testen. Andere optie is Bootcamp, dan kan je echt native zonder virtualisatie of emulatie testen.
Pagina: 1