Momenteel ben ik genoodzaakt om te werken op enkel een laptop, de HP Pavilion dv6 3170ed. Dit was in 2011 een top-of-the-line laptop qua video- en foto-bewerking. Nu, een aantal jaren verder is de laptop traag en sloom. Deze wil ik gaan vervangen door een Toshiba Chromebook 2 (CB30-b-104) of de nieuwe reeks van Dell. Hierop bespaar ik een hoop geld waardoor er budget vrijkomt voor een game pc die ook gebruikt gaat worden voor surfen, films etc. Door deze korte intro kunnen jullie mij misschien specifieker van hulp zijn 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (het liefst nieuwste games @60FPS), af en toe videostreamen (Twitch), surfen, films kijken 1080p, tekstverwerken, eigenlijk allround.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800eu, uitloop tot 850eu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, de laatste desktop pc die hier thuis staat komt uit 2003. OS heb ik al wel beschikbaar (Windows 10 Home)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua hardware zat ik te denken aan de laatste generatie i3/i5, 16gb RAM. Belangrijk punt is dat de pc in de toekomst kan worden geüpgrade. Bijvoorbeeld extra ruimte voor RAM, videokaart, HDD's/SSD's noem het maar op. Beeldscherm minstens 23,8"inch, full HD, 5ms en het liefst 75Hz.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen qua processor, mij persoonlijk is Intel altijd goed bevallen. Alternatieven zijn natuurlijk mogelijk als het mij ten zeerste wordt aangeraden. Ik heb namelijk ook gezien dat AMD een stuk goedkoper is en dezelfde prestaties levert?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet uit, geluidsniveau maakt niet uit, energieverbruik maakt niet uit. Het komt eigenlijk neer op best bang for buck.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een lange tijd de pc markt niet meer in de gaten gehouden en de technologie gaat tegenwoordig snel. Laatste tijd wel weer kort onderzoek gedaan en daar is de volgende build uit gekomen. Wat ik verwacht is advies over hoe ik de performance nog kan verbeteren of als er bv. een goedkoper alternatief is dan hoor ik dat ook graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (het liefst nieuwste games @60FPS), af en toe videostreamen (Twitch), surfen, films kijken 1080p, tekstverwerken, eigenlijk allround.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800eu, uitloop tot 850eu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, de laatste desktop pc die hier thuis staat komt uit 2003. OS heb ik al wel beschikbaar (Windows 10 Home)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua hardware zat ik te denken aan de laatste generatie i3/i5, 16gb RAM. Belangrijk punt is dat de pc in de toekomst kan worden geüpgrade. Bijvoorbeeld extra ruimte voor RAM, videokaart, HDD's/SSD's noem het maar op. Beeldscherm minstens 23,8"inch, full HD, 5ms en het liefst 75Hz.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen qua processor, mij persoonlijk is Intel altijd goed bevallen. Alternatieven zijn natuurlijk mogelijk als het mij ten zeerste wordt aangeraden. Ik heb namelijk ook gezien dat AMD een stuk goedkoper is en dezelfde prestaties levert?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet uit, geluidsniveau maakt niet uit, energieverbruik maakt niet uit. Het komt eigenlijk neer op best bang for buck.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een lange tijd de pc markt niet meer in de gaten gehouden en de technologie gaat tegenwoordig snel. Laatste tijd wel weer kort onderzoek gedaan en daar is de volgende build uit gekomen. Wat ik verwacht is advies over hoe ik de performance nog kan verbeteren of als er bv. een goedkoper alternatief is dan hoor ik dat ook graag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 181,30 | € 181,30 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 210,50 | € 210,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 430 Window (fan met rode LED) USB 3.0 | € 42,50 | € 42,50 |
| 1 | LG 24M47VQ Zwart | € 129,47 | € 129,47 |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 14,99 | € 14,99 |
| 1 | Sharkoon Shark Force Zwart | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,40 | € 14,40 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,01 | € 52,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 820,02 | |