Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:45
Hallo,

Afgelopen week was mijn partner ziek (in de zin van ze bleef op de grond zitten en ging niet meer naar bed omdat ze dat niet meer kon)
Ik bleef thuis om voor ons kind te zorgen en mijn partner wat thee te geven.

Toen ik na 1 dag weer op het werk kwam vroegen ze mij om een vakantiedag in te leveren hetgeen ik heb geweigerd. Ik droeg de termen zorgverlof en calamiteitenverlof aan.

Bij calamiteitenverlof geven ze als voorbeeld dat je gelijk naar huis zou mogen als je kind ziek is en van de creche moet worden opgehaald. ik zie weinig verschil in uitkomst met bovenstaande omdat ik al op mijn werk heb aangegeven dat ik geen creche voor het kind heb en de grootouders die dag niet konden.

Nu ben ik over een week weg (maandag is mijn laatste dag) en hebben ze via personeelszaken aangegeven dat ze of een vrije dag afpakken of dat ik onbetaald verlof mag opnemen.

Ik verwacht nog vandaag officieel antwoord van de persoon in kwestie en vroeg mij af wat ik allemaal zou kunnen doen.

Ik heb rechtsbijstand en voel er veel voor om te zeggen dat ik de maandag niet meer kom en als ze er problemen mee hebben ze dat met de rechter mogen uitvechten.
Het enige rotte daarin is dat ik als afscheid nog een BBQ regel waar ook de personen waar ik mee in conflict ben zijn uitgenodigd.....

iemand nog ervaring of advies in de kwestie?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43
Het gaat dus om 1 verlofdag meer of minder? Is dat het je waard om met een hoop bombarie te vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:45
het is een opsoming van heel veel kleine punten. en ik raak het zat dat ze dat niet alleen bij mij flikken maar bij alle andere werknemers.

ik moet bijvoorbeeld daarnaast ook nog studiekosten terugbetalen van een certificaat die niets met mijn werk te maken heeft en ze mij in mijn strot hebben geduwd en ik bijna 3 jaar terug heb gehaald. Het is een klein bedrag maar telt toch weer mee. En zo zijn er een heleboel kleine punten die ze flikken die je uiteindelijk geld kosten en frustraties opleveren. Ik weet dat ze er van uitgaan dat je er de moeite niet voor wilt nemen.
En als ik naga hoeveel mensen dit jaar zijn vertrokken heeft ze dat wel een paar duizend opgeleverd door gewoon minder te willen uit betalen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zo te lezen is dit de laatste druppel voor jou geweest en speelt er veel meer dan welles/niets om 1 dag verlof.

Ga gewoon om je heen kijken, accepteer die verlof dag (is allemaal negatieve energie die je dan kwijt bent), solliciteer ergens anders en zodra je ergens anders kan werken, ontslag nemen.

Voor de studie heb je waarschijnlijk een studieovereenkomst getekend en dan dien je die terug te betalen als dit in de voorwaarden staat. Bij veel werkgevers kan je gewoon aangeven dat er sprake is van een studie overeenkomst en voorstellen om dit al dan niet geheel of gedeeltelijk over te laten nemen of als salaris met te tellen.

Ga niet direct reageren uit emotie, maar weeg de voors en tegens tegen elkaar af en maak een beslissing die zowel op kort als langer termijn het meest gunstig is voor je ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
gr8-jen schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:30:
Hallo,

Afgelopen week was mijn partner ziek (in de zin van ze bleef op de grond zitten en ging niet meer naar bed omdat ze dat niet meer kon)
Ik bleef thuis om voor ons kind te zorgen en mijn partner wat thee te geven.

Toen ik na 1 dag weer op het werk kwam vroegen ze mij om een vakantiedag in te leveren hetgeen ik heb geweigerd. Ik droeg de termen zorgverlof en calamiteitenverlof aan.

Bij calamiteitenverlof geven ze als voorbeeld dat je gelijk naar huis zou mogen als je kind ziek is en van de creche moet worden opgehaald. ik zie weinig verschil in uitkomst met bovenstaande omdat ik al op mijn werk heb aangegeven dat ik geen creche voor het kind heb en de grootouders die dag niet konden.

Nu ben ik over een week weg (maandag is mijn laatste dag) en hebben ze via personeelszaken aangegeven dat ze of een vrije dag afpakken of dat ik onbetaald verlof mag opnemen.

Ik verwacht nog vandaag officieel antwoord van de persoon in kwestie en vroeg mij af wat ik allemaal zou kunnen doen.

Ik heb rechtsbijstand en voel er veel voor om te zeggen dat ik de maandag niet meer kom en als ze er problemen mee hebben ze dat met de rechter mogen uitvechten.
Het enige rotte daarin is dat ik als afscheid nog een BBQ regel waar ook de personen waar ik mee in conflict ben zijn uitgenodigd.....

iemand nog ervaring of advies in de kwestie?
Zoals Van Dik Hout ooit zong "laat het gaan, laat het vallen, laat het los".

Ja je kunt er ongetwijfeld werk van maken. Dat gaat dan ook ongetwijfeld nog de nodige frustratie opleveren die de nodige energie kost en die je beter aan je nieuwe baan kunt besteden.

Wat betreft die bbq, zou het me zelfs sterk verbazen als die mensen waarmee je in conflict bent uberhaupt op komen dagen. Richt je gewoon op een gezellig afscheid met je collega's waarmee je het wel goed kon vinden