Jamo 210 blazend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-01 10:17
Hallo,

ik heb al een tijdje een Jamo 210 in mijn bezit, alleen ik vind dat deze in mijn situatie een soort blazend geluid produceert bij middelmatig tot hard volume.
Alsof de basreflex poort te klein of groot is.
De bas zelf vervormt verder niet, dit klinkt allemaal goed, maar vaak vind ik zelf het "geblaas" duidelijk hoorbaar (storend) in muziek (flac en mp3) en films.

Ik had mijn sub altijd op zijn pootjes staan zodat sub richting vloer wijst (down firing), maar voor de "looks" heb ik deze gekanteld zodat de sub direct zichtbaar is. Echter merk ik geen verschil in het "blaasgeluid".
Als ik hem op zijn zij leg of gewoon op zijn pootjes blijf ik het geluid horen... :'(

is hier iets aan te doen? :)

Rest van de situatie:
Denon AVR X-1000 als versterker en 2x B&W 220i's als front speakers.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

Zorian

What the fox?

En wat gebeurt er als je iets als een sok in de poort propt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat het ding ergens ingebouwd? Kan zijn dat ie zijn luchtverplaatsing niet goed kwijt kan.
Een sok is demping, dat kun je sowieso proberen. SUb iets vrijstaander zetten zodat ie zijn lucht rondom kwijt kan ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-01 10:17
Sorry voor de late reactie!

Als ik er een sok in doe, kan het dan zijn dat deze er ingezogen wordt, of valt dit wel mee?

De sub staat in een TV kast (geen resonatie van tv kast zelf), volgens mij had ik dit probleem ook toen hij er nog naast stond...

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-01 22:51
blazend geluid? ik kan me er niet zo heel goed iets bij voorstellen...

Het enige wat bij mij opkomt is: "zijn je randen van je woofer nog goed?" (als er een scheur in de randen zit kan het bij wat sterker volume wat lijken te klapperen. (ook zo'n omschrijving....)