Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik moet ergens bij een particulier een dataverbinding realiseren op een plek waar alleen een 2 Mbit/s ADSL-verbinding ligt. Bestaan er ook data (4G+) data-abonnementen met meer dan 10 GB datalimiet? Bij KPN en Vodafone kom ik in het standaard-aanbod niet verder dan abonnementen met een limiet van 10 Gb. Uiteraard ga ik ook nog even informeren bij de providers of het mogelijk is bij te kopen, maar heeft iemand ervaring met het aanvragen van grotere bundels (tot 50 GB) en de bijbehorende kosten?

De islam kan uw vrijheid schaden

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij Vodafone kan je extra GB's bijkomen, dacht 15 euro in de maand voor 4GB met blox.

Maar waarom zou je 50GB per maand nodig hebben? Met de kosten hiervan kan je toch makkelijker 'lokaal' iets zoeken icm Wifi?

[ Voor 47% gewijzigd door SinergyX op 24-08-2015 12:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
SinergyX schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:38:
Bij Vodafone kan je extra GB's bijkomen, dacht 15 euro in de maand voor 4GB met blox.

Maar waarom zou je 50GB per maand nodig hebben? Met de kosten hiervan kan je toch makkelijker 'lokaal' iets zoeken icm Wifi?
Ik gok dat er nergens in de buurt een fatsoenlijke verbinding is en hij iets zoekt voor een locatie in the middle of nowhere.

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:43:
[...]

Ik gok dat er nergens in de buurt een fatsoenlijke verbinding is en hij iets zoekt voor een locatie in the middle of nowhere.
Yep, de locatie in kwestie heeft alleen een (instabiele) 2 Mbit/s ADSL-verbinding, maar staat wel naast een GSM-antennemast.De 4G-verbinding is dus gewoon een vervanging van een vaste lijn.

Verwijderd

Wokschotel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:25:
[...]
Yep, de locatie in kwestie heeft alleen een (instabiele) 2 Mbit/s ADSL-verbinding, maar staat wel naast een GSM-antennemast.De 4G-verbinding is dus gewoon een vervanging van een vaste lijn.
Een GSM antennemast garandeert geen 4G he, controleer dat dus maar even goed! Als er geen fatsoenlijke vaste lijn ligt zijn ze vast ook als laatste aan de beurt voor 4G....

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

Een GSM antennemast garandeert geen 4G he, controleer dat dus maar even goed! Als er geen fatsoenlijke vaste lijn ligt zijn ze vast ook als laatste aan de beurt voor 4G....
De 4G-verbinding heb ik al getest en is prima in orde. Dat er geen fatsoenlijke vaste lijn ligt komt omdat de afstand naar de telefooncentrale meer dan 5 km is, in de (nieuwbouw)wijken die inmiddels dichterbij liggen is glasvezel beschikbaar én die zijn aangesloten op een telefooncentrale veel dichterbij. Maar daar hebben we nog niets aan, totdat glasvezel in het buitengebied beschikbaar komt.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 18:45

Mentalist

[avdD]

http://www.internetbysatellite.eu/index.php/formules/

25GB €50/maand
40GB €75/maand
100GB €100/maand

Ik weet niet zeker hoe de upload gaat daar. Vroeger ging de upload bij satellietinternet via inbellen. :P Tegenwoordig kan dat geloof ik ook via de satelliet, maar gezien de latency is het handiger om het via GPRS/3G/4G of je trage DSL te doen.

In hoeverre heb je upload/download snelheid en volume nodig?
Wokschotel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:25:
[...]
Met directionele WiFi antennes kan je wel een behoorlijke afstand afleggen (een paar kilometer kan vrij betaalbaar denk ik) maar dan moet er alsnog wel ergens in de buurt iets zijn. (zoals de nieuwbouwwijk)

Verbinding per laser kan ook. Dan moet je wel echt een zichtverbinding hebben en het is duurder. Zelf UTP in de grond duwen met hier en daar een repeater werkt ook, maar krijg je geheid problemen mee wanneer iemand ergens gaat graven.

Je kan ook de lokale kabelaar/glasvezelaanbieder bellen en vragen hoeveel het kost om aangesloten te worden. Niet goedkoop meestal.

[ Voor 58% gewijzigd door Mentalist op 24-08-2015 16:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1