Camera (foto) backup op de achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
Waarom heeft de iPhone geen enkele manier om je gemaakte foto's op de achtergrond te uploaden naar Onedrive, NAS of Google Drive?

Het begint wat irritant te worden. Ik heb een tijdje een Windows Phone gehad die dat wel kon. Op mijn iPhone moet ik de app open laten staan gedurende de upload anders stopt hij er mee. Dat terwijl het aan staat dat hij in de achtergrond gewoon mag uploaden en ook gebruik mag maken van de dataverbinding wanneer er geen wifi is. Ook IFTT bied geen soelaas. Kan iOS dit simpelweg niet of zie ik iets over het hoofd?

Het is volgens mij geen instelling en de app opnieuw instaleren e.d. heb ik al geprobeert.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik gebruik geen i-phone, maar een android en laat al mijn beelde syncen met Flickr, App van Flickr erop instellen en klaar, word automatisch bijgehouden.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Omdat je natuurlijk alleen de iCloud van Apple mag gebruiken voor zulke dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heel irritant inderdaad, iPhone stopt apps zodra ze niet meer op de voorgrond zijn... erg irritant want nu moet ik idd eens in de zoveel tijd Google Photo's Openen en dan is ie gelijk een eeuw bezig..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wat Shaggy zegt, geldt ook voor de IOS app van Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
MeltedForest schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:19:
Omdat je natuurlijk alleen de iCloud van Apple mag gebruiken voor zulke dingen ;)
Vanuit Apple's oogpunt begrijpelijk en die wil ik ook best gebruiken, maar dan moeten ze eens van die 5GB beperking afstappen. Of de abbo's goedkoper maken. Ik ga Flickr eens proberen.

Update: Ook de Flickr app flikt ( :P ) hetzelfde.
Zodra ik de iphone locked upload de app ook niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door rimave op 24-08-2015 11:56 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:39
rimave schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Vanuit Apple's oogpunt begrijpelijk en die wil ik ook best gebruiken, maar dan moeten ze eens van die 5GB beperking afstappen. Of de abbo's goedkoper maken. Ik ga Flickr eens proberen.

Update: Ook de Flickr app flikt ( :P ) hetzelfde.
Zodra ik de iphone locked upload de app ook niet meer.
Abo's goedkoper maken? 200GB voor €4 is toch niet duur...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik gebruik de Amazon Cloud. Is €1,- per maand voor onbeperkt foto's opslag.

Heb er inmiddels iets van 150 GB in en gaat prima. Mooie app ook.

In de Amazon app zit een soort Workaround om foto's toch te uploaden. De app houd je telefoon unlocked zolang de upload loopt, is de upload klaar dan locked hij vanzelf naar de hand van je instelling.

Misschien niet de ideaalste oplossing maar iOS ondersteund nou een maal niet anders.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Voor de time being doe ik het wel met de hand. Blijft wel raar dat een iPhone nota bene niet zulke simple taakjes op de achtergrond kan uitvoeren. Minpuntje van Apple.

Ik wil tzt toch weer terug naar Windows Phone, maar het schijnt dat er binnenkort een mooie Surface telefoon komt.

[ Voor 28% gewijzigd door rimave op 24-08-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:39
rimave schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:20:
Voor de time being doe ik het wel met de hand. Blijft wel raar dat een iPhone nota bene niet zulke simple taakjes op de achtergrond kan uitvoeren. Minpuntje van Apple.

Ik wil tzt toch weer terug naar Windows Phone, maar het schijnt dat er binnenkort een mooie Surface telefoon komt.
Een iPhone kan dat wel op de achtergrond hoor. Bij iCloud Photolibrary gebeurt de sync ook als de iPhone gelocked is.

Andere diensten mogen dit niet vanwege bepaalde rechten die Apple niet verleent aan apps anders dan die van hun zelf.
Pagina: 1