Buitenlandse bestelling laten bezorgen bij afhaalpunt in NL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 692379

Topicstarter
Halloo :) Hopelijk zit ik hier goed met mijn vragen... :+

Ik wil graag een product bestellen via een online webshop uit het buitenland. Nu wordt deze alleen via Royal Mail of DHL bezorgd. Ik wil het pakket ophalen bij een afhaalpunt (bijv. van DHL, PostNL of DeBuren [burenbalie]) in plaats van dat dit bij mij thuis wordt bezorgd. Waar moet ik allemaal rekening mee houden?

Wat moet ik bij de webshop aan/opgeven om dit voor elkaar te krijgen? Op grote Nederlandse webshops kun je vaak de mogelijkheid aanklikken om het bij een afhaalpunt te laten bezorgen. Maar dat is bij deze webshop dus niet het geval. Wel kan ik een ander afleveradres opgeven dan mijn eigen adres, maar wordt mijn pakketje daar dan wel aangenomen?

Ik wil daarnaast ook geen verzendbewijs per post ontvangen (dus graag per mail) en als mijn pakket is bezorgd, wil ik dat dit per mail/internet gemeld wordt, zodat ik het zelf kan ophalen op een gewenst moment.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene mijn vra(a)g(en) beantwoorden. _/-\o_

M.v.g. Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb je de vraag al neergelegd bij de desbetreffende webshop? Dat lijkt me het eerste wat je zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 14:19
voor DHL geldt dat als je niet thuis bent je een kaartje in de bus krijgt. Daarmee kan je het aflevermoment en adres wijzigen, dus ook naar een afhaalpunt.Ook kan je hier een mailadres invullen zodat je een mail ontvangt wanneer het pakketje bezorgd is. Het adres van het afhaalpunt zou ik niet als afleveradres invullen, kans is groot dat dit fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 13:02
Een verzendbewijs krijg je sowieso niet per post, maar wat wil je dan bestellen, dat je huisgenoten absoluut niet mogen weten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56
lilboogs schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:48:
voor DHL geldt dat als je niet thuis bent je een kaartje in de bus krijgt. Daarmee kan je het aflevermoment en adres wijzigen, dus ook naar een afhaalpunt.Ook kan je hier een mailadres invullen zodat je een mail ontvangt wanneer het pakketje bezorgd is. Het adres van het afhaalpunt zou ik niet als afleveradres invullen, kans is groot dat dit fout gaat.
Werkt dat ook echt? Ik meen mij namelijk te herinneren dat juist bij een DHL bestelling laatst ik online uiteindelijk niets kon wijzigen...

De websites / apps etc. van DHL en UPS werken vaak niet (goed) i.t.t. PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 14:19
Rukapul schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Werkt dat ook echt? Ik meen mij namelijk te herinneren dat juist bij een DHL bestelling laatst ik online uiteindelijk niets kon wijzigen...

De websites / apps etc. van DHL en UPS werken vaak niet (goed) i.t.t. PostNL.
Wordt hier regelmatig wat geleverd met DHL (althans poging tot) en pas het altijd aan naar een anders adres. Dit kan alleen op dezelfde dag. Als het pakketje de volgende dag alweer in het afleverproces zit kan het niet meer gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Voor die mislukte DHL aanpassing gooi ik het er dan maar op dat het al avond was en het pakje alweer in het proces zat.

Ik krijg trouwens relatief veel pakjes van DHL (Amazon.de) en zou graag zien dat ik nog voor de eerste poging het aan kon passen om te voorkomen dat het bij de buren afgeleverd wordt. T/m middelgrote pakketten heb ik een oplossing voor maar de echt grote nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:32
Zodra je een DHL nummer hebt kun je ze bellen en het adres laten aanpassen. Maar dan moet hij natuurlijk nog niet zijn afgehaald door een bezorger.

Volgens mij kun je ook via een dhl of ups account werken, maar ik weet niet of dat kan als particulier.

Ik laat pakjes altijd op mijn werk bezorgen, best makkelijk. Maar dat kan niet overal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
Waarom wil je het niet thuis laten bezorgen? En waarom geen verzendbewijs per post? Een verzendbewijs krijg je trouwens nooit (per post) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Als dit vaker voorkomt, zou je een postbus kunnen nemen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij PostNL zou je eventueel "ALLEEN HUISADRES" als opmerking op het pakketje laten zetten. De eerste bezorging wordt dan niet bij de buren gedaan. Vervolgens kun je via het niet-thuis-bericht online de bezorging wijzigen naar een afhaalpunt. Kost je wel een dag extra bezorgtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Naar mijn ervaring wordt "ALLEEN HUISADRES" systematisch genegeerd.

Zojuist een positieve uitzondering trouwens: nog voor ik van de verzender een shipment notification had ontvangen had ik al een mailtje van UPS dat er iets aan zat te komen met opties om zaken te wijzigen. Niet geprobeerd overigens aangezien de UPS meneer het hopelijk in de pakketbus achterlaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Dan laat je het bij een andere tweaker bezorgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 692379

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle en behulpzame reacties!
Kenzi schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:31:
Heb je de vraag al neergelegd bij de desbetreffende webshop? Dat lijkt me het eerste wat je zou moeten doen.
Nope, dat zou mijn vervolgstap geweest zijn, dus ga ik zeker doen als ik er zo niet uitkom. ;)

Oh, gelukkig krijg je nooit een verzendbewijs per post.
Waarom ik het niet thuis wil laten bezorgen? Dat is een lang verhaal, haha. Ik ben 19, geen werkadres en ik woon nog bij mijn ouders, dus zij doen meestal de deur open. Het is een speciaal cadeau voor hen en ook al weet ik dat het in een onherkenbare doos verpakt wordt, ik heb liever dat ze van helemaal niets weten, tot ik het aan hun geef en ze helemaal verras. En ik kan ook niets met mijn buren afspreken, want het eerste gebouw is een studentenappartement 100 meter verderop (vet relaxed), die lui vertrouw ik niet als het om persoonlijke pakketjes gaat. En ik vind het gewoon gênant om het aan een vriend te vragen, dus liever gewoon afhalen bij een afhaalpunt.
lilboogs schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:48:
haribold schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:14:
Bij PostNL zou je eventueel "ALLEEN HUISADRES" als opmerking op het pakketje laten zetten. De eerste bezorging wordt dan niet bij de buren gedaan. Vervolgens kun je via het niet-thuis-bericht online de bezorging wijzigen naar een afhaalpunt. Kost je wel een dag extra bezorgtijd.
Dat is handig, maar als je geluk hebt, zit er dan dus een kaartje in de bus, goeie kans dat mijn ouders de post eerder checken dan ik.
jeroen3 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:34:
Zodra je een DHL nummer hebt kun je ze bellen en het adres laten aanpassen. Maar dan moet hij natuurlijk nog niet zijn afgehaald door een bezorger.
Oké, wanneer/hoe ontvang je zo’n DHL nummer? En kun je dan ook voor een afhaalpunt kiezen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@mart19: het is niet de bedoeling om alleen vragen te stellen, er wordt ook verwacht dat je zelf actie onderneemt en op zoek gaat. Dat mis ik nu in dit topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Anoniem: 692379 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:17:
Bedankt voor alle snelle en behulpzame reacties!

ik vind het gewoon gênant om het aan een vriend te vragen
Krijg bijna het idee dat er iets heel anders in dat pakket zit :?
Waarom zou je een cadeau voor je ouders niet bij een vriend of familie kunnen laten afleveren?

[ Voor 14% gewijzigd door yohan op 25-08-2015 15:14 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:39

-tom-562

Oliesjeik

TS verwacht een doos met Tenga-eggs? :+
Je kan het toch gewoon bij een vriend laten bezorgen o.i.d. (of bij een familielid), zonder dat ze de boel open maken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Hoezo is het genant om een vriend te vragen? "Hey piet, ik wil een cadeau kopen voor mijn ouders, kan ik dat bij jou laten bezorgen, ik wil niet dat ze erachter komen, want ik wil ze verassen" rare vriend die dat genant vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Of als je een vriend er niet mee op wil schepen, je grootouders? (ervan uitgaande dat die nog leven uiteraard.)

Als dat ook niet kan: I call sextoys. :Y
Pagina: 1