Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Review Motorola Moto G Accuduur Videotest

Pagina: 1
Acties:

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Hallo Tweakers,

Mooie review hebben jullie weer afgeleverd, heb hem weer met plezier gelezen.

Maar op pagina reviews: Motorola Moto G 2015: grote stappen vooruit, kleine stapjes terug zeggen jullie onderaan het volgende:
Dat is een behoorlijke verbetering en daarmee laat hij alle concurrenten met een lcd achter zich. De enige die er in deze tabel bovenuit komen, zijn de Lumia 735 en de veel duurdere Nexus 6, beide voorzien van amoledschermen.
Ga ik dan echter in het overzicht kijken, dan zie ik dat onder andere de OnePlus One, Sony Xperia Z3 Compact, HTC One Max, HTC One (M8), Honor 6 allemaal een LCD scherm hebben en allemaal langer mee gaan in de videotest.

Is er een bewuste keuze gemaakt om het zo te benoemen in het artikel of is er niet goed opgelet?

Tevens wordt er op dezelfde pagina gesteld:
Bijzonder is dat we geen laadtest hebben kunnen doen, omdat Motorola heeft besloten geen lader mee te leveren in het doosje van de nieuwe Moto G. Nu zal dat voor veel tweakers geen probleem zijn, want vrijwel iedereen heeft tegenwoordig micro-usb-kabels liggen.
Had er dan geen andere accutest plaats kunnen vinden, met de lader van de G 2014 bijvoorbeeld?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 24-08-2015 10:12 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ga ik dan echter in het overzicht kijken, dan zie ik dat onder andere de OnePlus One, Sony Xperia Z3 Compact, HTC One Max, HTC One (M8), Honor 6 allemaal een LCD scherm hebben en allemaal langer mee gaan in de videotest.
Scherp opgemerkt! Zijn dat concurrenten in jouw ogen?

Bovendien: even verderop staat dat het gaat om de in de tabel genoemde toestellen (waar ik de Nexus 6 heb uitgehaald wegen niet-relevant :)).
Had er dan geen andere accutest plaats kunnen vinden, met de lader van de G 2014 bijvoorbeeld?
Nee, de laadtest is evenzeer een test van de telefoon als van de adapter (of beter gezegd: het is een test van de combinatie daarvan). Daarbij maakt het nogal uit welke je pakt dus, want een 5V/2A-lader zal hem een stuk sneller opladen dan een 5V/1,2A-lader bijvoorbeeld :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
arnoudwokke schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:02:
[...]

Scherp opgemerkt! Zijn dat concurrenten in jouw ogen?

Bovendien: even verderop staat dat het gaat om de in de tabel genoemde toestellen (waar ik de Nexus 6 heb uitgehaald wegen niet-relevant :)).
Nee dat zijn zeker geen concurenten voor dit toestel, maar dat vond ik de Nexus 6 ook niet (die is vele malen duurder), maar ik zie dat nu inderdaad de Nexus 6 is verdwenen uit de tekst en tabel. Dus prima zo.
Nee, de laadtest is evenzeer een test van de telefoon als van de adapter (of beter gezegd: het is een test van de combinatie daarvan). Daarbij maakt het nogal uit welke je pakt dus, want een 5V/2A-lader zal hem een stuk sneller opladen dan een 5V/1,2A-lader bijvoorbeeld :)
Dat begrijp ik, maar het hangt er ook erg vanaf wat de telefoon vraagt. Ik kan mijn oude smartphone (Samsung Galaxy S Plus) prima opladen met een 5V/2.1A lader, maar toch wordt hij dan maar opgeladen met 5V/1A. In dat geval is het dus goed om te weten wat voor laders de Moto G ondersteunt en had het dus handig kunnen zijn om de Moto G te laden met bijvoorbeeld 5V/2.1A en te kijken of dan de volle 2.1A wordt gebruikt. Gebeurd dit niet, kun je dan heel gemakkelijk afleiden welke laders er dan minimaal gebruik moeten worden om de Moto G zo snel mogelijk te laden.