• BeckersTom
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06-2025
Heb nu 2 schermen dit is 1 dell Dell 1908fp en 1dell Dell 1907fp het zijn beide 19" monitors. Mijn videokaart is een msi R9 270x gaming edition met 4gb RAM. Mijn pc zelf heeft ook 4gb RAM maar ga deze een van dees upgraden naar 8gb RAM. Heb thuis nog een dell 1908fp liggen en wou deze nu aansluiten als 3de scherm maar dit werkte niet. Na wat opzoeken bleek dat je niet zo maar 3 monitors kon inpluggen zonder een actieve adapter, nu twijfel ik wel of het echt werkt want vind hier niet veel over. Iemand misschien een idee? op hun website staat dat deze kaart 6 schermen zou moeten aankunnen! Nog een kleine vraag, Zou ik gaan voor de Triple screens of me misschien een goedkope ultrawide aanschaffen? Als jullie nog info nodig hebben vraag het gerust! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt eraan hoe je die monitoren aansluit. Als ze voorzien zijn van een displayport (wat ik betwijfel) dan kun je er meer dan 2 gebruiken. Zo niet, dan kun je het inderdaad alleen doen met een actieve adapter.

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-01 16:10
Wat hier boven staat idd.

Voor wat betreft drie schermen vs ultrawide: Dat hangt af van je gebruik en hoe goed je tegen schermranden kan. Voor bijvoorbeeld gamen (ga je met die kaart waarschijnlijk niet redden trouwens) zou ik liever een ultrawide hebben omdat ik me altijd aan de schermranden irriteer. Voor webbrowsen en office gebruik zijn meerdere schermen dan weer prima bruikbaar.

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:32
Heb een tijd gewerkt met meerdere monitoren op een 7870 met actieve adapters en dat werkt perfect. Heb daarbij de mini display variant van deze gebruikt
pricewatch: Club 3D DisplayPort to Active DVI-D Single Link cable. Twee schermen op dvi en de derde via de adapter. Voor gamen zou ik inderdaad ook een ultrawide kiezen. Wat je ook kan doen is deze ultrawide combineren met twee 19 inch monitoren. Dan houd je multimonitor voor webbrowsen en office en kun je gamen op een ultrawide.

• BeckersTom
bedankt voor deze reacties! Zelf vind ik 3 schermen mooier ogen :p en was ik nie echt van plan om op die 3 schermen te gamen :) @irwon dat idee klinkt redelijk goed. Maar word het dan niet zwaar? zo 1 groot en 2 kleinere want ik twijfel of ik dan geen laggs ga hebben of frameskips. En heb me eig altijd af gevraagd wat nu het echte voordeel is dat ik de 4gb versie van die kaart gekocht heb. is het veel beter dan een 2gb kaart? zo ja, op welke vlakken?

• BeckersTom
@TERW_DAN ooh bedankt! nu snap ik het ongeveer en ja de monitors hebben alleen vga en DVI want ze zijn niet zo nieuw :p nu als ik een ultrawide neem met displayport heb ik eig geen actieve adapter nodig?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien een 2de hands 290? Deze kunnen gewoon 3 schermen aan, 2 x DVI en 1 x HDMI. Gebruik dit zelf ook op een 290x(CFX).

Ik doe er wel wat gaming op, Witcher 3 is b.v. geweldig mooi maar buiten dat nee het is meer voor het gemak.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• BeckersTom
@prutser001 dit zou ik wel kunnen doen, denk je dat ik mijn R9 270x 4gb makkelijk kan verkopen? deze is nu ongeveer iets meer als 1 jaar oud.
Pagina: 1