• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-01 13:13
Sinds ruim een jaar heb ik een Philips tv (42pkf7509). In zijn totaliteit ben ik volstrekt ontevreden over deze tv. De monteur is inmiddels al drie keer langs geweest en wijdt alle problemen aan de software van Philips. Nadat de tv gisteren weer drie vastlopers heeft gehad en ik een aantal kanalen niet kan bekijken sta ik op het punt een nieuwe tv te kopen. Ik loop daarbij echter nog wel tegen een vraag aan waarbij ik naar jullie mening benieuwd ben.

Tot een jaar geleden hadden wij in de woonkamer een 7 jaar oude Sony tv staan. Nooit problemen mee gehad. Voor een tv van die leeftijd prima beeld en iedere zender kan ik zonder problemen ontvangen.

In de eetkamer en op onze slaapkamer hebben we ook tv's hangen (5 jaar oud) en ook daar geen enkel probleem. Goede ontvangst en prima beeld.

Sinds wij de philips tv hebben, heb ik er echter last van dat we een aantal zenders niet meer kunnen ontvangen (ze blijven zwart) of erg veel last van blokjes. Ik heb inmiddels in het afgelopen jaar al vier coax-kabels versleten (van goede kwaliteit), maar het probleem blijft zich voordoen. Ik vraag me af hoe dit kan. Ligt het aan de tv, is toch de bekabeling niet goed (wel signaalsterkte 100) of zijn het andere zaken. Ik heb in het tv-kastje de volgende apparatuur staan:
- apple tv
- sonos connect amp
- powerline adapter
- ethernet splitter

Kan het zijn dat één van deze apparaten voor de ruis zorgt? Wanneer het door de nieuwe frequentieverdeling van Ziggo zou komen, zouden we toch geen goede signaalsterkte moeten hebben en zouden toch ook de andere tv's er last van moeten hebben?

Ben benieuwd naar jullie inschatting!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:37
Die signaal sterkte van 100% is te hoog. Te sterk signaal kan ook de problemen veroorzaken die je omschrijft. Zodra de sterkte op 80% is zit je eigenlijk al aan de max. Al zou je dit eerder moeten meten met daarvoor bedoelde apparatuur dan natte vingerwerk en de tv vertrouwen. De kwaliteit op 100%, dat is belangrijk. Al heb je 10% signaalsterkte op je tv, dat maakt niets uit als de kwaliteit maar goed is.

Dat de ene tv wel problemen geeft en de andere niet kan aan de gevoeligheid van de tuner liggen maar biedt niet direct een garantie dat de betreffende aansluiting ook goed is.

En de nieuwe frequentie indeling staat los van de signaalsterkte. Die verdeling was er ook al bij het oude Ziggo. Slechts de inhoud van het signaal is veranderd.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de powerline er tussen uit haalt en direct met een netwerk kabel aansluit.

Wat is het merk/type van de powerline adapter en de 'ethernet splitter' (switch?).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:37
prutser001 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:50:
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de powerline er tussen uit haalt en direct met een netwerk kabel aansluit.

Wat is het merk/type van de powerline adapter en de 'ethernet splitter' (switch?).
Hij gebruikt Ziggo, daar werkt een powerline niet voor signaal doorgifte. Die powerline heeft met zijn interne netwerk te maken :O ...

Je doet je naam eer aan...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En hoe heb je Ziggo aangesloten op de tv ? Met een box of met CI module ?
Want juist met de CI module's icm philips tv's zijn problemen bekend. Die zijn onstaaan door een Philips software update.

• sjors123
Ik heb inderdaad de philips tv dmv een CI-module (interactieve) aangesloten. Dat was overigens de laatste keer ook een opmerking van de monteur. Ik heb de Quantis module en hij gaf aan dat deze module (blijkbaar) kwalitatief onvoldoende is en de Smit module van een betere kwaliteit?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
MediaZoo schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:46:
Die signaal sterkte van 100% is te hoog. Te sterk signaal kan ook de problemen veroorzaken die je omschrijft. Zodra de sterkte op 80% is zit je eigenlijk al aan de max. Al zou je dit eerder moeten meten met daarvoor bedoelde apparatuur dan natte vingerwerk en de tv vertrouwen. De kwaliteit op 100%, dat is belangrijk. Al heb je 10% signaalsterkte op je tv, dat maakt niets uit als de kwaliteit maar goed is.

Dat de ene tv wel problemen geeft en de andere niet kan aan de gevoeligheid van de tuner liggen maar biedt niet direct een garantie dat de betreffende aansluiting ook goed is.

En de nieuwe frequentie indeling staat los van de signaalsterkte. Die verdeling was er ook al bij het oude Ziggo. Slechts de inhoud van het signaal is veranderd.
Dit allereerste antwoord zoals hierboven, had ik ook willen schrijven. Ik heb een hele dikke nieuwe Samsung TV staan, en blokken en strepen en onkijkbaar gewoon.
Eigen monteur laten komen (van electronica zaak hier op dorp), die heeft signaal gemeten en was zwaar overstuurd. Nu een dempertje ertussen gezet (zodat er dus een zwakker signaal bij TV aankomt) en nu is het perfect. Dus denk niet gelijk dat je signaal te zwak is, het kan zomaar ook te sterk zijn !

• sjors123
Dank voor de tips. Ik zal er inderdaad maar eens een eigen monteur naar laten kijken.

Ik heb wel net nog even snel naar de info van de tv gekeken.

Zender zonder problemen:
Signaalsterkte 100
Signaalkwaliteit 98

Zender met problemen
Signaalsterkte 95
Signaalkwaliteit 83
Pagina: 1