Vragen ingebruikname 64GB MicroSDHC

Pagina: 1
Acties:

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
Mod: Voortaan dergelijke uitgebreide vragen in een eigen topic plaatsen, alvast bedankt!
-----

Loop al paar jaar met een 32gb microsdhc (class4) in mijn oude telefoon (S3). En ondanks intensief gebruik (regelmatig bewerken/wisselen van grote en kleine bestanden, dmv phone, kabel aan pc, los of met sd-adapter of usb-adapter in pc, autoradio, enz).
Hij werkt ook prima met mijn nieuwe G4. Maar met meestal maar rond 1gb ruimte beschikbaar. En de mogelijkheid van mijn G4, om met een grotere kaart te werken. Kocht ik een 64gb microsdhc (class10)
Kan de 32gb immers altijd nog prima gebruiken in de autoradio...

Maar het is me nu (bijna 2 weken later) nog steeds niet gelukt, om alles van mijn oude kaart over te zetten. Om de nieuwe kaart daadwerkelijk te kunnen gebruiken. :-S

-----

Ik heb ondertussen 5 mappen met kopieen van alle bestanden van de oude kaart (5*28,9 gb :-o yeah... Music really is my life :-$ ... :-D)

* 1 met blindelings gekopieerde bestanden dmv de sd lezer in de pc.
* 1 idem maar dmv microsd-usb adapter
* 1 idem vd telefoon naar de pc via usb kabel
* 1 via die usb kabel naar het encrypte van hele kaart met nieuwe tel
* 1 idem maar dan encrypted in zowel oude als nieuwe telefoon...

Laatste keer leek het kopiëren van de backup map naar nieuwe kaart (via kabel in tel) de hele tijd goed te gaan.
Maar zoals VideoPC beschrijft, bleek slechts een klein deel later ook daadwerkelijk op de schijf te staan.

Ipv de 12-15 gb die ik hem heb zien kopiëren (ja heb het scherm met kopieer venster heeeeeel lang in de gaten gehouden). Geven zowel Windows vista, instellingen-opslag en ES File Explorer app allemaal aan dat er maar paar gb in gebruik is.
Ik zie een hoop mappen, maar meeste muziek, foto en video (oa) mappen zijn leeg...

antwoorden op voor de hand liggende vragen

* Ja ik verwijder kaarten alleen nadat ik ze heb uitgeworpen in windows, of ontkoppeld met instellingen-opslag in android.
* Ja ik heb de kaart tussen pogingen geformateerd met zowel windows als android.
* Ja de microsd-sd kaart en microsd-usb adapter zijn geschikt voor het formaat en klasse vd kaart.
* Ja ik ben er vrijwel zeker van dat de nieuwe kaart niet gelockt is, aangezien ik hem ondertussen met meerdere microsd-sd adapters heb vrijgegeven zonder verschil...
* Nee ik heb nooit problemen ondervonden met de oude 32g kaart of files erop. Oude telefoon, nieuwe telefoon, pc, autoradio, enz. Kaart heeft altijd prima gewerkt en nu nog...
Ongeacht of files vanaf de kaart worden geopend, of gekopieerd en vervolgens vanaf nieuwe pad worden geopend...

-----

In wanhopige poging dacht ik het volledig via de telefoon te proberen. 32gb erin, paar mappen kopieren naar intern geheugen. 32gb ontkoppelen, 64gb erin. Mappen kopieren van intern naar 64gb. En paar keer herhalen tot alles was gekopieerd. Maar ook dit werkt niet!!!

Na het kopieren zie ik wel de mappen, met bestanden... Maar even later zijn ze allemaal weer verdwenen...

Begin echt wanhopig te worden. Want een betrouwbare ext sd voor nieuwe en een groot deel van die over te zetten bestanden, zijn erg belangrijk voor me.

Wat gaat er toch elke keer mis???????

Opvallende punten...
* In elke backup map op mijn pc (ook die met dubbel ontsleuteling in oude en nieuwe phone) lijken alle folders op Alleen Lezen te blijven. Ook na eigenschappen, uitvinken, toepassen, enz... Blijft de alleen lezen markering terug komen...
* Androids eigen instellingen-beveiliging-sd kaart ontsleutelen functie en mijn es file explorer app geven aan dat er geen versleutelde bestanden meer op de oude schijf staan.
* tijdens het kopieren krijg ik soms melding over niet mogelijk door beschadiging. Maar soms ook apparaat niet bereikbaar (zonder dat tel is aangeraakt, of zelfs maar in standby is gegaan). En tijdens één enkele avond proberen, een paar keer melding dat niet kon worden gekopieerd omdat "schijf tegen schrijven was beveiligd" (wat ik dus vervolgens heb getest en nergens anders mee kon bevestigen. Al weet ik niet hoe ik het helemaal kan uitsluiten)
* Als ik melding van beschadiging krijg, dan krijg ik die vervolgens ook bij het kopieren van de resterende files/folders in die subfolder. Maar daarna lijkt de pc echter wel zonder problemen verder te gaan met het kopieren vd volgende subfolder incl inhoud...

Als ik rond zo'n melding de bovenliggende folder open, zie ik wat je normaal zou verwachten.
Alle folders en files die tot dan toe zijn gekopieerd, inclusief de subfolder met beschadigde bestanden". Met daarin alles wat voor de melding was gekopieerd...
(zou bijna zeggen prima! Voor 32gb extra opslag, offer ik best wat verloren mb's of een bestandje hier en daar op... Maar natuurlijk niet bijna 30gb aan bestanden!!!)
Ook eigenschappen van de schijf in windows, instellingen-opslag in android of details overzicht in ES App geven dan echt aan, dat er bv 20gb van de kaart in gebruik is...

Maar even later is de schijf weer zo goed als leeg en zijn de bestanden verdwenen...

In een wanhopige poging dacht ik het (met veel geduld) volledig via de telefoon te proberen.
32gb erin, paar mappen kopieren naar intern geheugen. 32gb ontkoppelen, 64gb erin. Mappen kopieren van intern naar 64gb, die weer ontkoppelen. En dat paar keer herhalen tot alles was gekopieerd. Maar ook dit werkt niet!!!

Na het kopieren zie ik wel de mappen, met bestanden... Maar even later zijn ze allemaal weer verdwenen. Ongeacht of ik alles submap voor submap of meerdere mappen tegelijk kopieer...

Begin echt wanhopig te worden. Want een betrouwbare ext sd voor nieuwe en een groot deel van die over te zetten bestanden, zijn erg belangrijk voor me. wie oh wie helpt me verder???

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 01:33 ]

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:41
Wat voor merk MicroSD kaart is het, of heb je het ergens bij een Chinese/ebay online shop gekocht?

Lees: http://rmprepusb.blogspot...sd-cards-and-usb.html?m=1

[ Voor 32% gewijzigd door TZC-T1-FX op 24-08-2015 01:30 . Reden: Linkje voor aanvullende info ]

• Gielske
Hij komt van amazon.de.

Ik heb nooit problemen gehad met eerdere aankopen van daar.
Omdat ik daar toch al iets anders wilde bestellen voor mijn vriend. Dacht ik kosten voor levering te besparen, door mezelf meteen op een nieuwe kaart te tracteren.

Er staat geen merk op, maar ook geen made in taiwan/china or zoiets. En de reviews waren goed... Ik zal ff terug moeten zoeken om te weten of er een merk bij de advertentie of bestelling stond...

Geen idee, hoe ik hier fotos moet uploaden, maar heb nu de verpakking voor me. Hij bevatte ook een adapter. Die ik in eerste instantie netjes met de kaart gebruikte voor de pc.

Lees en zie iig zinnen en certificaat pictogrammen met dingen als:
"100% tested"
"Tested To Comply
With FCC Standards
For Home or Office Use"
"Supports windows"
"For cellular phones"
Etc...

Zegt niet veel I know... Maar was iig zeker geen zip lock zakje in een bruine envelop, of zoiets ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Gielske op 24-08-2015 03:31 . Reden: Correctie ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik kan de meest blitse verpakking voor je maken, met "200% tested", "support windows and lunix" ,ik gooi er gratis "militairy class" bij en dan mag je ook kiezen of er een merkje op moet. Dan stop je er een willekeurig kaartje in en kassa.

Het beprinten van het kaartje zelf kan ook, is echter iets ingewikkelder.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-01 09:57

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 12:35
"Want een betrouwbare ext sd voor nieuwe en een groot deel van die over te zetten bestanden, zijn erg belangrijk voor me" + "Er staat geen merk op" = 8)7

Nickname does not reflect reality

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 17:43

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb vergelijkbare ervaringen met 2 Samsung 128 GB µSD. Beide kaartjes komen door de fake testers heen als in orde, maar toch zijn ze bijzonder onbetrouwbaar en houden hun data niet vast.
Ik heb geexperimenteerd met verschillende filesystemen: FAT32 leek het beste te werken (maar niet 100%), maar ik wilde films erop zetten dus moest naar exFAT.

Tot nu toe liggen ze ongebruikt in de la, want stabiel krijg ik ze niet..

• Gielske
@ brad pit... Daarom heb ik dus mijn 32gb nog. En meerdere backups van mijn files. Gemaakt voor het proberen van de verschillende methodes...

De aankoop was impulsief zoals ik al typte. Maar dat betekent niet dat ik niet kan proberen, het beste ervan te maken. En op zn minst wat dingen kan proberen voor hem indien nodig terug te sturen.

Kan sarcasme/cynisme wel waarderen... Mitst het vergezeld gaat met iig iets opbouwend... Yours doesnt...

@reepje dat weet ik... Vandaar de laatste regel...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 12:35
Gielske schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 02:21:
@ brad pit... Daarom heb ik dus mijn 32gb nog. En meerdere backups van mijn files. Gemaakt voor het proberen van de verschillende methodes...

De aankoop was impulsief zoals ik al typte. Maar dat betekent niet dat ik niet kan proberen, het beste ervan te maken. En op zn minst wat dingen kan proberen voor hem indien nodig terug te sturen.

Kan sarcasme/cynisme wel waarderen... Mitst het vergezeld gaat met iig iets opbouwend... Yours doesnt...
Openingspost ter grootte van de Koran, je bent "wanhopig", de data is "belangrijk", etc. En toch koop je een no-name waaibomenhout kaartje? Welnu, dan hoeft er weinig opbouwends gezegd te worden imho. Gewoon puur dom en bezuiinigen op de verkeerde manier. Wat heb je bespaard? Een tientje of zo. Very well done...

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1