Upgraden systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo, Mijn eerdere vraag was niet helemaal duidelijk door mij geformuleerd.
Dus bij deze een herkansing.

Ik zou graag mijn systeem willen upgraden, dit omdat mijn pc met nieuwe spellen nog wel eens wat problemen geeft.

Mijn vraag is of ik met alleen een nieuwe videokaart moet gaan uitzoeken of dat er meerdere dingen vervangen moeten worden.
Of moet ik zelfs gaan kijken naar een hele nieuwe pc, omdat ik in de toekomst ook een grotere ssd kaart wil aanschaffen.

Het betreft deze pc:

#Product
1AMD A8-3870K Black Edition
1ASRock AMD A75 A75 PRO4
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB
1Sharkoon Vaya
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
1Samsung SH-S222AB Zwart
1Corsair Builder CX430 V2
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

[ Voor 18% gewijzigd door Zomaar iemand op 24-08-2015 01:17 ]

Verwijderd

Er is niet veel mee te doen. De videokaart en processor is nu ongeveer in balans.
Een snellere videokaart gaat niet veel schelen door de langzame processor, en andersom precies hetzelfde.
Als je wil upgraden, zal je aan een nieuw moederbord, processor, en gpu moeten.
Heb je een budget?
Las ook in je andere topic dat je de witcher wou kopen? Doe maar niet, dat gaat niet werken op deze pc, dan zal je eerst moeten upgraden.
En vraag me af hoe lang deze open blijft, het is namelijk precies de zelfde als je vorige topic. Lees nou even wat br00ky zei, en pas de boel aan. 2x dezelfde post heeft geen zin, en ze gaan op deze manier allemaal dicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 02:12 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Tenzij je een erg cpu / gpu intensieve spel speelt exclusief moeten er hier meerdere dingen geupgrade worden.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:31:
Er is niet veel mee te doen. De videokaart en processor is nu ongeveer in balans.
Een snellere videokaart gaat niet veel schelen door de langzame processor, en andersom precies hetzelfde.
Als je wil upgraden, zal je aan een nieuw moederbord, processor, en gpu moeten.
Duidelijk verhaal
Heb je een budget?
Als ik ga upgraden ongeveer 300 euro, als het een nieuwe pc wordt, dan iets van 500/600 euro.
Las ook in je andere topic dat je de witcher wou kopen? Doe maar niet, dat gaat niet werken op deze pc, dan zal je eerst moeten upgraden.
En vraag me af hoe lang deze open blijft, het is namelijk precies de zelfde als je vorige topic. Lees nou even wat br00ky zei, en pas de boel aan. 2x dezelfde post heeft geen zin, en ze gaan op deze manier allemaal dicht.
Ik vraag nu niet om aankoopadvies over onderdelen, maar of het met deze pc haalbaar gaat zijn. (niet dus)
Dit onderdeel van het forum gaat ook niet over aankoopadvies. Dus ik verwacht dat het zo wel mag.
Maar ik heb nu ook wel de informatie die ik wil hebben. Ik ga nu eens kijken of ik sneller moederbord, gpu? en videokaart in de huidige kast kan plaatsen en welke dan geschikt zou kunnen zijn. Als ik de basis en een aantal onderdelen kan blijven gebruiken scheelt dat toch weer wat.
Bedankt voor de info en hulp.

Verwijderd

Dan ga ik even uit van 440 euro.(ging ik niet vanuit, maar daar komt het wel op ;) Het is namelijk geen hele nieuwe pc, maar een nieuw moederbord, processor en videokaart. Maar dat zit wel heel dichtbij een nieuwe pc ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 177,95€ 177,95
1Asus H81M-K€ 43,-€ 43,-
1Club 3D Radeon R9 280X royalQueen€ 219,95€ 219,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,90

Zo iets. Dan kan je alle AAA games op ongeveer high aan, met 60fps.
Dan heb je een heel mooi systeem staan. Het kan ook wel goedkoper, maar dan ga je significant inleveren op prestaties.
Je kan met dit systeem zeker een paar jaar lang AAA games spelen. Een upgrade is dan de komende tijd zeker weten niet nodig.
Cpu is trouwens processor, gpu is een videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 02:46 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel, de processors lijken wel erg veel op elkaar, maar ga me eens verdiepen in die kloksnelheid en processortechniek, want het ziet er naar uit dat die het verschil maken.

Dat de videokaart een groot verschil is, makkelijk te zien ;-)

Verwijderd

Ja dat is ook het probleem, veel mensen denken dat het even snel is.
Als je een amd hebt die op 3ghz geklokt staat, en een intel die op 3ghz geklokt staat, is de intel bot gezegd 2x zo snel. De kloksnelheid zegt niet zo veel. Intel is zo veel verder in zijn technieken, dat ze de 3ghz veel beter benutten om het zo maar even te zeggen.
Kan nog een veel diepere uitleg geven, maar dat moet je zelf maar even googlen als het je intresseert ;) IPC (instructions per cycle) is het woord waar je dan naar zoekt ;)

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dus eigenlijk heb ik toendertijd een behoorlijk miskoop gedaan?

Verwijderd

Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe duur het was, en of je er tevreden mee was. Als je er tevreden mee was, niet te druk om maken ;)
Maar het is geen geweldige game pc nee. Dat zal ik wel toegeven. Maar alles ligt aan de prijs natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 02:47 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik had anderhalf jaar geleden wel gehoopt wat langer met de pc te kunnen doen.
Maar nu blijkt dat ik toch wat verkeerde keuzes heb gemaakt.

Sorry, ik vergis me, deze pc is 3 jaar oud.

[ Voor 16% gewijzigd door Zomaar iemand op 24-08-2015 02:53 ]

Verwijderd

Tja, het was in de tijd ook niet zo duur (neem ik aan) je zal in ieder geval een heel stuk minder als 440 uit hebben gegeven voor het moederbord, processor, en videokaart.
Als je duurder spul koopt, wat sneller is kan het allemaal wel een stuk langer mee.
Amd processors zijn over het algemeen niet zo veel soeps, tenminste niet met een beetje videokaart.
Wat ik zei, je pc is prima in balans voor wat het is. Dat heb je perfect gedaan, maar AAA games spelen op een beetje instellingen gaat niet werken.
Je kan natuurlijk je spullen die je overhoud wel verkopen, scheelt tenminste weer wat in de kosten ;)

• Zomaar iemand
  • Niet online
Sorry, ik had me vergist, de pc is 3 jaar oud.

Denk alleen niet dat ik de spullen van 3 jaar oud nog kan verkopen.

Verwijderd

Ja natuurlijk wel. Je kan het hier prima op vraag en aanbod zetten.
Het werkt toch nog prima? Waarom zou je het niet verkopen? Zie vaak zat (computer) spullen van 10+ jaar te koop staan.
En ik weet wel zeker dat er nog een paar mensen zijn die ongeveer hetzelfde te koop hebben staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 02:57 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook hier, éérst lezen, dan posten. Zie ook br00ky in "upgraden systeem".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.