Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zit al een tijdje met een irritant probleem.

Ik heb een MacMini (Begin 2012) in mijn Homecinema set-up welke ik als Download tank en afspeel device gebruik. Ik gebruik hier eigenlijk alleen SabNZB, Plex Server, Plex Home Cinema. Sonar en uTorrent op.

Toch heb ik het probleem dat SystemUIServer vast loopt en de machine enorm begint te blazen (Hij staat in de woonkamer dus hier merk ik het aan).

Nu heb ik dit probleem al een tijdje (sinds 10.8 ongeveer) dus dacht ik van de week ik installer hem eens opnieuw met 10.10, clean install, geen TimeCapsule backup terug gezet maar gewoon opnieuw begonnen.

Na installatie (afgelopen maandag) de 5 boven genoemde Apps erop en het leek weg.

Tot mijn verbazing is het sinds vandaag weer terug, heb het process al twee keer moeten killen vandaag terwijl de machine verder niets aan het doen was (geen download, geen media decoding, geen streaming).

Online vind ik hier wel het een en ander over maar deze oplossingen lijken allemaal niet te helpen.
Iemand hier nog een idee wat ik kan proberen? Als het process vast loopt dan freezed ook de Taakbalk maar helaas niet altijd. Ook kan ik het probleem niet reproduceren, het gebeurd gewoon spontaan zo lijkt het.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Sabnzbd is geen efficient programma (eigenlijk gewoon bagger maar goed, mensen/zere been....).
Zou je aanraden naar iets anders uit te wijken; ala nzbget, die verbruikt minder cpu maar is toch aanzienlijk sneller.

Kijk voor de grap eens met "top -d1" op je commandline wat er gebeurd als sabnzbd met een parretje aan de slag moet.

"heb het process al twee keer moeten killen " SystemUIserver word aangeroepen voor specifieke dingen - kan iets in je menubar zijn of iets anders grafisch. Gebruik je timemachine ? Externe disken via USB ? Dropbox ?

[ Voor 24% gewijzigd door z1rconium op 24-08-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
z1rconium schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:00:
Sabnzbd is geen efficient programma (eigenlijk gewoon bagger maar goed, mensen/zere been....).
Zou je aanraden naar iets anders uit te wijken; ala nzbget, die verbruikt minder cpu maar is toch aanzienlijk sneller.

Kijk voor de grap eens met "top -d1" op je commandline wat er gebeurd als sabnzbd met een parretje aan de slag moet.

"heb het process al twee keer moeten killen " SystemUIserver word aangeroepen voor specifieke dingen - kan iets in je menubar zijn of iets anders grafisch. Gebruik je timemachine ? Externe disken via USB ? Dropbox ?
Echt? Nooit geweten, dan ga ik zeker even naar NZBget kijken! Thnx.

Dropbox enz gebruik ik allemaal niet op deze machine. Puur alleen de vijf programma's hierboven al vermeld.

Op Google had ik nog gevonden dat het een Bug is welke in de Klok zit. Deze bug schijnt er al sinds 10.8 in te zitten. Klok uit taakbalk verwijderen lost het voor sommige op. Dat heb ik nu gedaan. Weer even testen dus :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Apple en klokken blijkt al jaren voor enige problemen te zorgen.

Maar het lijkt me dan een combinatie te zijn van hardware en software aangezien je het met een clean install weer hebt. Ik gok zelf dat het wel iets met sabnzbd te maken heeft. Ik had een tijd terug vergelijkbare CPU problemen met Utorrent. Die trok 400% cpu in idle. Gelukkig is dit nu weer gefixt.