Simpele mediaspeler om te streamen vanaf NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:37

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd maak ik in de woonkamer gebruik van een Mede8er MED1000X3D. Dit werkt perfect i.c.m. mijn Synology-nas. Nu wil ik graag buiten onder de overkapping ook vanaf de NAS streamen. Op dit moment ligt er buiten al wel een coax-kabel voor het TV-signaal, maar een utp-kabel mist nog. Dit is wel één van de toekomst plannen, maar zal nog wel even op zicht laten wachten.

Ik zoek een?
Ik zoek dus eigenlijk een draadloze mediaspeler(-oplossing), die de content, vooral films, van mijn Synology kan afspelen. Hierbij vinden mijn mede-bewoners en ik het belangrijk dat deze simpel te bedienen is.

Wat is je budget?
Volgens mij moet ik met €100,- een heel eind zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf misschien te denken aan de Rasberry Pi 2. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar de recensies die ik zoal op het internet tegenkom zijn over het algemeen erg positief.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben vooral benieuwd hoe de bediening gaat i.c.m. een Rasberry Pi, draadloos toetsenbordje of gewoon een AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Kijk ook eens even naar een Moca set, daarmee kan je utp + TV over een coax sturen :)

Qua mediaspeler kan ik je niet echt helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 10:18
Zeker voor de raspberry pi 2 gaan. Openelec erop en klaar. Besturing kan gewoon via de XBMC app of je sluit er een media center remote of keyboard op aan. Indien je een recente TV hebt de CEC ondersteund kun je ook gewoon bedienen met je TV afstandsbediening.