Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zoon heb ik een laptop nodig voor het voortgezet onderwijs (Technieklijn Havo niveau).
Ik zit al een tijdje te kijken, maar hoewel ik mijn eigen pc's altijd bouw heb ik geen idee waar ik in dit geval op moet letten en wat een goede keus is.

Ik heb naar diverse laptops gekeken en ook de best buy en diverse reviews gelezen maar nog niets gevonden waarvan ik dacht dat het echt een goede keuze is. Misschien heeft iemand nog nuttige tips of ervaringen? Ik moet de knoop de komende dagen doorhakken.

Wat ga je met je laptop doen?
School dingen, huiswerk etc surfen en mailen, youtube en als het kan soms een spelletje op lage settings.
Laptop zal incl windows moeten zijn.

Wat is je budget?
Tussen de 300 en 500, hierbij ga ik er vanuit dat er over 2 jaar weer een nieuwe laptop moet komen.
(Uiterste grens vind ik 600 euro als ik voor die 100 meer een veel betere laptop kan krijgen)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal vaak mee moeten naar school, misschien wel dagelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merk laptop, wel voor een Intel processor.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 21:14 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:52

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik ben bij lange na geen laptop expert, maar ik kan je wel zeer aanraden om te kijken naar een 15.6" scherm als absolute max grootte. Het is echt niet te doen om met een 17.3" exemplaar rond te zeulen.

Daarnaast, bij laptops is een toename van 100 euro in budget doorgaans een grote vooruitgang op meerdere gebieden en ik zou dan ook zeker rekening houden dat je meer dan 300 euro zult gaan uitgeven. Ik weet niet precies hoe het met laptops zit, maar op APU gebied is AMD nog steeds heer en meester wat betreft ingebouwde GPU en kun je dus voor een iets minder dure laptop wellicht beter kijken naar AMD. Waarom heb je een voorkeur voor Intel als ik vragen mag?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
ja niet groter als een 15.6" scherm had ik ook in gedachte, zie alleen ook veel kleinere schermen en vraag me af of dat wel lekker werkt. Ook lijkt een mat scherm me wel zo prettig ivm mogelijk invallend zonlicht.

Dat wist ik niet van AMD, mijn voorkeur voor Intel kwam vooral voort uit mijn desktop ervaringen.
Dank voor dit puntje, zal AMD zeker gezien de betere GPU meenemen in de beslissing.

Verwijderd

Zet je randvoorwaarden eens in een PW filter. De longlist die je dan krijgt kan je verkleinen door je randvoorwaarden nog wat aan te scherpen.
Wat je aan opties dan nog overhoudt is een kwestie van reviews opzoeken. Als er dan nog meerdere opties overblijven zou je de vraag nogmaals kunnen stellen, en ervaringen van mede GoTers kunnen vragen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Welke games wilt je zoon spelen? Minerveger? :+

Wordt voor school taken alleen Word en Powerpoint gebruikt?

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
@ Khilding

Dat heb ik al een paar keer gedaan, probleem is dat ik het belang van veel randvoorwaarde moeilijk kan inschatten. Zo heb ik totaal geen kijk op wat wel of geen goede GPU is op laptop gebied bv en zijn sommige voorwaarden niet in te stellen zoals bv accuduur.

@Dutchredgaming
Haha, al de bekende meuk als GTA en Black Ops deel 14 als ik het hem vraag, maar daar is de laptop natuurlijk niet voor. Wel leuk voor hem als hij bv minecraft of een schietspelletje op low settings kan spelen als de laptop met logeren etc mee mag.

Nog geen idee wat de school taken allemaal inhouden (in mijn tijd hadden we nog een krijtbord en schiften), ik weet wel dat ze bv ook programmeren leren maar hoe en wat heb ik nog geen idee van.
Denk dat er ook een stijgende lijn in zit, vandaar dat ik de laptop ook koop voor de eerste 2 jaar en daarna evt kan vervangen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb zelf een laptop met een 14'' scherm. Hiervoor een 15'' en ik vind het heerlijk werken. De laptop is lekker compact en als je hem dagelijks meeneemt is dat een groot voordeel.

Heb je overwogen een 2e hands laptop te kopen? Er zijn bedrijven die gebruikte laptops van bedrijven verkopen. Zelf heb ik zo al een paar keer een laptop gekocht bij - in mijn geval - locomputer in Drachten. Een laptop van 3 jaar oud zit zo rond de € 200 en voor dat geld heb je iets als een Core2Duo T8600. Dat is meer dan vlot zat voor het normale officewerk. Ik heb 2 studerende dochters en die redden zich er prima mee.

Gezien je budget is het nog een mogelijkheid voor zo'n €100 een ssd te plaatsen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:29

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Vraag de school naar de gewenste specificaties zou ik zeggen. Zij weten het beste wat er mee gedaan zal moeten worden.

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1