Toon posts:

2 ps4's op 1 router internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Mijn broer en ik hebben een probleem..
Wij hebben boven een tweede router staan.

Daarop sluiten wij allebij onze ps4's op aan.
Via wifi of laptop of pc of dergelijke hebben we geen problemen maar op het moment dat allebij onze ps4's aanstaan geeft hij steeds aan lan kabel niet gevonden en knallen we onze game uit natuurlijk.

Het lijkt als of onze ps4's op de zelfde service poort connectie proberen te maken, ik heb adres reserveringen geprobeerd een van onze ps4's staat in DMZ en portforwading geprobeerd maar het blijft terug komen om de tien minuten ongeveer.

Als we allebij beneden op de router zijn aangesloten hebben we het probleem niet..

Is er iemand die kan helpen of suggesties heeft?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Het enige dat je moet doen is een DHCP reservering maken voor je beide PS4's.
Zorg dat ze beide via kabel aangesloten zijn en zorg dat je met aparte accounts inlogd in beide PS4's.

Verder zou ik geen Port Forwarding gebruiken. Dit doe je alleen voor bereikbaarheid van buiten af. Niet voor intern.

Verder geef je aan dat je 2 routers gebruikt.
Hoe zijn de routers verbonden ? Kan je een schema weer geven? Bijvoorbeeld:

Internet-->Router1--->Router2

En heb je op BEIDE routers DMZ ingesteld?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor beiden een DHCP reservering gemaakt en ze zijn beiden aangesloten via lankabel en ze zijn beiden met aparte accounts ingelogd.

Ik heb alleen de router beneden, dus die direct in contact staat met het internet, de DMZ ingesteld.

Goeie tip ga het vanmiddag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:44
Je gebruikt 2de router vast omdat er boven niet genoeg bedrade aansluitingen zijn.
Je hebt dan in jouw geval Nat achter Nat en dat werkt niet altijd zonder problemen

Kijk of de 2de router ingesteld kan worden als Access point (AP)
Sommige routers hebben die mogelijkheid niet maar dan kun je een "truk" uithalen die hetzelfde resulaat heeft.

Doe het volgende:
- Sluit de kabel die vanuit router 1 naar router 2 gaat aan op een van de lan poorten (meestal geel) ipv de wan (meestal blauw) poort.
- Schakel dhcp uit op de 2de router.
- Vanaf nu werkt de 2 router als een AP en de lan poorten op de 2 router als een normale switch.

Schakel wel dat hele dmz gebeuren uit.

[ Voor 15% gewijzigd door sir_huxley op 26-08-2015 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
OKe ik ga het proberen, thanks voor je reply.