Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Beste tweakers,

Ik heb heel wat vakantiefilmpjes (mp4) gemaakt waarbij ik graag de onstabiliteit van de opnamens wil stabiliseren dermate van het filter 'Deshaker' via Avidemux. Nu lukt mij dit wel met 1 filmpje per keer alleen heb ik 1200 filmpjes ongeveer en alles handmatig doen leek mij geen doen dus ik zocht naar een manier om dit geautomatiseerd in 1 keer te doen.

Ik heb diverse fora bekeken en stuite op mensen die scriptjes hebben geschreven om dit te doen maar het lukt mij maar niet om dit werkend te krijgen. Nu vroeg ik mij af of jullie misschien een tip hebben om dit te bewerkstellen.

Ik heb geprobeerd om de mp4 bestanden te 'joinen' om er 1 lange opname van te maken zodoende het makkelijker zou zijn te 'deshaken', dit werkt helaas niet als ik een direct code stream doe want dan komen er grijs/groene beelden van een aantal seconden. Ik heb dit met diverse join programma's geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Joinen naar een AVI bestand lukt wel al zijn de verticale opnamens dan wel horizontaal maar vergroot het bestand met 30%. Volgens mij is mp4 ook het compactste formaat voor HD filmpjes dus de beste keuze ?