[Idee] Tweakers vacature forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Het idee: Een nieuw te openen forum onderdeel waarbij bedrijven hun vacatures kunnen plaatsen. Het grote verschil tussen een normale vacaturebank is dat iedereen op de vacature (forum topic) kan reageren met opmerkingen en vragen.

Waarom? Als software ontwikkelaar krijg ik vaak van die nietszeggende "de volgende stap in mijn carrière" mailtjes. Ik heb geen zin om mijn persoonlijke gegevens achter te laten of terug te bellen. Vacatures op van die vacature banken missen vaak veel informatie en is de drempel om te bellen of te mailen toch wel groot. Een forum topic waar ik redelijk anoniem kan reageren kan daarom een echte toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Tweakers heeft al iets voor vacatures: http://www.itbanen.nl/. Wat jij voorstelt zou dat in de weg gaan zitten, dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En zou een gratis spamforum zijn, ook niet de bedoeling. Plus, je bent echt niet zo anoniem als dat je zelf denkt. En wat er dan gebeurt is dat mensen cloneaccounts gaan maken.

Alleen maar nadelen, geen voordelen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Precies, in principe is er al itbanen.nl. Daarnaast zijn 9 vd 10 vacatures op sites als jobbird en monsterboard van recruiters. Daar wordt je ook niet altijd even wijzer van, zelfs al zou je er vragen over kunnen stellen. Die forwarden het naar het bedrijf, als je geluk hebt, maar meestal krijg je een of ander verkoop praatje.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De leuke vacatures lopen tegenwoordig toch via linkedin. Bedrijven gaan geen klauwen met geld betalen als ze hun vacatures voor weinig op Linkedin kunnen gooien.
Recruitermailtjes: alleen op ingaan als je ook daadwerkelijk een leuke vacature (wederom: op linkedin) hebt gezien waar zij als contactpersoon bij staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)