PC valt uit na willekeurige tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 09:37
Ik heb 2 jaar geleden een zelfbouw pc gemaakt, nooit problemen mee gehad tot gister.

Na een paar games te hadden gespeeld rook ik opeens een brandlucht, niet heel sterk, maar wel genoeg om meteen mijn pc uit te zetten. Het eerstvolgende dat ik had gedaan was de pc ontstoffen met air duster.

Vanmorgen zet ik de pc weer aan en hij werkt weer. Na een paar uur (gamen) valt hij echter weer uit(geen brandlucht deze keer). Probeerde hem meteen daarna weer aan te zetten maar de fans vallen na ~2seconden uit en de powerled flasht een paar keer. Even gewacht... weer geprobeerd, en hij bleef aan voor een minuutje.

Wat ik al heb gedaan:
-PSU/Mobo gecontroleerd op fysieke schade(capacitors).
-Computer schoongemaakt met air duster.
-Papercliptest uitgevoerd(en dat ging prima).

Ik zou echt niet weten hoe ik nu verder moet :?

Heb ook geen reserve voeding of dergelijke waarmee ik tests kan uitvoeren.

Specs:

Intel core i5-4670k
Gigabyte Z97n-wifi
Gigabyte GTX970
Seasonic M12II bronze

[ Voor 4% gewijzigd door suikerberg op 23-08-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dit lijkt 99,9% op hitte probleem. Heb je gecontroleerd als je aan het gamen bent wat je temps zijn? Van zowel je GPU als je CPU.

Middels Rivatuner kan je dat heel goed bekijken in game. MSI afterburner progje heb je dan wel nodig, je hoeft niet te overklokken, maar de rivatuner functionaliteit zit hier namelijk in.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Xtr3me4me schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:51:
Dit lijkt 99,9% op hitte probleem. Heb je gecontroleerd als je aan het gamen bent wat je temps zijn? Van zowel je GPU als je CPU.

Middels Rivatuner kan je dat heel goed bekijken in game. MSI afterburner progje heb je dan wel nodig, je hoeft niet te overklokken, maar de rivatuner functionaliteit zit hier namelijk in.
Ik zal het even testen, dat het de gpu is lijkt me onwaarschijnlijk aangezien die ~2 weken in gebruik is geweest. Ik zal straks terugposten met de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38

Crusader

Arc Nature

Ik heb exact hetzelfde, al bijna een jaar met een zelfbouw pc. Stomtoevallig kwam ik er vandaag achter dat de fan van de CPU helemaal niks doet. Dus bij intensief gebruik/gamen wordt ie simpelweg te heet en valt uit. CPU fan al gecheckt?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Crusader schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:23:
Ik heb exact hetzelfde, al bijna een jaar met een zelfbouw pc. Stomtoevallig kwam ik er vandaag achter dat de fan van de CPU helemaal niks doet. Dus bij intensief gebruik/gamen wordt ie simpelweg te heet en valt uit. CPU fan al gecheckt?
Ga ik nu doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38

Crusader

Arc Nature

Of teveel stof achter de fan zodat er geen of niet voldoende airflow is op de CPU koeler, kan ook natuurlijk :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Crusader schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:27:
Of teveel stof achter de fan zodat er geen of niet voldoende airflow is op de CPU koeler, kan ook natuurlijk :)
Airflow is sowieso niet al te best, het zit allemaal in een mini-itx kast.

Ik neem aan dat ik hiermee het probleem heb gevonden...?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KpBqxzu.png

[ Voor 15% gewijzigd door suikerberg op 23-08-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zo zeg dat wel! 100 graden...je moet even goed kijken of je koelblok er goed op zit en of je niet vergeten bent de koelpasta erop te brengen. Tevens check of je cpu fan wel draait.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1