Ik heb 2 jaar geleden een zelfbouw pc gemaakt, nooit problemen mee gehad tot gister.
Na een paar games te hadden gespeeld rook ik opeens een brandlucht, niet heel sterk, maar wel genoeg om meteen mijn pc uit te zetten. Het eerstvolgende dat ik had gedaan was de pc ontstoffen met air duster.
Vanmorgen zet ik de pc weer aan en hij werkt weer. Na een paar uur (gamen) valt hij echter weer uit(geen brandlucht deze keer). Probeerde hem meteen daarna weer aan te zetten maar de fans vallen na ~2seconden uit en de powerled flasht een paar keer. Even gewacht... weer geprobeerd, en hij bleef aan voor een minuutje.
Wat ik al heb gedaan:
-PSU/Mobo gecontroleerd op fysieke schade(capacitors).
-Computer schoongemaakt met air duster.
-Papercliptest uitgevoerd(en dat ging prima).
Ik zou echt niet weten hoe ik nu verder moet
Heb ook geen reserve voeding of dergelijke waarmee ik tests kan uitvoeren.
Specs:
Intel core i5-4670k
Gigabyte Z97n-wifi
Gigabyte GTX970
Seasonic M12II bronze
Na een paar games te hadden gespeeld rook ik opeens een brandlucht, niet heel sterk, maar wel genoeg om meteen mijn pc uit te zetten. Het eerstvolgende dat ik had gedaan was de pc ontstoffen met air duster.
Vanmorgen zet ik de pc weer aan en hij werkt weer. Na een paar uur (gamen) valt hij echter weer uit(geen brandlucht deze keer). Probeerde hem meteen daarna weer aan te zetten maar de fans vallen na ~2seconden uit en de powerled flasht een paar keer. Even gewacht... weer geprobeerd, en hij bleef aan voor een minuutje.
Wat ik al heb gedaan:
-PSU/Mobo gecontroleerd op fysieke schade(capacitors).
-Computer schoongemaakt met air duster.
-Papercliptest uitgevoerd(en dat ging prima).
Ik zou echt niet weten hoe ik nu verder moet
Heb ook geen reserve voeding of dergelijke waarmee ik tests kan uitvoeren.
Specs:
Intel core i5-4670k
Gigabyte Z97n-wifi
Gigabyte GTX970
Seasonic M12II bronze
[ Voor 4% gewijzigd door suikerberg op 23-08-2015 17:48 ]