Laptop resetten zonder troep van fabrikant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-10 14:26
Hallo tweakers,

ik heb al meerdere malen mijn vaio laptop teruggezet naar de fabrieks instellingen.
maar ik krijg er dan allemaal troep van sony bij.

kan ik ook gewoon een echt schone instalatie uitvoeren? zonder al die troep van sony |:(

Groetjes, Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
De fabrieksinstellingen zijn inclusief alle zooi van Sony, want je laptop komt uit de fabriek van Sony ;) Dus dat meermaals proberen heeft weinig zin gehad.

Als je een schone Windows wilt dan zal je zelf een schone installatie moeten doen. Tover ergens een normale Windows-image of -dvd vandaan, installeer het met de key van je laptop (waarschijnlijk onderop je laptop) en je hebt wat je wilt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Bedankt!

[ Voor 77% gewijzigd door .Niek. op 23-08-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Volgens mij kan je geen sony oem windows key gebruiken voor normale installatie. De key is alleen voor een Sony oem installatie.
Of is dit inmiddels veranderd?

[ Voor 11% gewijzigd door Suli op 23-08-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Sulaine schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:35:
Volgens mij kan je geen sony oem windows key gebruiken voor normale installatie. De key is alleen voor een Sony oem installatie.
ik heb nog een windows 8.1 instalatie cd liggen, ik kijk wel of het lukt met de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:06
Deze tool werkt vaak ook prima:
http://www.pcdecrapifier.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Niek. schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:41:
[...]
ik heb nog een windows 8.1 instalatie cd liggen, ik kijk wel of het lukt met de code.
Voor win8.1 laptops zit de code toch in BIOS/UEFI ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Hahn schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:32:
De fabrieksinstellingen zijn inclusief alle zooi van Sony, want je laptop komt uit de fabriek van Sony ;) Dus dat meermaals proberen heeft weinig zin gehad.

Als je een schone Windows wilt dan zal je zelf een schone installatie moeten doen. Tover ergens een normale Windows-image of -dvd vandaan, installeer het met de key van je laptop (waarschijnlijk onderop je laptop) en je hebt wat je wilt.
helaas staat de code niet onderaan mijn laptop, en door de windows 10 instalatie is de code veranderd.
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 18:32
In dat geval is het helemaal simpel!

Gewoon op http://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench de windows 10 editie+achitectuur downloaden die je nu op je laptop hebt staan (windows+pause), die op een DVD of USB-stick zetten en een schone install doen.
Zie: https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

Als er om een key gevraagd wordt hoef je die niet in te vullen, zodra het systeem verbinding maakt met het internet wordt je huidige activatie overgezet naar die nieuwe installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door svenvv2 op 23-08-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
svenvv2 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:58:
In dat geval is het helemaal simpel!

Gewoon op http://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench de windows 10 editie+achitectuur downloaden die je nu op je laptop hebt staan (windows+pause), die op een DVD of USB-stick zetten en een schone install doen.
Zie: https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

Als er om een key gevraagd wordt hoef je die niet in te vullen, zodra het systeem verbinding maakt met het internet wordt je huidige activatie overgezet naar die nieuwe installatie.
sorry heb er niet heel veel verstand van :|
hoe download ik de achitectuur van mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Hij bedoelt dat je moet kijken of je 32bit of 64bit hebt en dan dezelfde versie kiezen om te downloaden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Hahn schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:03:
Hij bedoelt dat je moet kijken of je 32bit of 64bit hebt en dan dezelfde versie kiezen om te downloaden.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
De instalatie ging prima maar toen de laptop opnieuw wou opstarten verschijnt het vaio scherm op de seconde. het vaio teken krijg ik altijd ipv het windows logo. wat moet ik doen? op de uitknop drukken en dan weer aanzetten heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:59
Over welke windows versie hebben we het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:59
Sulaine schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:35:
Volgens mij is dat nog nooit geweest, alle laptop die ik opnieuw heb geïnstalleerd werken allemaal vlekkeloos met de oem-key die op de sticker stond, en met elk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:04

Umbrah

The Incredible MapMan

.Niek. schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:18:
De instalatie ging prima maar toen de laptop opnieuw wou opstarten verschijnt het vaio scherm op de seconde. het vaio teken krijg ik altijd ipv het windows logo. wat moet ik doen? op de uitknop drukken en dan weer aanzetten heeft geen zin.
Ik neem aan dat het een UEFI installatie is? In dat geval: ja, je vendor logo is een van de dingen die windows uit de UEFI trekt en in plaats van het OS logo gebruikt. Is de rest van de bloatware weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
had de usb laten zitten dacht dat het vanaf daar instaleerden 8)7
usb eruit gehaald laptop uit en weer aan gezet. kwam ie meteen op het scherm van windows instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 18:32
.Niek. schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:03:
had de usb laten zitten dacht dat het vanaf daar instaleerden 8)7
usb eruit gehaald laptop uit en weer aan gezet. kwam ie meteen op het scherm van windows instaleren.
Die fout heeft iedereen hier wel een paar keer gemaakt 8)7

Hoe werkt het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Prima!
schijfopruiming gaf aan dat er 130 gb aan de vorige instalatie verwijderd kon worden.
dit vind ik wel een hoop..
maar misschien had hij dat nog niet verwijderd doordat ik bij de eerste keer opnieuw opstarten (van de meerdere keren) dus op de uitknop heb gedrukt..

voor de rest gaat het goed en ik heb geen troep van sony meer :) thx voor de hulp!

heb wel het gevoel dat het opstarten word vertraagd door het vaio logo. is er een manier op gewoon het ms logo te laten zien?
Pagina: 1