de pc van mijn ouders is gesneuveld en ze zijn op een zoek naar een nieuwe. Dus nu ben ik oppzoek na een leuk systeempje waar ze weer even mee vooruit kunnen. Het oude systeem was een asus mini pc, vrij compact en redelijk stil.
Nu zag ik dat er verschillende leveranciers zijn die nogsteeds vergelijkbare systemen aanbieden (asus/lenovo/dell) maar vaak zonder SSD hardeschijven. Nu heb ik net ook kennisgenomen van de NUC systemen van intel.. lijkt potentie te hebben maar kan je daar makkelijk de verdere componenten in kwijt?
Graag zou ik een kant-en-klaar systeem kopen dit in verband met dat wanneer er iets mis is ze zelf even kunnen aanklopen bij het verkooppunt. Een lijstje overhandigen en laten assembleren bij de lokale computerboer is dus ook een goede optie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Email, internet, office, uitzendinggemist, youtube en de fotos van de camera opslaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 400?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
beeldscherm en verdere randapparatuur zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben zelf wel gecharmeerd van de SSD schijfjes. Maar voor de vele fotos is het misschien handig om toch wel meer capiciteit te hebben: rond de 500g (en dat wordt weer aardig prijzig in SSD).
Wat ik nu zo een beetje zie , zijn er drie alternatieven:
1) kant en klare mini pc ( zoiets als de Asus VM42-S044V of de Lenovo IdeaCentre H30-50)
Voordeel: geassembleerd, windows geinstalleerd,
nadeel: geen SSD of kleine SSD, relatief duur?
2) op bais van NUC
Voordeel: prijsgunstig
Nadeel: geen windows, zelf (laten) assembleren
3) op bais van best buy guide
Voordeel: top pc
nadeel: grote kast, niet zuinig, zelf (laten) assembleren
maar de grote vraag voor mij is welke het handigst is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Windows en office moeten er wel bij.
Ga je overklokken?
nee
Ik ben wel benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn en wat een goede richting zou zijn om even verder na te gaan kijken..
Nu zag ik dat er verschillende leveranciers zijn die nogsteeds vergelijkbare systemen aanbieden (asus/lenovo/dell) maar vaak zonder SSD hardeschijven. Nu heb ik net ook kennisgenomen van de NUC systemen van intel.. lijkt potentie te hebben maar kan je daar makkelijk de verdere componenten in kwijt?
Graag zou ik een kant-en-klaar systeem kopen dit in verband met dat wanneer er iets mis is ze zelf even kunnen aanklopen bij het verkooppunt. Een lijstje overhandigen en laten assembleren bij de lokale computerboer is dus ook een goede optie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Email, internet, office, uitzendinggemist, youtube en de fotos van de camera opslaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 400?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
beeldscherm en verdere randapparatuur zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben zelf wel gecharmeerd van de SSD schijfjes. Maar voor de vele fotos is het misschien handig om toch wel meer capiciteit te hebben: rond de 500g (en dat wordt weer aardig prijzig in SSD).
Wat ik nu zo een beetje zie , zijn er drie alternatieven:
1) kant en klare mini pc ( zoiets als de Asus VM42-S044V of de Lenovo IdeaCentre H30-50)
Voordeel: geassembleerd, windows geinstalleerd,
nadeel: geen SSD of kleine SSD, relatief duur?
2) op bais van NUC
Voordeel: prijsgunstig
Nadeel: geen windows, zelf (laten) assembleren
3) op bais van best buy guide
Voordeel: top pc
nadeel: grote kast, niet zuinig, zelf (laten) assembleren
maar de grote vraag voor mij is welke het handigst is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Windows en office moeten er wel bij.
Ga je overklokken?
nee
Ik ben wel benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn en wat een goede richting zou zijn om even verder na te gaan kijken..