[Telfort] Zeer hoge ping tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Hallo mede-tweakers,

De laaste tijd heb ik zeer hoge ping waardes tijdens het gamen. Ik weet niet hoe dit komt. Ik ging dus van 20/30 ms seconden tijdens een potje League of Legends naar waardes van 500-2000 ms.

Ik heb alle programma's die op de achtergrond werkte uitgezet zoals steam, uTorrent, origin, niks helpt.
Vroeger had ik deze waardes dus nooit. Maar het is niet alleen tijdens LoL merk ik het, ook tijdens Battlefield heb ik hoge ping waardes en schieten alle soldaten raar over het veld en zelfs met bv minecraft loopt het mis.

Ik zelf game op de wifi omdat er geen kabel binnenbereik is.

Hier zijn mijn waardes van speedtest.net en pingtest.net
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4604492477.png
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/129441935.png

Ik heb mijn DNS al ingesteld op die van google.
Voor de rest weet ik ook niet wat ik zou kunen doen.

Groetjes,
Risath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Ik zelf game op de wifi omdat er geen kabel binnenbereik is."

Probeer eens een kabel ;) , leg desnoods tijdelijk een lange kabel aan voor het testen.

Als je op de 2.4GHz band zit, en dat is bij de meeste routers standaard het geval, dan heb je kans dat er gewoon een naburig netwerk dwarsligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 23-08-2015 15:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:11
Risath schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:37:
Ik zelf game op de wifi omdat er geen kabel binnenbereik is.
Oorzaak gevonden..... Wifi is niet echt een stabiel medium, en dus niet geschikt hiervoor. Er zijn vele externe factoren waar je zelf geen controle over hebt.

Haal eens een lange UTP kabel, en probeer het daar eens mee. Kans is heel groot dat daarna al je snelheids problemen opgelost zijn.