Ik heb een supersimpele regel gemaakt voor een slimme postbus in mail, namelijk:
als onderwerp gelijk is aan: abcdefg, dan plaats in de map ABC (fictief)
Dan werkt, in zoverre dat mail blijft volhouden dat er 3 berichten zijn, waarvan 5 ongelezen
De 3 berichten staan gemarkeerd als gelezen.
Wanneer ik deze 3 berichten markeer als ongelezen, worden het er 6
Als ik ze daarna lees, blijven er nog 3 ongelezen berichten over
Wanneer ik mail afsluit, en opnieuw open, komt er steeds een conversatie terug in deze slimme postbus, en de teller ongelezen gaat weer naar 5
Als ik de conversatie weer verwijder, blijft alles weer bij de beginsituatie.
Als ik de settings van de slimme map benader en op OK klik, is het aantal ongelezen ook weer weg, maar bij een herstart van mail, staat alles wederom bij de beginsituatie.
Ik heb de mailsettings van deze account nu al meermaals doorlopen, maar er is mijns inziens niets waaruit blijkt dat de mail bewaard moet blijven.
als onderwerp gelijk is aan: abcdefg, dan plaats in de map ABC (fictief)
Dan werkt, in zoverre dat mail blijft volhouden dat er 3 berichten zijn, waarvan 5 ongelezen
De 3 berichten staan gemarkeerd als gelezen.
Wanneer ik deze 3 berichten markeer als ongelezen, worden het er 6
Als ik ze daarna lees, blijven er nog 3 ongelezen berichten over

Wanneer ik mail afsluit, en opnieuw open, komt er steeds een conversatie terug in deze slimme postbus, en de teller ongelezen gaat weer naar 5
Als ik de conversatie weer verwijder, blijft alles weer bij de beginsituatie.
Als ik de settings van de slimme map benader en op OK klik, is het aantal ongelezen ook weer weg, maar bij een herstart van mail, staat alles wederom bij de beginsituatie.
Ik heb de mailsettings van deze account nu al meermaals doorlopen, maar er is mijns inziens niets waaruit blijkt dat de mail bewaard moet blijven.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.