Mail slimme postbus probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een supersimpele regel gemaakt voor een slimme postbus in mail, namelijk:
als onderwerp gelijk is aan: abcdefg, dan plaats in de map ABC (fictief)

Dan werkt, in zoverre dat mail blijft volhouden dat er 3 berichten zijn, waarvan 5 ongelezen :|
De 3 berichten staan gemarkeerd als gelezen.
Wanneer ik deze 3 berichten markeer als ongelezen, worden het er 6 :?
Als ik ze daarna lees, blijven er nog 3 ongelezen berichten over 8)7

Wanneer ik mail afsluit, en opnieuw open, komt er steeds een conversatie terug in deze slimme postbus, en de teller ongelezen gaat weer naar 5 :(
Als ik de conversatie weer verwijder, blijft alles weer bij de beginsituatie.

Als ik de settings van de slimme map benader en op OK klik, is het aantal ongelezen ook weer weg, maar bij een herstart van mail, staat alles wederom bij de beginsituatie.

Ik heb de mailsettings van deze account nu al meermaals doorlopen, maar er is mijns inziens niets waaruit blijkt dat de mail bewaard moet blijven.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de postbus al eens opnieuw opgebouwd?

Heb je voor de grap al een 2e regel aangemaakt met iets als: verplaats ongelezen mail naar map X. Zo kom je er snel achter welke berichten wel of niet zijn gelezen. Niet handig voor dagelijks gebruik misschien, maar wel nu om je probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb er al meerdere regels aangehangen, in een poging het euvel te isoleren, maar helaas.
Zo heb ik een vanaf datum ingevoerd, maar ook dat er niet op gereplied is, maar de mysterieuze mails blijven maar in de badgetelling naar boven komen.

Ik heb het nu zo ver beperkt dat ik 1 bericht in de postbus heb, maar 5 ongelezen.
Als ik de settings nu opnieuw bevestig, dan doet de badge precies wat ie moet doen, totdat mail opnieuw opstart.
Ook zodra ik deze ene losse e-mail markeer als ongelezen, komt er een 5 in de badge te staan. 8)7

postbus verwijderd, opnieuw ingesteld: zelfde resultaat :(

Ik ben via de webmail op de server zelf nog gaan zoeken, maar ook daar zie ik niets vreemds. Als ik een mail als ongelezen markeer, staat die ook binnen 2 sec als ongelezen in mail, en vice versa, dus dat lijkt allemaal goed te verlopen.

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 23-08-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sleep het Plist bestand wat bij Mail hoort eens naar je bureaublad en start daarna Mail weer eens op? (uit mijn hoofd is dat com.apple.mail.plist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat biedt ook geen oplossing.
Als ik een regel toevoeg dat het alleen geldt voor mail na gisteren bijvoorbeeld, dan gaat het met nieuwe inkomende mails wel goed, zo lijkt het. :?
Er zit toch ergens een bitje scheef denk ik. Het is echt een heel vreemd iets.
Naja geen ramp als dit mijn work around blijkt te zijn, maar raar is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Is het mogelijk overigens om mails voor de slimme postbus NIET meer te tonen in de reguliere inboxen?

Pagina: 1