Toon posts:

[Ziggo] AOP verplaatsen woonkamer naar meterkast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Aangezien ik redelijk wat kabels heb bij de TV/Radio in de woonkamer (modem, router, NAS, etc.) zit ik erover na te denken om de spullen te verplaatsen naar de meterkast.

Ik heb inmiddels een hoop topics gelezen, alleen vraag ik me af of de gebruikte materialen nog actueel zijn (lees: 4G-afscherming etc.)

Betreft een koophuis, groene kabel loopt onder het huis door naar de woonkamer. Deze is dus ruimschoots te lang mocht ik deze terugtrekken de meterkast in. Kwaliteit staat voorop, ook al is Hirschmann of Tratec duurder dan de Gamma :P. Verder heb ik geen extra TV's of radio's in huis. Betreft dus een basale installatie.

- Ik wil hem dus in de meterkast uit laten komen, daar splitsen naar het modem.
- Onder de woning door terug naar de wandcontactdoos in de woonkamer voor TV/Radio.

Kan iemand mij op weg helpen met het merk/type betreffende de juiste actuele splitters, kabels en connectoren? Het liefste zou ik maar één kabel trekken naar de woonkamer, dus geen twee ivm radio en tv.

Alvast bedankt!

Gr. Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heel simpel:

- Afknippen en terugtrekken
- In de MK naar boven laten komen
- In MK een AOP monteren, bij voorkeur de DIO-01 icm UMU1006 splitter. Als het goed is kun je deze bij de Ziggo winkel oppikken, of anders online bestellen (google even)
- Hirschmann TS9 kabel gebruiken voor MK > Woonkamer
- Connectoren: Hirschmann Kokwi/Koswi
- Contactdoos woonkamer: Hirschmann EDC1000 of Astro GUT14D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Timmert schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:32:
Heel simpel:

- Afknippen en terugtrekken
- In de MK naar boven laten komen
- In MK een AOP monteren, bij voorkeur de DIO-01 icm UMU1006 splitter. Als het goed is kun je deze bij de Ziggo winkel oppikken, of anders online bestellen (google even)
- Hirschmann TS9 kabel gebruiken voor MK > Woonkamer
- Connectoren: Hirschmann Kokwi/Koswi
- Contactdoos woonkamer: Hirschmann EDC1000 of Astro GUT14D
Misschien een idee om een beetje marge in de groene kabel te houden. Mocht je later toch nog iets willen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Hou er wel rekening mee dat je van Ziggo geen werkzaamheden aan de groene kabel en het AOP mag verrichten, wanneer jij dus die groene kabel knipt en die DIO doos in de meterkast er niet goed op krijgt of je krijgt storingen hieruit dan mag je de knip trekken ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 23:57
In het ziggo instalatiepaket zit een AOP contactdoos plus een instructie hoe je deze kan monteren. Deze moet je namelijk vervangen, als je een AOP uit de vorige eeuw hebt.

Dus het lijkt me dat je er dan gewoon aan mag zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jim423 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:20:
Hou er wel rekening mee dat je van Ziggo geen werkzaamheden aan de groene kabel en het AOP mag verrichten, wanneer jij dus die groene kabel knipt en die DIO doos in de meterkast er niet goed op krijgt of je krijgt storingen hieruit dan mag je de knip trekken ;)
Dat mag inderdaad niet, echter is bij TS die kabel waarschijnlijk "vroeger" ooit aangelegd in de tijd dat "Kabel TV" in zwang kwam én alle antennes overal moesten verdwijnen op last van de gemeente (die zélf kabel TV aan ging bieden).

Kwestie van je tuin verbouwen en "per-ongeluk" door die kabel steken met een "spiekertje" (vaak ligt die kabel maar op ~ 20 á 30 Cm. diepte) .... Ziggo mag/moet de kabel dan komen maken en dan kun je meteen dat AOP laten verleggen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
wimmel_1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:24:
[...]

Dat mag inderdaad niet, echter is bij TS die kabel waarschijnlijk "vroeger" ooit aangelegd in de tijd dat "Kabel TV" in zwang kwam én alle antennes overal moesten verdwijnen op last van de gemeente (die zélf kabel TV aan ging bieden).

Kwestie van je tuin verbouwen en "per-ongeluk" door die kabel steken met een "spiekertje" (vaak ligt die kabel maar op ~ 20 á 30 Cm. diepte) .... Ziggo mag/moet de kabel dan komen maken en dan kun je meteen dat AOP laten verleggen.
Een breuk onder de grond zal gelast worden wat de kabel niet beter maakt en een AOP verleggen doen ze niet zomaar en kosteloos. Voor Ziggo is er immers geen noodzaak dit te doen. Er is een AOP in de woning aanwezig dus Ziggo voldoet aan zijn verplichting.

Je kunt natuurlijk altijd zelf kiezen om het AOP te verplaatsen. Dit kun je zelf doen met eerder aangegeven materialen, let er wel op dat het nauw steekt met het aansluiten van de verschillende materialen en fouten hierin snel tot problemen leiden. Maar als je je goed aan de installatie voorschriften houdt is het prima zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MediaZoo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

Een breuk onder de grond zal gelast worden wat de kabel niet beter maakt en een AOP verleggen doen ze niet zomaar en kosteloos. Voor Ziggo is er immers geen noodzaak dit te doen. Er is een AOP in de woning aanwezig dus Ziggo voldoet aan zijn verplichting.

Je kunt natuurlijk altijd zelf kiezen om het AOP te verplaatsen. Dit kun je zelf doen met eerder aangegeven materialen, let er wel op dat het nauw steekt met het aansluiten van de verschillende materialen en fouten hierin snel tot problemen leiden. Maar als je je goed aan de installatie voorschriften houdt is het prima zelf te doen.
Die "diepte" van het ingegraven kabeltje vermelde ik niet voor niets. Op die diepte hoor je niks tegen te komen in je tuin, al helemaal niet van "providers" :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
pvcholten schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:17:
In het ziggo instalatiepaket zit een AOP contactdoos plus een instructie hoe je deze kan monteren. Deze moet je namelijk vervangen, als je een AOP uit de vorige eeuw hebt.

Dus het lijkt me dat je er dan gewoon aan mag zitten....
Gaat allemaal veranderen met komst van het nieuwe Ziggo ;) Maar zoals Zoo al zegt, wanneer jij hem gewoon netjes monteert zal je de monteur er niet over horen hoor. Maar wel iets om rekening mee te houden.

Let er wel nog mee op dat je in de kruipruimte eigenlijk ook groene kabel wilt gebruiken, die witte kabel raakt een beetje aangetast door het vocht, je kunt hem het beste door een buis leggen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1