Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi valt veel weg

Pagina: 1
Acties:

• John Plankton
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-06-2021
Hoi iedereen,

Sinds enkele maanden al heb ik problemen met mijn Wifi netwerk. De verbinding met het internet valt steeds op onregelmatige tijdstippen weg en herstelt zich meestal vanzelf ook weer (soms snel, soms ligt het minuten plat). Opvallend is dat telkens de internetverbinding wegvalt, het lampje van mijn wifi en bleutooth van de laptop mee uitvallen. Het wifi lampje op mijn modem blijft echter steeds branden, dus normaal gezien zou de modem steeds moeten blijven uitzenden.

Het volgende heb ik reeds zelf geprobeerd :

* Toestaan van uitschakelen wifi adapter voor energiebesparing uitgevinkt
* Uitzendkanaal wifi gewijzigd
* Laatste drivers geinstalleerd (zijn echter laatst geupdated in 2008)
* InSIDDer home geinstalleerd -> evaluatie niet mogelijk omdat bij uitval van Wifi alle zichtbare netwerken
plat liggen. Niet enkel mijn netwerk verdwijnt, maar alle andere ook.

Tevens is mij al opgevallen dat naarmate de tijd verstrijkt, de uitvallen steeds frequenter en langer duren. Surfen via wifi is momenteel niet meer mogelijk, meer dan de helft van de tijd onbeschikbaar. Ik surf nu voorlopig via kabel op "the old fashion way" :-) .

Ter vervollediging wat info over betrokken apparaten :

* Modem : B-box 2 (Belgacom Belgie)
* Laptop : Dell inspiron 1720

Iemand raad?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je het probleem wat je omschrijft iun je startpost alleen met je laptop of ook met andere apparaten?

200 fish found!

• John Plankton
Aan de b-box hangt ook nog digitale televisie en telefoon, deze werken goed.

M'n vriendin heeft nog een laptop (ASUS X75A). Deze is nieuwer en heeft als OS Windows 8.1. Bij deze laptop valt de verbinding niet weg, wel moet je telkens je hem opstart de verbinding manueel opstarten via probleemoplosser, ook al staat automatisch verbind aangevinkt. Wat het probleem daar net is weet ik niet, maar het is ook niet echt hinderlijk omdat nadien de verbinding wel blijft. Is het misschien mogelijk dat er iets mis is met de wifi ontvanger van mijn laptop? Ik zou het wel raar vinden aangezien het niet constant is ...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klinkt als een probleem met je laptop, aangezien alle andere apparaten er op dat specifieke moment geen last van lijken te hebben en alle andere netwerken ook weg lijken te zijn.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Je zou eens kunnen kijken of het uitschakelen en daarna weer inschakelen van je netwerkadapter via het netwerkcentrum zodat de instellingen van de netwerk adapter naar de standard waarden worden teruggezet, het probleem oplost.

200 fish found!

• John Plankton
Ik denk persoonlijk ook aan een probleem met de laptop zelf, maar in de wifi wereld ben ik niet helemaal thuis. In en uitschakelen van de netwerkadapter heb ik ook al geprobeerd (ontbrak in het lijstje) en dit heeft ook geen effect. Bij een uitval kan ik trouwens ook niet zelf terug manueel de verbinding herstellen, aangezien alle zichtbare netwerken weg zijn ...

Maar ik vraag me af of het mogelijk is dat een Wifi kaart van je laptop half werkt ... Soms wel soms niet. Soms kan ik meer dan een uur ongehinderd internetten, en soms (zoals nu) houdt het internet geen halve minuut stand. Bij een probleem zou er toch een of ander patroon moeten inzitten?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

John Plankton schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:56:
Ik denk persoonlijk ook aan een probleem met de laptop zelf, maar in de wifi wereld ben ik niet helemaal thuis. In en uitschakelen van de netwerkadapter heb ik ook al geprobeerd (ontbrak in het lijstje) en dit heeft ook geen effect. Bij een uitval kan ik trouwens ook niet zelf terug manueel de verbinding herstellen, aangezien alle zichtbare netwerken weg zijn ...

Maar ik vraag me af of het mogelijk is dat een Wifi kaart van je laptop half werkt ... Soms wel soms niet. Soms kan ik meer dan een uur ongehinderd internetten, en soms (zoals nu) houdt het internet geen halve minuut stand. Bij een probleem zou er toch een of ander patroon moeten inzitten?
He? jij stelt hier toch de vraag ;)

Maar goed ik weet niet of het aan de wifi adapter kan liggen. Ik heb weinig verstand van hardware, maar mischien dat er iemand anders hier langskomt die je er iets over kan vertellen. Mischien is testen met een USB WiFi Adapter hoe dan de verbinding is een idee als je er een tovallig hebt liggen? Maar goed van hardware heb ik weinig verstand van zoals ik al zij mogelijk dat ook dat iemand anders je kan vertellen :)

200 fish found!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Kijk een of je Power management op een van de apparaten niet te aggressief is...
Ga in apparaatbeheer naar het apparaat, en bij energiebeher zorgen dat 'Allow the computer to power off this device for power saving' niet aangevinkt staat.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• John Plankton
ShadowAS1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:03:
Kijk een of je Power management op een van de apparaten niet te aggressief is...
Ga in apparaatbeheer naar het apparaat, en bij energiebeher zorgen dat 'Allow the computer to power off this device for power saving' niet aangevinkt staat.
Heb ik al geprobeerd (zie topicstart) maar dit haalde ook niks uit.

Een Wifi USB heb ik niet onmiddellijk liggen. Ik dacht anders eens mijn laptop op een ander netwerk (in een ander huis uiteraard) in te loggen. Zo kan ik ook al zeker m'n b-box uitsluiten.

Als er nog tips zijn, steeds welkom :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

John Plankton schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 07:35:
[...]

Heb ik al geprobeerd (zie topicstart) maar dit haalde ook niks uit.

Een Wifi USB heb ik niet onmiddellijk liggen. Ik dacht anders eens mijn laptop op een ander netwerk (in een ander huis uiteraard) in te loggen. Zo kan ik ook al zeker m'n b-box uitsluiten.

Als er nog tips zijn, steeds welkom :)
Zelfs dan sluit je dat niet uit. Vergeet de optie niet dat sommige devices niet werken met sommige access points. Soms erg lastig troubleshooten

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Signaal valt vaak weg maar niet altijd?

Probeer eens het scherm van de laptop iets verder open/dicht te doen op die momenten.
De antenne van een laptop wifikaart zit vaak in het scherm. Mogelijk maakt deze niet altijd

Stond niet in de lijst? De hardware werd niet door Windows gezien?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Lijkt erop dat je wifi-kaartje soms uitvalt. Laat apparaat beheer eens open staan en kijk of er uit het submenuutje Netwerkapparatuur je hardware verdwijnt. Als dat zo is kan het de moeite zijn om dat kaartje te vervangen. Voor 20/30€ heb je een nieuw wifi-kaartje.

• John Plankton
Inderdaad. Soms kan ik er uren opzitten zonder problemen, en als ik er dan dezelfde dag na een tijdje terug op ga... ik zou dat onding door de ruit gooien ! Er zit echt geen patroon in de tijd van het online blijven of de tijdspanne/frequentie van de uitvallen. Ik zal de tips woensdag eens uitproberen (ben dan pas thuis) en geef dan een update van mijn bevindingen :-)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

John Plankton schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:06:
...
* Laatste drivers geinstalleerd (zijn echter laatst geupdated in 2008)...
Volgens dell's website is het gewoon een broadcom kaartje
Doe eens in device manager rechts-klikken op 't ding en kies voor "update drivers"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• John Plankton
Zo,

Ik heb de probeersels die jullie naar voor hebben geschoven geprobeerd, met volgende resultaten :

* Tijdens uitval van wifi -> scherm in verschillende standen gezet, geen resultaat -> wifi blijft uitvallen.
* Update drivers via apparatenbeheer -> er konden geen nieuwere drivers geïnstalleerd worden (up to date).
* Tijdens wegvallen van wifi verdwijnt inderdaad het wifikaartje uit de lijst van apparaatbeheer. Als het
apparaat terug verschijnt, wordt de wifi-verbinding ook terug hersteld.

Een andere wifikaart heb ik nog niet kunnen steken, dat ga ik een van de komende dagen proberen
Pagina: 1