Hoi iedereen,
Sinds enkele maanden al heb ik problemen met mijn Wifi netwerk. De verbinding met het internet valt steeds op onregelmatige tijdstippen weg en herstelt zich meestal vanzelf ook weer (soms snel, soms ligt het minuten plat). Opvallend is dat telkens de internetverbinding wegvalt, het lampje van mijn wifi en bleutooth van de laptop mee uitvallen. Het wifi lampje op mijn modem blijft echter steeds branden, dus normaal gezien zou de modem steeds moeten blijven uitzenden.
Het volgende heb ik reeds zelf geprobeerd :
* Toestaan van uitschakelen wifi adapter voor energiebesparing uitgevinkt
* Uitzendkanaal wifi gewijzigd
* Laatste drivers geinstalleerd (zijn echter laatst geupdated in 2008)
* InSIDDer home geinstalleerd -> evaluatie niet mogelijk omdat bij uitval van Wifi alle zichtbare netwerken
plat liggen. Niet enkel mijn netwerk verdwijnt, maar alle andere ook.
Tevens is mij al opgevallen dat naarmate de tijd verstrijkt, de uitvallen steeds frequenter en langer duren. Surfen via wifi is momenteel niet meer mogelijk, meer dan de helft van de tijd onbeschikbaar. Ik surf nu voorlopig via kabel op "the old fashion way" :-) .
Ter vervollediging wat info over betrokken apparaten :
* Modem : B-box 2 (Belgacom Belgie)
* Laptop : Dell inspiron 1720
Iemand raad?
Sinds enkele maanden al heb ik problemen met mijn Wifi netwerk. De verbinding met het internet valt steeds op onregelmatige tijdstippen weg en herstelt zich meestal vanzelf ook weer (soms snel, soms ligt het minuten plat). Opvallend is dat telkens de internetverbinding wegvalt, het lampje van mijn wifi en bleutooth van de laptop mee uitvallen. Het wifi lampje op mijn modem blijft echter steeds branden, dus normaal gezien zou de modem steeds moeten blijven uitzenden.
Het volgende heb ik reeds zelf geprobeerd :
* Toestaan van uitschakelen wifi adapter voor energiebesparing uitgevinkt
* Uitzendkanaal wifi gewijzigd
* Laatste drivers geinstalleerd (zijn echter laatst geupdated in 2008)
* InSIDDer home geinstalleerd -> evaluatie niet mogelijk omdat bij uitval van Wifi alle zichtbare netwerken
plat liggen. Niet enkel mijn netwerk verdwijnt, maar alle andere ook.
Tevens is mij al opgevallen dat naarmate de tijd verstrijkt, de uitvallen steeds frequenter en langer duren. Surfen via wifi is momenteel niet meer mogelijk, meer dan de helft van de tijd onbeschikbaar. Ik surf nu voorlopig via kabel op "the old fashion way" :-) .
Ter vervollediging wat info over betrokken apparaten :
* Modem : B-box 2 (Belgacom Belgie)
* Laptop : Dell inspiron 1720
Iemand raad?