Upgrade/reparatie game PC

Pagina: 1
Acties:

• jijook
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01-2022
Wat is de situatie
Deze PC is gebruikt voor minen van bitcoins. Hiermee zijn o.a. de videokaarten voor een paar maanden intensief voor gebruikt. De processor is vervangen door de huidige die hieronder wordt aangegeven. Helaas heeft het moederbord het begeven. Onbekende reden. Het defecte moederbord is de primaire reden voor het aanmaken van dit topic. Secundaire reden is dat de pc nooit echt lekker heeft gelopen na het minen van bitcoins. Daarom zou ik graag een totaal advies willen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is bedoeld om high end te gamen op een resolutie van 1920 x 1080 (call of duty black ops 2) evenals het gebruik maken van programma`s als photoshop etc. De PC draait momenteel op Windows 8. Dit wil ik graag zo houden. Deze PC is gebruikt voor minen van bitcoins. Hiermee zijn de videokaarten voor een paar maanden voor gebruikt. De processor is vervangen door de huidige die hieronder wordt aangegeven. Helaas heeft het moederbord het begeven. Onbekende reden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoewel de duurste onderdelen al aanwezig zijn zou ik graag qua advies gaan voor het beste. Echter moet het niet zo zijn dat ik dan ook alle bestaande onderdelen moet vervangen uiteraard. Maximaal €500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder staat een lijst met de huidige apparatuur.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 105,-€ 105,-
2Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST500DM002, 500GB€ 45,50€ 45,50
1Lian Li PC-P80N€ 345,-€ 345,-
1Intel Gigabit CT Desktop Adapter€ 25,49€ 25,49
1Kingston HyperX Genesis KHX18C10/4€ 0,-€ 0,-
1Antec TruePower Quattro 1000€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 133,70€ 133,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 654,69

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat veel onderdelen goed zijn en ik met wat advies van jullie een mooie pc kan bouwen. Echter wanneer duidelijk het advies is om of bijvoorbeeld het werkgeheugen of de processor ook aan te passen. Dan hoor ik het graag. Ook qua koeling is alle advies welkom.

Voor het moederbord denk ik zelf aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 970 Extreme4€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 88,50

Ga je overklokken?
Standaard instellingen lijken mij voldoende. Echter mocht het advies zijn om met het (toekomstige) systeem/processor dat wel te doen dan hoor ik dat graag.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:21
Welk moederbord had je hiervoor, waarschijnlijk was die niet echt geschikt...

1 van de goedkoopste goede moederborden met goede support voor 6-8 cores en 2 videokaarten is de: pricewatch: Gigabyte GA-990XA-UD3
Belangrijk:
- SLI support, link interface (zodat je zeker weet dat het 2e pcie slot ook op x8 snelheid draait en via de processor zelf aangestuurd wordt).
- 8+2 power fases met een heatsink (kun je niet in de pricewatch vinden helaas).
http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

Daarnaast zou ik er nog een processor koelertje bij doen voor het overklokken van de processor, voor sommige games zal dat flink verschil kunnen maken, denk bv aan een mugen 4.
http://tweakers.net/price.../331931;247755/categorie/

En uiteraard nog een extra reepje 4GB geheugen, hoeft niet exact hetzelfde te zijn, bij voorkeur wel de zelfde kloksnelheid en CL.
http://tweakers.net/categ...LmgMwwRygwNjWyhCsAc2prawE

Bij elkaar ben je dan zo'n 160-170 euro kwijt.

Je kunt ook overstappen op een intel i5 setup, dan is de processor iets sterker.
http://tweakers.net/price...;385485;418097/categorie/
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed

Een extra koelertje is dan niet echt nodig, extra geheugen wel.

Dan kom je op een investering van pakweg 210-220, maar je kunt de FX6300 nog voor 5-6 tientjes kwijt.

[ Voor 20% gewijzigd door mitsumark op 23-08-2015 17:21 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Best niet die asrock nemen. Heeft maar 4+1 VRM en gaan nogal makkelijk raar doen als ze hevig belast worden. (Ik spreek van ondervinding). Daarna heb ik bordje gekocht dat mitsumark ook een suggestie voor maakt. Iets duurder maar net iets degelijker (8+2).

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• jijook
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01-2022
Bedankt voor de reacties. Ik heb het amd moederbord besteld samen met het koelertje voor de processor. In het bestaande systeem zit al 8 gb werkgeheugen. staat niet bij de beschrijving. Kan ik er dan vanuit gaan dat dit voldoende is?