sonos play one batterij voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02
Op youtube zijn diverse filmpjes te vinden waar een sonos play one van een usb battery pack wordt gevoed. Naar aanleding hiervan heb ik bij een van de mijne een plug gesoldeerd aan de gnd en de +24v op de printplaat. Zo kan ik eenvoudig kiezen or ik 230v of 24v gebruik. Extern is het de bedoeling om via een voltage booster (onderweg van ebay) de 5v om te zetten naar 24v.

Enige vraag die ik nog had: mag ik zomaar die 24v aansluiten (zonder de netspanning aan te sluiten natuurlijk) of kan dit problemen geven met de aanwezige (niet in gebruik zijnde) interne voeding?
Kwestie van dat ding toch niet te beschadigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je zeker weet dat die 24V zuiver is en genoeg vermogen heeft, dan mag het geen probleem zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02
Die 24v gelijkstroom zou geen probleem mogen zijn na een dc-dc booster en ook qua mA zou het in orde moeten zijn.
Vanaf dat de booster binnen is ga ik het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:14
Let wel op dat een USB powerbank maximaal 1A of in de betere gevallen 2,1A levert. Dan heb je het dus maar over 10,5W in het beste geval. Dat zal niet voldoende zijn voor de Sonos vermoed ik. Je houd dan ~0,44A over op 24V.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!