Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 15:58

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Ik kwam dit bericht tegen voor de Iphone. Nu is de vraag is er zoiets ook voor Android??? Ik ben het nog nergens tegen gekomen in ieder geval

BELANGRIJKE tip voor iPhone gebruikers!!

Wist je dat je bij je vergrendelde scherm belangrijke telefoonnummers neer kunt zetten zodat evt. hulpverleners bij nood familie kunnen bereiken?

Open de app Gezondheid -> rechts onderin Medisch ID -> Daar kun je telefoonnummers invoeren en erbij noteren wie dat zijn (bv ouders/partner) en evt. allergiën en belangrijke info.

Hulp verleners kunnen dan bij een vergrendelde iPhone deze nummers bellen bij nood! Wanneer je in je vergrendelde scherm vervolgens op nood oproep tikt komt het 3e schermpje tevoorschijn en kunnen ze links onder in op medisch ID klikken en komt het 4e schermpje tevoorschijn met telefoonnummers van familie etc!

De meeste mensen weten al wel dat je ICE voor de naam van belangrijke personen kunt zetten, máár... Dit staat dan in je telefoonboek van je telefoon en dáár kunnen hulp verleners niet bij wanneer je je telefoon vergrendeld hebt met vingerafdruk of code!

Deel dit met je iPhone vrienden zodat ook zij dit in kunnen stellen. Het is een kleine moeite maar wel een hele handige en belangrijke!

Live youre Life and Enjoy every Day

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Offtopic, dus weg

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:24 ]

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16

ikt

Het ligt aan je telefoon. Sony heeft bijvoorbeeld een ICE waarmee je bepaalde nummers kunt bellen in geval van nood, en heeft ook een lijstje met medische info. Op alle toestellen kun je altijd een alarmnummer bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door ikt op 23-08-2015 12:37 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:54
Dat is weer per fabrikant verschillend. Bij Samsung heeft een standaard ICE contact group die je daarvoor kunt gebruiken.

Overigens, even terzijde. Hebben Nederlandse hulpverleners überhaupt wel eens aangegeven dat ze dit ook daadwerkelijk controleren?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Grappig, dat van ICE wist ik nog niet. Je moet dan je partner ofzoiets de naam ICE geven? Ga ik niet doen, want dan moet ik sommige mensen "apart" bellen door een verkeerde naam in te voeren.

Maar verder: Wat is het nut van zo'n functie? Ik mag toch hopen dat een hulpverlener van mijn telefoon afblijft en gewoon hulp verleent waar dat nodig is?Grappig, dat van ICE wist ik nog niet. Je moet dan je partner ofzoiets de naam ICE geven? Ga ik niet doen, want dan moet ik sommige mensen "apart" bellen door een verkeerde naam in te voeren.

Maar verder: Wat is het nut van zo'n functie? Ik mag toch hopen dat een hulpverlener van mijn telefoon afblijft en gewoon hulp verleent waar dat nodig is?
The Realone schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:39:
Dat is weer per fabrikant verschillend. Bij Samsung heeft een standaard ICE contact group die je daarvoor kunt gebruiken.
Lekker handig. Dan moeten hulpverleners afwijken van hun standaardtaken en per toestel instructies krijgen? Een hulpverlener die ik onlangs sprak, had het een keer over een soort van instructiedag waarbij vrijwel alle autofabrikanten van alle modellen een auto hadden geleverd voor een nationale "openknip"-dag. Schijnt een leuke dag te zijn geweest: Men mocht ook de duurste auto's die gloednieuw waren gewoon openknippen. Daar leren ze van. Maar als er een trainingsdag is om telefoons te "leren" dan denk ik dat er geen enkele hulpverlener komt opdagen. Het heeft namelijk geen nut :)
Overigens, even terzijde. Hebben Nederlandse hulpverleners überhaupt wel eens aangegeven dat ze dit ook daadwerkelijk controleren?
Neen. Wordt niet gecontroleerd. Zojuist gevraagd aan een hulpverlener (deze in kwestie is brandweerman en rijdt daarnaast ook op de ambulance) en die zegt dat ze daar helemaal niet naar kijken.

[ Voor 78% gewijzigd door Trommelrem op 23-08-2015 12:48 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Eerst hulp wel ja.. maar bij aanvullende medische achtergrond kan een familielid (met name 1e graad) snel belangrijke informatie geven.
Zo mag ik geen penicilline daar krijg ik spier verlamming van. Dat staat op mij plaatje, kaartje in portemonnee maar weten ook mijn directe familie, vrienden en zelfs collega's. In uiterste gevallen zijn er 2 synthetische varianten die ik wel mag maar zodra ik die gehad heb kan ik die nooit meer krijgen. Ook donor bloed mag daarom niet en bepaalde pijn bestreidings medicijnen.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 23-08-2015 12:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:10

OmeJoyo

This is me

@ The Realone De meeste hulpverleners werpen snel een blik of ze een vergrendelscherm zien met code,patroon enz. Zoja dan geven de meeste het al op, omdat ze nog niet gewend zijn om hier naar te zoeken, want er is geen duidelijke standaard.

@Trommelrem Als er meerdere hulpverleners zijn en er is tijd (afhankelijk van de ernst van de situatie natuurlijk) zal er altijd gekeken worden of er famillie of wat dan ook ingelicht kan worden. Ik heb dit zelf aan de hand gehad toen mijn vrouw vorig jaar werd aangereden. Ze was nog wel in staat om te zeggen dat ze mij moesten bellen, maar had ze op dat moment een patroon gehad als beveiliging, had dat nooit gelukt.

Gelukkig heeft mijn en mijn vrouw haar Sony allebij de functie om ICE contacten op het vergrendelscherm weer te geven en bovendien zijn ze ook te bellen daarvandaan. Ook niet onhandig is dat mijn allergie informatie daar op staat.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 16:18

MsG

Forumzwerver

Trommelrem schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:39:
Grappig, dat van ICE wist ik nog niet. Je moet dan je partner ofzoiets de naam ICE geven? Ga ik niet doen, want dan moet ik sommige mensen "apart" bellen door een verkeerde naam in te voeren.

Maar verder: Wat is het nut van zo'n functie? Ik mag toch hopen dat een hulpverlener van mijn telefoon afblijft en gewoon hulp verleent waar dat nodig is?
Heerlijk weer die kortzichtigheid op Tweakers |:( . Vaak genoeg is er random iemand bij een ongeval en kunnen eventuele familie en dergelijke niet op de hoogte gehouden worden. Vandaar al jaren de oproep om een contact onder ICE of In Case of Emergency in te stellen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Trommelrem schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:39:
Dan voeg je het nummer toch onder 2 namen aan je telefoonboek toe?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

MsG schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:46:
[...]

Heerlijk weer die kortzichtigheid op Tweakers |:( . Vaak genoeg is er random iemand bij een ongeval en kunnen eventuele familie en dergelijke niet op de hoogte gehouden worden. Vandaar al jaren de oproep om een contact onder ICE of In Case of Emergency in te stellen.
Ja maar helaas heeft ICE dus op ik ben bang meer dan 70% van de telefoons geen nut omdat ze vergrendeld zijn en vaak niet de mogelijkheid bieden om dit vanaf het vergrendelscherm te zien.

• Trommelrem
MsG schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:46:
[...]

Wist je dat bepaalde hulpverleners de adresgegevens van iemand kunnen opvragen aan de hand van het simkaartnummer? Lijkt mij veel effectiever dan een hulpverlener van z'n werk af houden door eerst een toestel uit te pluizen naar ICE, Thalys, Maglev of weetikveel wat.
Xander schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:47:
[...]

Dan voeg je het nummer toch onder 2 namen aan je telefoonboek toe?
Als diegene jou dan belt dan zie je alleen een telefoonnummer en geen naam.

[ Voor 57% gewijzigd door Trommelrem op 23-08-2015 12:51 ]

• Xander
Trommelrem schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Als diegene jou dan belt dan zie je alleen een telefoonnummer en geen naam.
Geen last van... Ik zie gewoon 1 van de namen (de eerste in het alfabet).

Heb zelf trouwens wel ICE contacten ingesteld staan en die zijn te bereiken zonder de telefoon te unlocken...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VFdJTFwdbZ5uWzGcpzS6Vyhh/full.png
Maarja, of hulpverleners dat snappen...?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 16:18

MsG

Forumzwerver

OmeJoyo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

Ja maar helaas heeft ICE dus op ik ben bang meer dan 70% van de telefoons geen nut omdat ze vergrendeld zijn en vaak niet de mogelijkheid bieden om dit vanaf het vergrendelscherm te zien.
Vandaar dus het onstaan van functionaliteiten zoals in TS beschreven.

Ik heb bewust m'n telefoon niet vergrendeld. Dan kan je namelijk ook heel weinig met tracking software, gezien een eventuele dief het ding pas weer aanzet na een factory reset.
[...]

Wist je dat bepaalde hulpverleners de adresgegevens van iemand kunnen opvragen aan de hand van het simkaartnummer? Lijkt mij veel effectiever dan een hulpverlener van z'n werk af houden door eerst een toestel uit te pluizen naar ICE, Thalys, Maglev of weetikveel wat.
Het er uithalen van de simkaart, die priegelige cijfertjes oplezen aan een of andere provider, die dan die gegevens ook nog maar door moet geven lijkt je simpeler en sneller? :'). En dan heb je het adres van diegene. Hoe krijg je dan nog directe familieleden of andere belangrijke personen die daar niet wonen?

[ Voor 38% gewijzigd door MsG op 23-08-2015 12:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

TommieW

Numa numa.

MsG schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Vandaar dus het onstaan van functionaliteiten zoals in TS beschreven.

Ik heb bewust m'n telefoon niet vergrendeld. Dan kan je namelijk ook heel weinig met tracking software, gezien een eventuele dief het ding pas weer aanzet na een factory reset.
Ik heb met Cerberus het power menu geblokkeerd. Nu voorkomt dit niet dat een dief de aan/uit knop ingedrukt houdt, maar hopelijk denkt hij hier niet aan. :+

Bij stock Android is er ook de mogelijkheid om tekst op het lockscreen te zetten. Hier heb ik het nummer van mijn vader neergezet ("ICE: <nummer>"), en mijn e-mailadres. Hopelijk is dit voldoende voor de hulpverlener.

[ Voor 0% gewijzigd door TommieW op 23-08-2015 13:01 . Reden: Nederlands is moeilijk. ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• ikt
  • Laatst online: 21:16

ikt

[...]

Uh, waar zit je bij met je hoofd? Er staat bij het aanzetten van de telefoon loeihard een knop met "ICE/In Case of Emergence". Als iemand toevallig geen Engels kan, is voor de handigheid ook vaak een icoontje van de hulpverlening.
Als je daar op drukt krijg je meteen de eigenaar van de telefoon, de allergieën van die persoon en een lijstje met contacten waar eventueel meteen naar gebeld kan worden. Dat is vele malen handiger dan te prielen met verschillende merken telefoons die al dan niet een tooltje nodig hebben om de SIM-kaart eruit te halen, dat nummer op te zoeken en het risico te lopen dat het iemand betreft die een prepaid kaartje heeft.

Ik vind het niet duidelijker kunnen dan dit :/
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A0k2FSXl.png

[ Voor 6% gewijzigd door ikt op 23-08-2015 15:26 ]

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:37 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• ShitHappens
  • Laatst online: 23:10
Wat als het zo slecht gaat dat men in het ziekenhuis je familie wilt verwittigen dat ze langs moeten gaan komen? Draag je iets anders mee waar die info op staat?
Zelf zou ik het liefst zien dat ze in dat soort gevallen eerst m'n moeder bereiken. Zij heeft echter een andere achternaam dan ik. Juist in dit soort gevallen biedt zo'n app uitkomst.

De allergie-informatie is trouwens ook erg goed. Als hulpverlener wil je echt niet te laat achter een latex- of jodiumallergie moeten komen. En vergeet niet dat hulpverleners nooit in hun eentje komen ;)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:12
ShitHappens schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:27:
De allergie-informatie is trouwens ook erg goed. Als hulpverlener wil je echt niet te laat achter een latex- of jodiumallergie moeten komen. En vergeet niet dat hulpverleners nooit in hun eentje komen ;)
Dat niet alleen, als hulpverlener kan je ook de hulp van omstanders inschakelen om dergelijke taken te verrichten zodat de hulpverlener(s) zich op de (levens)reddende taken kan richten. Dan kan je dus denken aan het dergelijke hulpoproepen naar naasten, maar ook het tegenhouden van verkeer en het op afstand houden van anderen... zelfs het direct bijstaan bij de (levens)reddende taken die moeten worden verricht.

Zelf ben ik hulpverlener (BHV/EHBO) en bij oefeningen is dit altijd een aspect wat wordt meegenomen, je moet je kunnen richten op hoofdtaken en als iemand je kan helpen met bijvoorbeeld anderen de juiste kant op te sturen of zelfs te helpen bij hulpverlenen dan kan dat grote waarde zijn. Maar in de praktijk heb ik het zelfs al eens meegemaakt dat ik bij een aanrijding werd gevraagd mijn auto dwars op de weg te zetten om het verkeer te blokkeren totdat er versterking kwam, dit omdat mensen gewoon doorreden en dus vlak langs de hulpverleners en de slachtoffers reden... bizar dat men dit deed maar waar.

Maar zoals al genoemd, meerdere merken hebben al een dergelijke functie, maar aandacht bestaat er eigenlijk geheel niet voor. Zeker in het geval van mensen met speciale aandoeningen e.d. kunnen dergelijke dingen het verschil maken. Maar dan moet het ook zoals al genoemd wel eerst een standaard worden, want lang nog niet alle merken hebben een dergelijke functie.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 23-08-2015 16:44 ]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:37 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Slarioux schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Ik heb een medisch dossier voor dat soort geintjes, en daar staat het ook gewoon in. Zo niet, update dat zelf via je huisarts.

Ik kan me voorstellen dat eerstehulpverleners inmiddels ook zover zijn dat mensen overal en nergens op allerlei verschillende manieren ICE gegevens achterlaten dus als mijn telefoon het ongeluk overleeft is het eventueel misschien wel handig om in het ziekenhuis te zoeken naar contactgegevens.

Mijn auto op mijn naam, mijn thuisadres waar partner woont, mijn visitekaartjes met werkadres en nummer.. ik heb genoeg manieren bij me om "gevonden" te worden, zonder dat ik hier mijn contacten voor moet aanpassen.
Net moest de hulpverlener gewoon zijn werk doen en nu moet hij via het rdw of je werkgever het adres van je familie opzoeken? Midden in de nacht is je werkgever ook bereikbaar en die heeft dan het telefoonnummer van je echtgenoot voor handen?

Er zijn nog wel 10 tallen situaties te bedenken waarbij het handig is om op meer plekken je informatie te hebben. Als ik in de auto zit heb ik enkel mij telefoon in mijn broekzak, de rest zit in mijn tas in de kofferbak. Dan is het ook aanzienlijk sneller om mijn telefoon te gebruiken.

Ik snap ergens je punt wel, maar verdedigen dat het onnodig is, dat is gewoon onzin.

• Pistolebob
  • Laatst online: 08-09 19:46
Is het bellen van die ICE-nummers gratis, dus dat je er geen beltegoed voor hoeft te hebben?

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Pistolebob schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:53:
Is het bellen van die ICE-nummers gratis, dus dat je er geen beltegoed voor hoeft te hebben?
Helaas, das niet mogelijk...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Xander
Slarioux schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Ik heb een medisch dossier voor dat soort geintjes, en daar staat het ook gewoon in. Zo niet, update dat zelf via je huisarts.
En als je een keer in het buitenland een ongeluk krijgt, dan denk je dat de hulpverleners daar snel genoeg je medisch dossier uit Nederland hebben opgevraagd om te ontdekken dat je allergisch bent voor die ene soort antibiotica? :?

Het kan in mijn ogen geen kwaad om dergelijke informatie op zoveel mogelijke plaatsen neer te zetten. Ik heb dus netjes ICE nummers (vriendin, ouders), allergie-informatie en informatie over mijn medicijngebruik ingevuld. Baat het niet dan schaadt het niet toch? Ik vraag me alleen wel af of hulpverleners van deze mogelijkheden op de hoogte zijn. :)

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:37 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

• Xander
Slarioux schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:59:
Tja, en als mijn telefoon leeg is? Ik kan ook wel wat uitzonderingen verzinnen hoor.
Prima argument om dergelijke informatie op meerdere manieren bij je te dragen. :)

Maar ik snap jouw aversie tegen deze specifieke manier niet...

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:45

thijsco19

KTM 990 SMT

Slarioux schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:45:
Mijn hemel, ICE, doen mensen dat nog?

Ik heb liever dat de hulpverlener zijn werk doet in plaats van met mijn telefoon te kutten.
Hoop niet dat je serieus bent?
Echt mensen stoppen met deze onzin reacties.
Een (eerste-)hulpverlener zal echt niet eerst je telefoon pakken als jij hulp nodig heb.
Daarvoor is de politie of ieder ander die erbij staat.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Trommelrem
thijsco19 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:22:
[...]

Hoop niet dat je serieus bent?
Echt mensen stoppen met deze onzin reacties.
Een (eerste-)hulpverlener zal echt niet eerst je telefoon pakken als jij hulp nodig heb.
Daarvoor is de politie of ieder ander die erbij staat.
Sterker nog, ze kijken niet eens op random kaartjes/agenda's welke bloedgroep je hebt, mocht dat nodig zijn. Er wordt ALTIJD eerst onderzoek gedaan voordat ze je random middelen toedienen. Dat onderzoek daar komt je telefoon helemaal niet bij kijken. Zoals eerder gezegd: Er is bij geen enkele hulpverlener ook maar enige instructie geweest over ICE, Thalys of Maglev.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Wat een algemene kortzichtige aannames allemaal hier. Laat iedereen lekker zijn eigen keuze maken daarin.

Als hulpverlener kan ik zeggen dat het bij sommigen bekend is, sommigen niet. Ik weet dat het al een keer gelukt is om op die manier een partner snel te verwittigen. Soms wordt er naar gekeken, soms niet. Dat is zo situatie afhankelijk, daar valt geen zinnig woord over te zeggen. Garanties zijn er niet, maar het is zeker niet per definitie nutteloos. Dus als je er geen probleem mee hebt, gewoon doen. En anders doe je het toch niet...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Juist die noodnummers bij vergrendelde telefoon zijn de oorzaak van enorm veel broekzakbellers naar noodnummers...

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb liever dat de hulpverlener zijn werk doet in plaats van met mijn telefoon te kutten.
Of als er twee hulpverleners zijn, of een voorbijganger die hulp verleent? Een beetje ruim denken ;)....
Pistolebob schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:53:
Dat zou makkelijk en goedkoop bellen zijn naar je vrienden en familie... 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 23-08-2015 23:15 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20

ik heb liever dat 1 van die hulp verleners even in mijn telefoon neust en dan snapt dat ik diabetis patient ben
en niet een epilepsie aanval hebt.

hun werk is diagnose stellen en daar naar handelen probleem in mijn geval is dat de echte hypo's veel op een epilepsie aanval lijken dus ze moeten dan wel even zo vrij zijn om in mijn telefoon te kijken (en in mijn portomonee) om te zien dat een suiker injectie genoeg is om mijn weer een beetje bij kennis te brengen.
Pagina: 1