Sinds kort bij het upgraden naar de Bbox-3 van belgacom alleen maar problemen. Het wifi-netwerk is overal goed en snel behalve op mij kamer. Op mijn zus haar kamer heb ik nog perfecte wifi maar als ik dan naar mijn kamer ga krijg ik geen bericht meer verstuurd via facebook of een video geladen op youtube! Bij de bbox-2 lukte dit nog wel maar redelijk langzaam. heb al een repeater geprobreerd mar het probleem daarbij is dat mijn gsm dan geen verbinding meer kan maken met het netwerk
iemand een oplossing?
Nou, dat is naar. Probeer even een van de duizenden andere topics langs te gaan waar precies hetzelfde probleem al opgelost is, scheelt weer wat duplicate posts.
@johnkeates kan je me een link doorsturen waar ik deze vind? heb er al veel gelezen maar vond er niet echt een oplossing
Dat komt omdat er niet EEN oplossing is, er kunnen meerdere oorzaken zijn. Op Tweakers zijn idd genoeg discussies op het Forum te vinden over dit onderwerp (gebruik de zoekfunctie !) en mogelijke oplossingen. Je zult gewoon wat onderzoek moeten doen en wat moeten proberen. Er is geen pasklaar antwoord.
[ Voor 3% gewijzigd door peterpv op 23-08-2015 12:44 ]
hmm heb al redelijk wat gezocht maar is het normaal dat bbox-3 slechter is dan de bbox-2? en wat denk je ervan als ik nu eens een duurde wifi-repeater koop met externe antenne's? diegene dat ik nu gebruik is eentje van 15 euro mss dat het daar aan ligt?
Repeaters zijn vrijwel per definitie beroerd. Kijk eens naar een UTP-kabel trekken met een Access Point. Veel beter idee.
Oslik blyat! Oslik!
Was ik ook aan het denken maar helaas ziet papa het niet zitten om een kabel te leggen van beneden tot boven.
Je kunt natuurlijk in plaats van de kabel trekken ook kijken naar een powerline setje. Hiermee gebruik je het al bestaande stroomnet als "netwerkkabel". Werkt alleen niet overal even goed, maar ook daar is enkel met proberen achter te komen.
Gebruik je het 2,4GHz netwerk of het 5GHz netwerk? Het 5Ghz signaal heeft meer bandbreedte maar penetreert minder goed door muren.
Ik gebruik het 2,4 GHz kanaal omdat het 5GHz niet goed ankomt in mijn kamer ik denk dat het grote probleem de muur is tussen mijn kamer en die van men zus omda ik haar kamer de wifi zeer goed is.
Pagina: 1