Probleem Toslink vanaf TV (Dolby Digital)

Pagina: 1
Acties:

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:46

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Ik heb momenteel de volgende setup:

Samsung UE32EH5300, aangesloten via Toslink aan receiver
PC (zelfbouw), aangesloten via Toslink van geluidskaart (Asus Xonar DG) aan receiver
Marantz SR-4500 met 5.1 speakers

Ik heb gisteren mijn 2.1 speakerset uitgebreid met een centerspeaker en 2 rear surround speakers. Mijn receiver is in staat om Dolby Digital te decoderen en doet dat ook prima vanaf de computer. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan:

Ik kijk op mijn TV naar Netflix via de Smart TV app. Deze zendt Dolby Digital uit, en dit wordt ook ontvangen en gedecodeerd door de receiver. Echter, zo nu en dan hoor ik een harde plop/kraak uit alle speakers en valt het geluid even weg. Dit gebeurt ongeveer eens in het kwartier, maar is onvoorspelbaar. Soms kort achter elkaar, soms zit er langere tijd tussen. Dit probleem had ik nooit toen ik nog naar stereo geluid (PCM) luisterde. Nou heb ik ergens gelezen dat wanneer een PCM-decoderingsprobleem optreedt dit maar voor een 'gat' van ~23 ms zorgt, terwijl DD wordt gedecodeerd in blokken, en een 'fout' in een blok leidt tot een decoderingsprobleem in het hele blok, wat dus voor een veel groter, hoorbaar 'gat' zorgt.

Nu verdacht ik eerst mijn receiver, maar de problemen zijn er niet wanneer ik vanaf de PC naar Dolby Digital geluid luister. Het probleem zit dus bij mijn TV of in de Toslink kabel. Nu heb ik de kabel getest door deze aan te sluiten op mijn KPN Interactieve TV kastje, en een Dolby zender aan te zetten, maar ook hier hoor ik de problemen niet.

Iemand enig idee? :'(

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Is er echt niemand die hier een oplossing voor heeft of dit probleem herkent? Ik heb inmiddels de TOSlink kabel al vervangen voor een andere, maar het helpt allemaal niet :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je dat alleen met Netfilx, of ook met andere zenders die in DD uitzenden? En dan bedoel ik dus niet de toslink op je TV kastje, maar op de uitgang van je TV.
Staat me bij dat de Netflix app soms wat issues had (maar geen idee of dit een bekende is).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:07

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Na het aansluiten van de center. Heb je toen ook in je receiver aangegeven dat je een center hebt?
Heb je audyssey ook gedraaid op je receiver?
Zelf soort gelijk iets gehad en dit had vooral met bovenstaande te maken. Al heb ik toen ook een factory reset uitgevoerd toen.

[ Voor 30% gewijzigd door Daan_ op 21-09-2015 20:37 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Ik heb geen andere zenders die DD uitzenden dus ik kan het helaas alleen testen via Netflix. De zenders die ik via digitale TV binnenkrijg sturen wel DD via HDMI naar mijn TV, maar mijn TV zet dat vervolgens om naar 2.0 stereo geluid helaas. :(

Ik heb in de receiver zeker aangegeven dat ik een center heb, en alle speakers werken ook prima.

@Superdaantje: Wat is Audyssey?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zie net dat jouw versterker dit niet heeft.

Je kijkt via smart TV van je TV naar Netflix. Welke model TV heb je.
En staat geluid goed ingesteld. Zie blz 21 van handleiding. Surround modus etc. Heb ook wel eens gehad dat mijn Apple TV op stereo stond inplaats van Dolby. Stat deze goed?

Via je PC gaat het goed als ik het goed lees. Verwacht dat je speakers goed ingesteld zijn. Zie handleiding hieronder. Volgens mij vanaf blz 17
https://www.gebruikershan...5a&t=21-9-2015%2021:43:30

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Superdaantje schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:57:
Zie net dat jouw versterker dit niet heeft.

Je kijkt via smart TV van je TV naar Netflix. Welke model TV heb je.
En staat geluid goed ingesteld. Zie blz 21 van handleiding. Surround modus etc. Heb ook wel eens gehad dat mijn Apple TV op stereo stond inplaats van Dolby. Stat deze goed?

Via je PC gaat het goed als ik het goed lees. Verwacht dat je speakers goed ingesteld zijn. Zie handleiding hieronder. Volgens mij vanaf blz 17
https://www.gebruikershan...5a&t=21-9-2015%2021:43:30
Ik heb momenteel de volgende setup:

Samsung UE32EH5300, aangesloten via Toslink aan receiver
De TV zendt Dolby uit (via Netflix dan) en dat wordt ook ontvangen door de receiver. Die decodeert dat vervolgens, en ik krijg ook mooi 5.1 surround geluid. Het grote probleem is dat het soms heel kort wegvalt, wat wel voorkomt op tv en niet op pc.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

gebruik zelf de Netflix app op mijn Samsung js9000. Gebruik hiervoor een Apple tv. Maar met Google op Samsung jouw type tv diverse hits. Kun je iets met onderstaande
http://www.cnet.com/forum...udio-dropping-out-609647/

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Het probleem lijkt inderdaad in mijn televisie of de netflix app zelf te zitten. Balen, dan is er echt weinig aan te doen... :(

Dan maar optie 2; netflix via de PC kijken en geluid dus vanaf pc afspelen...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of optie 3: een Pi of andere mediaplayer kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:17:
Of optie 3: een Pi of andere mediaplayer kopen.
Ja, dat kan ook. Maar is een beetje zonde van het geld vind ik. Ik koop niet voor niets een smart-TV...

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dit is helaas iets wat bij meer merken TV's voorkomt. Dat Netflix en overige apps nog niet zo goed functioneren als we dat graag zouden zien.
Een Apple TV zijn voor prikkie te koop tweedehands even als andere oplossingen. Persoonlijk zou ik hiervoor kiezen. Vermoed dat dit beter resultaat gaat geven dan via de PC....

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Superdaantje schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:04:
Dit is helaas iets wat bij meer merken TV's voorkomt. Dat Netflix en overige apps nog niet zo goed functioneren als we dat graag zouden zien.
Een Apple TV zijn voor prikkie te koop tweedehands even als andere oplossingen. Persoonlijk zou ik hiervoor kiezen. Vermoed dat dit beter resultaat gaat geven dan via de PC....
Waarom zou dit betere resultaten geven dan via de PC? Ik kan gewoon via mijn PC op de Netflix app voor Windows 10 probleemloos HD en DD5.1 streamen.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb dit ook even gedaan via een Surface Pro3 via HDMI. Persoonlijk vond ik resultaat toch net iets beter via mijn Apple TV. Belangrijkste reden voor mij was toch wel de bediening om te kiezen voor een Apple TV. Deze is te bediening via de Harmony touch.

Probeer het via je PC en kijk of dit werkt voor je. Jij kunt dit het beste beoordelen ;-)

Pagina: 1