Waar kan ik dit HDMI bordje kopen of laten repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 12:26
Het board komt uit mijn Harman/Kardon AVR165 AV receiver.

De HDMI 1 en HDMI OUT werken niet meer, met wat hulp van de forum readers hier heb ik het kunnen loskoppelen, maar aangezien ik niet direct een optie heb om het te laten repareren zou ik graag een nieuw bestellen, alleen heb ik geen idee waar.
Ik heb alle nummers al ingegeven op het internet zonder succes.

Weet iemand misschien waar ik zoiets kan bestellen of waar ik het snel kan laten repareren?

http://s7.postimg.org/njpk8tmaj/DSC03985.jpg
http://s13.postimg.org/g5j8szb2v/DSC03986.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 21:15
Over het algemeen gaat de Analog Devices chip kapot en deze chip is helaas niet te repareren. Mijn ervaring is dat bij receivers alleen de leverancier/fabrikant de boarden uitlevert en zelfs via ebay niet te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
Ik had een filmpje gevonden op YouTube met een indentiek probleem, daar waren het enkel een paar condensators die vervangen moesten worden. (Het ging wel over Onkyo Receiver)
Daarom dacht (hoopte) ik dat ik dit ook zelf kon repareren...

YouTube: How To Fix the Onkyo TX SR606 & SR607 HDMI Input Problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Neem anders eens contact op met CE-repair. Zij zijn de Nederlandse repair center van Harman Kardon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
J.One schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:18:
Ik had een filmpje gevonden op YouTube met een indentiek probleem, daar waren het enkel een paar condensators die vervangen moesten worden. (Het ging wel over Onkyo Receiver)
Daarom dacht (hoopte) ik dat ik dit ook zelf kon repareren...

YouTube: How To Fix the Onkyo TX SR606 & SR607 HDMI Input Problem
Hij is toch stuk en die condensatoren kosten geen drol dus het is de moeite waard om te proberen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
Dacht ik ook. Alleen zijn het hier geen condencatoren maar spoelen.En waar ik ze moet vinden is mijn ook een misterie...

Ik ga -zoals MdBruin hier aangeeft- op CE-Repair een nieuw bordje bestellen.
Bedankt voor de tip!!!

Ik moet alleen nog een oplossing vinden om het bordje hier te krijgen want CE-Repair levert blijkbaar niet in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Defecte spoelen? Waarom denk je dat? Hoe weet je dat exact dat bordje stuk is en niet toevallig toch die condensatoren?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat CE Repair defecte bordjes reflowd/reballd. Lijkt me ook het enige wat er aan dit bord stuk kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Aan de onderkant van die print heeft één breed spoor wel een hele vreemde kleur, komt dat door de foto of is dat in het echt ook zo? Dat kan erop wijzen dat er veel meer stroom er doorheen is gelopen dan de bedoeling is en warm is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je je spanningen al gemeten toevallig? Heb zelf namelijk ook problemen met een AVR260 dat de HDMI poorten wel werken als die net aan gaat maar als je na een paar minuten gaat switchen tussen bronnen of resulaties dan krijg je geen signaal meer door...

Oorzaak een Low Dropout Voltage Regulator van 1.8v die als de versterker net aanstaat keurig 1,8v geeft maar na een minuutje of 2 a 3 gaat inzakken naar 1,5v om daarna niet te gaan flipperen tussen de 0,x en 1,x volt in ....

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
LED-Maniak,
blijkbaar zijn het geen condencatoren maar spoelen (volgens een kennis).

sebastius,
Mij bedoeling is/was om een nieuw te bestellen. Het kost alleen 150€ ex. verzendingkosten dus nu begin toch een beetje te twijfelen..

Flake,
Ik denk dat het echt wel zo was. Ik heb het bordje niet meer bij mij maar ik herinner me wel zoiets..
En niet toevallig is het gebeurd tijdens hevig onweer, tweede keer op twee jaar tijd.
De eerste keer was enkel HDMI poort 1 defect, nu is het HDMI out en de HDMI poort van mijn televisie.

FastBunny,
Ik heb niets nagemeten. Het heeft bijna altijd gewerkt, tot plots een jaar geleden HDMI poort 1 stuk was, en nu enkele dagen terug de HDMI out.

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1