Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

externe c++ opdrachten geven

Pagina: 1
Acties:

• Xander54
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Hallo allen,

Ben nog maar pas geregistreerd op tweakers, maar gebruik de site al wat langer. Ik kon mijn vraag deze keer niet vinden, dus...

Ik wil graag een C++ programma maken dat ik op een andere computer installeer en dat vervolgens een bericht stuurt naar mijn eigen computer, en bepaalde opdrachten uitvoert naar aanleiding van de antwoorden die ik terugstuur. Heeft iemand hier ervaring mee? :?

Ik weet niet zeker of mijn vraag in de juiste categorie staat, ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Dus ga ik er maar van uit dat ik goed zit :)

Alvast bedankt!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je geen idee hebt hoe hieraan te beginnen, zou ik er eerlijk gezegd niet aan beginnen. Een client-server applicatie met sockets (ik neem aan dat je dat bedoelt?) is niet echt iets waarmee je leert programmeren, zoiets programmeer je als je al verder staat.

Misschien als je wat gedetailleerder beschrijft naar wat je op zoek bent, dat er wel een kant-en-klare oplossing te vinden valt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:00
Je wilt dus eigenlijk een client/server applicatie maken als ik je goed begrijp. Eén van de twee machines draait de server welke dingen verwerkt en opdrachten uitvoert, terwijl je vanaf een andere machine de dingen kan aanvragen. Eigenlijk net als een website dus :P

Hier komt het een en ander bij kijken, en er zijn meerdere manieren om dit op te lossen. Je kunt kijken of je de server als een webapplicatie (sleutelwoord: CGI) kunt draaien achter een webserver, dan kun je vanaf de client kant waarschijnlijk een framework oid gebruiken om HTTP requests te maken en te versturen. In de talen die ik ken (C#, Python etc.) is dit vaak het makkelijkst. Ook kun je de hele TCP/IP (of UDP/IP, mocht betrouwbaarheid geen issue zijn) communicatie zelf regelen. Dit is iets meer werk aan de kant van de server (ervanuitgaande dat je meerdere clients wilt afhandelen) maar waarschijnlijk eenvoudiger aan de kant van de ontvanger.

Tenslotte kun je nog lui zijn en Dropbox oid gebruiken als communicatieplatform. Je schrijft op de client iets naar het bestand, terwijl je op de server dit bestand eens in de X tijd checkt op nieuwe opdrachten. Leuk om als workaround voor een schoolopdracht te gebruiken, maar voor daadwerkelijk productiegebruik raad ik het toch af ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee wat je computers voor OS hebben maar als je recente Windows-machines hebt staan, denk ik dat je met Powershell zo ongeveer alles kan doen wat je wil.

Neemt niet weg dat als jij het middels C++ wil gaan oplossen, dat je eerst maar eens een technisch & functioneel ontwerp moet gaan bedenken zodat je voor jezelf inzichtelijk krijgt wat je precies wil, welke protocollen hier mogelijk voor te gebruiken zijn, of/waarom C++ daar de aangewezen taal voor is etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
En als je dan zo ver bent: dingen als Google's Protocol Buffers zijn prettige libs om mee te pakken.

• Xander54
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Bedankt allemaal! heb ik veel aan :)
Mavamaarten schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:54:
Als je geen idee hebt hoe hieraan te beginnen, zou ik er eerlijk gezegd niet aan beginnen. Een client-server applicatie met sockets (ik neem aan dat je dat bedoelt?) is niet echt iets waarmee je leert programmeren, zoiets programmeer je als je al verder staat.

Misschien als je wat gedetailleerder beschrijft naar wat je op zoek bent, dat er wel een kant-en-klare oplossing te vinden valt.
Ik programmeer al een tijdje in veel andere talen en sinds ca een half jaar ook in c++. Ik weet nog lang niet alles van c++, maar de basis is er al. Heeft denk ik niet zoveel zin om die dan te gaan leren. Vandaar dat in wat uitdaging zoek.
MAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:00:
Geen idee wat je computers voor OS hebben maar als je recente Windows-machines hebt staan,
Windows en Ubuntu, ik denk dat ik Windows ga gebruiken.
MAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:00:
Neemt niet weg dat als jij het middels C++ wil gaan oplossen, dat je eerst maar eens een technisch & functioneel ontwerp moet gaan bedenken zodat je voor jezelf inzichtelijk krijgt wat je precies wil, welke protocollen hier mogelijk voor te gebruiken zijn, of/waarom C++ daar de aangewezen taal voor is etc.
Ik wil graag wat uitdaging op het gebied van c++, dus daarom probeer ik zoveel mogelijk in die taal te schrijven bij dit project.
Pagina: 1